Drie kinderen en vader dood na ongeluk A35

Drie kinderen en vader dood na ongeluk A35

maandag 06 februari 2012 | 11:00 | Laatst bijgewerkt op: maandag 06 februari 2012 | 11:34





De auto’s belandden zondagavond door de aanrijding in ijskoud water.

UPDATE - BORNERBROEK – Twee broertjes van 7 en 8 jaar uit Zoetermeer en een man van 40 jaar uit Deventer en zijn dochtertje van 8 jaar zijn overleden na een aanrijding zondagavond tussen twee personenauto’s op de snelweg A35 ter hoogte van Bornerbroek. De auto’s reden van Almelo richting Hengelo over de A35. Even voorbij de afslag Almelo-Zuid ter hoogte van het XL-Businesspark gebeurde het ongeluk.



Dat meldt de politie maandag. Drie andere inzittenden van de auto’s, allen uit Zoetermeer, liggen in kritieke toestand in het ziekenhuis.



De auto’s belandden door de aanrijding in het ijskoude water. Na het ongeval van zondagavond 5 februari op de A35 ter hoogte van Bornerbroek zijn vier inzittenden overleden. Dit betreffen twee broertjes (7 en 8 jaar) uit Zoetermeer en een 40-jarige man en zijn 8-jarige dochtertje uit Deventer. De drie overige inzittenden, een 41-jarige vrouw, 38-jarige man en een 21-jarige vrouw, allen uit Zoetermeer, liggen nog in een ziekenhuis.



Omstreeks 19.00 uur vond door nog onbekende reden een aanrijding plaats tussen twee personenauto’s. Beide auto’s, één met vijf inzittenden uit Zoetermeer, de ander met twee inzittenden uit Deventer, kwamen door de aanrijding op de kop in het naastgelegen water. Duikers van de brandweer bevrijdden alle inzittenden uit de auto’s, waarna ze per ambulance naar diverse ziekenhuizen zijn gebracht. De A35 is tot ongeveer 23.15 uur afgesloten geweest voor verkeer. Het onderzoek naar de toedracht van het ongeval door de Verkeersongevallen Analyse (VOA) is nog in volle gang.

:kaars:







Vreselijk…





moet er niet aan denken om zo in het water te moeten liggen, in die kou en dan te moeten wachten op de brandweer en dan nog wachten op de duikers om dan pas uit het water te worden gehaald…



Net zoals allen die in deze dagen onder het ijs terecht zijn gekomen en er niet meer onder vandaan konden komen… :cry: Dit is echt een nachtmerrie…





:kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars:

Inderdaad, vreselijk!



:kaars: :kaars: :kaars: :kaars:



Even er van uitgaande dat het o.a. de ouders van de overleden broertjes zijn, hoop ik dat de gewonden

over een paar dagen zover opgeknapt zijn om bij de begrafenissen aanwezig te zijn…

is hier in de buurt



rijd regelmatig over dat stuk snelweg.



op tv oost, staat dat de vader van de 2 overleden jongetjes uit het ziekenhuis is ontslagen, maar dat de moeder en het zusje nog kritiek in het ziekenhuis liggen



heel erg veel :kaars:

Wat afschuwelijk :cry:



:kaars:

Oh wat vreselijk :cry:



2 gezinnen uit elkaar gescheurd :cry: :kaars:

Vanmorgen de advertentie in de krant van dat meisje en haar vader. :cry:



Ik krijg echt een knoop in mijn maag. Weer die ellendige A35. Ik vervloek die snelweg :cry: :cry: :cry: :cry:

Lees net dat de moeder en dochtertje ook overleden zijn…pffft…heftig zeg! :kaars:

Ik las het ook ja :cry:

Alleen de man heeft het ongeval overleefd, die is lichtgewond…

Ook moeder en dochter overlijden na ongeval A35



Een 21-jarige vrouw uit Zoetermeer en haar moeder van 48 jaar zijn in de afgelopen nacht overleden aan de gevolgen van een aanrijding zondagavond op de snelweg A35, ter hoogte van Bornerbroek bij Almelo. Dat heeft een woordvoerster van de politie in Twente vanmorgen gezegd.



Eerder overleden al twee broertjes van 7 en 8 jaar uit Zoetermeer en een 8-jarig meisje uit Deventer en haar 40-jarige vader. Een 38-jarige man uit Zoetermeer is als enige nog in leven.



De auto met de familie uit Zoetermeer kwam door nog onbekende oorzaak in botsing met de auto waarin de vader en zijn dochter uit Deventer zaten. Dat gebeurde precies op de plek waar de A35 versmalt van drie naar twee rijbanen. Beide auto’s kwamen in het ijskoude water van een vaart naast de weg terecht.



Brandweerduikers haalden de zeven inzittenden met spoed uit het water, maar zes slachtoffers waren al buiten bewustzijn. Voor zover bekend is de toestand van de 38-jarige Zoetermeerder stabiel. (ANP/Redactie)

Vreselijk :cry: :kaars:

Die man is alles kwijt hoe moet je dan in hemelsnaam verder?! :cry:

:kaars: :kaars:

@Smurf78 wrote:

Vreselijk :cry: :kaars:

Die man is alles kwijt hoe moet je dan in hemelsnaam verder?! :cry:






… hier dacht ik gister ook aan…





:kaars: :kaars: :kaars:





Ik hoop dat de vader de kracht kan vinden en krijgen om door te gaan!

En die moeder van die andere 2 dan? Ook zij is haar hele gezin kwijt… :cry: :cry: :cry:

:kaars: :kaars: :kaars: Vind dat echt verschrikkelijk…

@Krabje wrote:

En die moeder van die andere 2 dan? Ook zij is haar hele gezin kwijt… :cry: :cry: :cry:




Ja die ook natuurlijk… Maar je weet nooit hoe een privésituatie is…

misschien was er helemaal geen moeder in beeld… nu heb ik net de advertentie gezien en ze is er wel degelijk… maar wis dan ook de vaders en moeders van de overleden volwassenen niet uit… :kaars:





En die vader was erbij en heeft het als enige overleefd…Heeft alles meegemaakt en gezien.

Het is gewoon verschrikkelijk voor alle ouders van de overledenen, ook voor die van de volwassenen en de rest van de familie natuurlijk en de klasgenootjes en vriendjes.

Verschrikkelijk, echt wat een drama zeg :cry: :cry: