Dreumesmelk of koemelk?

Hoi, ik heb een vraagje.

Mijn zoontje wordt morgen 1 jaar, en ik vroeg mij af of ik hem dan het beste nutrilon dreumesmelk moet geven of gewone melk…

Bij Nutricia zeggen ze (uiteraard) dan dreumesmelk het beste is…

Wat hebben jullie je kindje gegeven?

Gewone melk hoor! Vind het allemaal beetje commercieel, dreumesmelk, peutermelk… Maar kan aan mij liggen :wink:

@Amy82 wrote:

Gewone melk hoor! Vind het allemaal beetje commercieel, dreumesmelk, peutermelk… Maar kan aan mij liggen :wink:




Eens, gewone melk is meer dan prima!

Gewone melk. Peutermelk is echt niet nodig als je kindje gezond eet en normale melk drinkt.

En zelfs zonder melk (onze meid lust het echt niet) is het goed aan te vullen met yoghurt, kaas, enz.

Hier dus wel peutermelk gegeven :wink:

Sebastiaan had het gewoon nodig. Hij had geen “reserve-laagje” en at ook niet echt geweldig. Dus wij vonden het beter om hem nog een tijdje wat extra’s te geven.

Annemieke heeft het niet gehad. Die kreeg/krijgt karnemelk.

Ik zou gewoon goed naar je zoon kijken en dan beslissen wat je gaat doen.

Wij zijn wat langer door gegaan met standaard opvolgmelk, omdat onze meid het vertikt om gewone melk te drinken.

Maar daarna wel overgestapt op halfvolle melk en geen dreumes- of peutermelk gegeven.

Melinda kreeg met 10 maand al gewone melk

Met toestemming van de kinderarts…

Opvolg/dreumes melk is puur voor de commercie geld verdienen noemen ze dat zei onze kinderarts

S krijgt ook nog opvolgmelk.

Hij geeft niets om gewone melk maar hij heeft ook nog lang snel gereageerd (netelroos) op teveel eiwitten. Verder zit in opvolgmelk nog wat meer voedingsstoffen dan in gewone melk.

Daarnaast hebben wij twijfels of gewone melk wel zo goed is als ze claimen.

We geven opvolgmelk nog 'smorgens met de pap en 'savonds voor het naar bed gaan krijgt hij nog een klein flesje.

Tussen de middag drinkt hij meestal thee.



Maar CB raadt vanaf 1 jaar gewone melk aan, dus doen wat jij denkt dat goed is.