Dreumesmelk vs gewone melk

Ben het eens met het lijstje, maar het gaat ook om de verhoudingen en samenstelling he. De hoeveelheid eiwit in de dreumesmelk is ook aangepast.

Mijn dochter krijgt BV, alleen 2 á 3 dagen i/d week krijgt ze overdag bij de oppas een flesje (= voor haar 100/125 ml) dreumesmelk voor haar middagslaapje. (overigens die van Nutril*n, daar zit als enige geen suiker in heb ik gecheckt). In gewone melk zit overigens ook suiker geloof ik. En idd er worden steeds meer nadelen van melkconsumptie bekend, ik ben er dan ook terughoudend mee.

En tsja, dat ze iets een aantal jaar geleden/vroeger nog niet hadden vind ik eerlijk gezegd nooit zo’n goed argument…

Hoi Gemmama,

Leuke vakantie gehad?..wij zijn er ook weer helemaal…gaat veel te snel zo’n vakantie!

Wij geven de halfvolle melk, eigenlijk gewoon naar het advies van CB geluisterd. En ik denk ook dat als ze met een jaar zo’n beetje alles mogen eten, dat het dan ook wel kan met de halfvolle melk.

Kortom ik heb daar een goed gevoel bij, ook na navragen en veel lezen hierover.

Succes groetjes van mij

Ik wil wel even reageren op de vrag normale melk of dreumes melk.

Mijn dochter kreeg vanaf 1 jaar langzaam aan ook steeds meer reguliere melk.

Ze heeft gigantische verstoppingen ervan gehad, ik heb haar laten onderzoeken op allergien of andere dingen. De arts zei dat er niets aan de hand was, hoogstens een darm probleem waar meer dreumessen van last van hebben. Ik kreeg een smerig goedje van de arts om door haar drinken heen te doen maar om zo jong al op de medicijnen te zetten ben ik ook geen voorstander van.

Langzaam aan ben ik overgegaan op de dreumes melk omdat ik kon herleiden dat het langzaam aan ontstaan is (het ontlasting probleem)

Nu zit mijn dochter op de dreumes melk en zijn we bijna klaar met het afbouwen van de medicijnen en zolang ze daar al opzit, is haar ontlasting pijnloos, smeuig en bruin van kleur zoals het hoort!(niet geel)

Dus ik ben een voorstander van de dreumesmelk. Geldklopperij of niet van de fabrikant, mijn dochter verdient het beste en pijnloze ontlasting :slight_smile: Dus dreumesmelk hier :slight_smile:

Ik herken het hoor Gemma! Omdat ik zo twijfel krijgt Noëmi meestal afwisselend halfvolle en dreumesmelk (ook een optie :mrgreen: ). Zij eet heel slecht (alleen brood goed) en is een lichtgewicht, dus ik hoop dat ze iets extra’s binnenkrijgt door de dreumesmelk. Maar als ik de lijst zo lees (bedankt Hellen :clap: ) is dat ook niet heel duidelijk zo. Ik geef haar ook nog een fles volkorenpap op een dag trouwens.

Het blijft een getob met dat eten en drinken. Je wilt je kind het beste geven, maar wat is dat? En dan moet ze het ook nog willen natuurlijk.

Om even op je eerste post te antwoorden;

Sam krijgt momenteel ook bij de ochtendfles dreumesmelk, dit omdat hij vrij veel ziek/verkouden is en hier toch wat meer extra’s inzitten dan in gewone melk! Gewoon even een extra vitamientjes boost om het zo maar te zeggen. Moet zeggen dat hij nu (na 2 weken dreumesmelk) goed te pas is!! Dus straks weer terug naar de gewone melk! :thumbup:

Nica krijgt nu elke ochtend een beker dreumesmelk met 3 schepjes volkorenpap, ze vindt het héérlijk en ik vind het fijn omdat ik toch het idee heb dat ze nu een heel voedzaam ontbijt krijgt. Ze eet 's avonds bijna niks en die extra vitamientjes erin vind ik toch wel erg fijn!

Soms krijgt ze 's avonds een smulpapje ofzo, gewoon om ff lekker te verwennen, prima, ze heeft het misschien niet nodig maar ach het kan tenslotte ook geen kwaad!

Kian krijgt nog gewoon de nutrilon 3. Want van de dreumesmelk en gewone halfvolle melk krijgt hij diarree en wordt hij s nachts ook weer wakker. Dan is de keuze snel gemaakt. Ik denk dat ik pas stop met nutrilon als hij s avonds geen fles meer wilt. Maar zo lang hij die nog wil hier dus geen gewone melk. Dan is het maar duurder, maar ik vind mijn nachtrust wel wat kostbaarder dan een paar euro per 2 weken extra.

Yvan krijgt nu sinds we thuis zijn van vakantie (aug) gewone halfvolle melk, geen problemen mee. Verder eet hij alles, is gek op fruit en brood.

Ik zie hier dus geen noodzaak om door te gaan met de Nutrilon 3.