dreumesje ziek

Hallo,



ondanks dat er veel te vinden is op internet, hoor ik graag wat jullie zouden doen.



Elin is vrijdagochtend begonnen met overgeven. Nog wel speels genoeg en praatjes zat. In de loop van de dag werd dit al flink minder. 's morgens om 11.00 uur heeft ze nog een hele beker ranja gedronken. Ze is naar bed gegaan en om 15.30 uur werd ze spugend wakker. Daarna was ze al erg hangerig (geen koorts). Ze had nog wat gegeten en gedronken, maar dat kwam er snel weer uit. Rond 23.00 uur nog wat drinken gegeven (ORS oplossing), dit kwam er ook weer uit. 1 uur begon ze te roepen, ze had dorst. Ze heeft ongeveer 150cc ORS opgedronken. Ik wilde ook niet te veel geven, voordat alles er weer uit zou komen. Ik ben met haar op bed gaan zitten en na een half uur heb ik Elin weer in bed gelegd. Alles is binnengebleven.



Vanmorgen heeft ze de rest van de ORS opgedronken (ik had in totaal 500ml klaargemaakt). Ik vermoed dat er gisteravond 100ml uit is gekomen. Ze heeft een halve eierkoek gegeten en wat hapjes van een beschuitje. Voor de rest heeft ze nog niet veel meer willen drinken. Ze heeft gelukkig niet meer gespuugd. Maar ja, de luiers zijn droog (op een natte wind na). Maar ze heeft nu ook koorts. Vanmorgen 37.3 en vanmiddag 38.5. Net voordat ze naar bed ging heb ik haar pc gegeven in de hoop dat ze zich straks iets beter voelt en wat meer wil drinken.



Ik heb geprobeerd haar wat appelmoes te geven, ze wilde maar 3 hapjes. Wat kan ik nog meer proberen? Toetje wilde ze niet.



De huid is nog elastisch, de mond en de ogen nog nat en ze heeft nog traantjes. Om uitdroging tegen te gaan, wat kun je nog meer doen?



Zouden jullie ook ander drinken (ranja) aanbieden?



Ik hoor graag wat jullie zouden doen.



Alvast bedankt.

Ik zou water koken, dit laten afkoelen en dit geven (eventueel met ors). Verder kijken naar wat ze lekker vind, waterijsjes yoghurt, beetje ranja, als er maar wat in komt. komt het er allemaal weer uit enkel water geven (liefst gekookt)

Ook zou ik de para geven, voelt ze zich beter door, waardoor ze mogelijk beter gaat drinken.

Om het eten zou ik me geen zorgen maken, dat komt vanzelf wel weer.



Sterkte en beterschap!

Ik gaf onze zoon lepeltjes met water.



Melk met wat water (verdunt en is daardoor niet zwaar op de maag).



Sterkte en beterschap.

Ze kreeg al (voorgekookt) water met ORS.



Ze werd vanmiddag wel wat huilerig wakker. Na een uurtje ging het beter (de pc ging zijn werk doen, denk ik). Eerst ORS-oplossing gegeven, dit ging goed. Verder wilde ze niks.



Uiteindelijk heeft ze een paar soepstengels gegeten en een grote beker ranje (in kleine beetjes tegelijk) opgedronken. Zit er gelukkig nog in!



Kijken hoe de nacht gaat.



Bedankt voor jullie reacties.

Tegen uitdrogen raden de artsen hier aan AA drank of Aquarius (deze schijnt nog beter te werken). Ik heb het hier ook regelmatig voorbij zien komen.



Over het eten zou ik me niet zo druk maken, komt vanzelf wel. Ze merken wel aan hun lijfje of ze weer iets kunnen eten.



En beterschap natuurlijk. :hug: