Dreumesje wil geen melk(producten) tips/hulp!!

Ons dreumesje Tim, nu 20 maanden, wil/lust geen melk meer.

Sinds de tuitbeker in de kast staat wil hij geen melk meer(hij beet op de zachte tuit, vandaar de gedwongen overgang naar gewone beker)



Ook de toetjes begint hij meer en vaker af te wijzen dan op te eten… :wall:



Koude melk luste hij vanaf t begin al niet. Maar opgewarmd wil hij t ook niet meer. Fristi drinkt hij ook niet meer…Hij kijkt gewoon vies erbij. Lekkere aardbeien kwark toetjes, vla/pudding, yoghurt ook allemaal geprobeert maar gaan dr ook haast nooit meer in :wall:



Maar hij heeft toch zijn melk nodig :shifty:

Hoe krijgen we toch nog btje melk bij ons jongetje naar binnen…?? :shifty: :frowning:



Ideeen, tips zijn heeeeel welkom! :slight_smile:



Ps: net met tuitbeker nog geprobeerd maar meneer weigert gewoon alles waar melk in zit. Hij kijkt gewoon eerst in de beker en ziet dat t melk is en wijst t dan af :shock: :naughty:

Hij heeft niet zozeer ‘melk’ nodig, als wel calcium. En dat zit ook in andere producten. Geef hem bijv een plak kaas op zijn boterham als hij dat lust, met een beetje boter eronder. En ook in groene groenten zit calcium. En anders af en toe een vitaminepilletje. Maar met een gezond eetpatroon zonder melk kom je er volgens mij ook wel aan hoor.



Je zou ook nog een theelepel cacao door de melk kunnen proberen trouwens.

Ahhhhhh okeee :mrgreen:

Thnx KC!

Gelukkig. Pff begonnen ons wel beetje zorgen te maken. Kaas lust hij gelukkig wel hihi dus dat af en toe los, van de boterham eet ie t eraf en laat t brood liggen :wink: haha

Hij eet verder wel best goed(niet heel geweldi zoals half jaar geleden voor hij een keer een Ab kuur kreeg :roll: :wall: Maar oke) vast patroon, sochteds smiddags savonds. Alleen dus geen toetje :doh:



Ja we geen inderdaad al mulyivitamines omdat hij ook minder goed at. Maar datgaat gelukkig al beter.



Maar meer tips over calcium producten ook altijd welkom :mrgreen:

Kijk anders even wat er in de multivitaminen zit. Als daar ook calcium in zit, komt het wel goed denk ik.

Google anders even op calcium in voeding, dan vind je nog wat alternatieven :wink:



Ik zou het overigens wel blijven aanbieden hoor, maar dan vrijblijvend. Niet? Ook goed. Waarschijnlijk is het een fase :wink:

Hier een periode gehad dat we bij Steven ook weinig melkproducten binnen kregen, maar wat uiteindelijk hielp was samen chocomelk maken, gewoon met nesquick maar gewoon het feit dat hij het zelf mocht maken, zelf de poeder in het bekertje doen, zelf schudden, was dat hij het op dronk.



Ik zou gewoon gaan kijken waar verder nog calcium inzit, hier was het geen probleem omdat hij kaas wel erg lekker vond/vind, zowel op brood als blokjes.

Ohw jah en niet te vergeten favoriet zijn hier nog steeds Danoontje ijsjes.

Ah zo. Bedankt meiden!



Ga ik inderdaad maar zo doen marlous.



Voor nu geven we sochtends weer papje. Chocmelk gaat er ook wel in blijkbaar. En fristi ook een beetje. Ook t danoonye ging er,wonder boven wonder!!, weer eens bijna helemaal in.



In die multivitamines zit 4-8% van de adh… Das dus ook bijna nix hihi. Maargoed alle btjrd helpen ???



Oh ja danoonyje ijsjes das ook wel een leuke…

En nesquik hadden we net in huis gehaald :slight_smile:

Alleen denk ik dat Tim maar ff niet moet zien dat t met mflk word gemaakt anders proeft ie niet eens :doh:

Lang leve de antibiotica waar t kindje al een keer zo van over zijn nek ging dat ie nix meer van eten en drinken vertrouwt :wall:

WIj geven hier (buiten de bv) sowieso geen melk, drinken het zelf ook niet. Af en toe yoghurt of een ander toetje van melkproducten.



Melk is naar mijn idee niet nuttig (iig koemelk niet). Koemelk is bedoeld om kalfjes zo snel mogelijk hun geboortegewicht te laten verdrievoudigen, en mijn kinderen en ikzelf, zijn nou eenmaal geen kalfjes. Melk is iets waar best veel kindjes allergisch voor zijn, en bij het 'ouder´ worden, worden veel mensen intolerant voor lactose. Genoeg redenen dus om voor je calciuminname niet op melkproducten te bouwen. Gefermenteerde melkproducten zijn makkelijker te verdragen voor mensen in het algemeen (yoghurt, karnemelk).

Calcium neem je zelfs beter op uit andere producten, zoals groenten. Vitamine D verbetert de opname van calcium. Producten waar het in zit: amandelen, biergist, peterselie, artisjokken, asperges, pruimen, pinda’s, zalm (met graten), sojabonen, sardientjes, zonnebloempitten, bonen, tofu, sesamzaadkjes, broccoli, bladgroenten, haver, geitenmelk, kool.



Ik zou zelf niet kiezen om chocomel en danoontje enzo aan te bieden, daar zitten genoeg suikers etc in, die verder helemaal niet nuttig zijn voor je kindje.

Mereltje bedankt voor je berichtje. Snap wel wat je bedoelt.

Zoveel zoets krijgt t ventje toch al nietdus af en toe een chocomelkje of fristi moet kunnen.



@mallivy wrote:

Ohw jah en niet te vergeten favoriet zijn hier nog steeds Danoontje ijsjes.




Super idee! Kind is er helemaal gek van. Mama wordt er gek van :lol: Want zeker 10 keer per dag gaat die vriezer open “ijsje ijsje” :doh: :lol:



De melk met een super super dun laagje roosvocee of karvan gaan er wel een beetje in. Liever drinkt t met water maar hij vind t ook niet super vies met melk dus zo krijgt hij toch nog btje zijn melkje binnen :thumbup:

Wat al gezegt is mbt calcium en melkproducten. Kan zelfs zo zijn dat hij er buikpijn van krijgt en die kans is zelfs wat groter als hij een AB kuur heeft gehad. Eigenlijk zijn onze darmen helemaal niet erop gemaakt om melk bedoeld dus idd voor een kalfje te verwerken. :shifty:

Nesquick kun je ook aanmaken met sojamelk misschien valt dat wat beter en hij krijgt gelijk wat extra vezels binnen mss ook fijn voor zijn darmpjes?

Toetjes zijn niet verplicht, en hier is het vaak zo dat fruit als toetje gegeven wordt of appelmoes. Eigenlijk is het het gezondst om na het eten een blokje kaas te geven, dat neutraliseert zuren van het eten in de mond waardoor de zuuraanval van het eten en drinken minder lang duurt. Heel goed voor het glazuur van de tanden. :mrgreen:

Je kunt ook nog een smoothie maken met magere yoghurt (is iets makkelijker te verteren vaak) en lekker fruit erdoor, hoppa door de blender.

Zelf drink ik ook geen melk, ik kan er gewoon niet lekker tegen en krijg er opspelende darmen van. Pak van ook af en toe een alpro soya met bananensmaak. Uit de koelkast goed koud is het net een milkshake. :wink:

Pas je wel op dat je de chocomelk niet voor het slapen gaan geeft? Chocomelk heeft zo ongeveer hetzelfde effect als koffie voor kleine kindjes. :angel:

Hiiii Rhi! Thnx!



Die ab kuur is al ongv of meer dan half jaar geleden :wink:

(heeft ie nix van binnen gehad trouwens, omdat hij gewoon alles bleef uitspugen)



Maar chocomelk of fristi alleen smiddags heeeeel af en toe, ik geef nu vooral sochtends en rond t middaguur heeeeeel inieminielaagje roosvicee multivitamine of karvan in melk en dat gaat er beter in. En de danoontje ijsjes zijn ook nog interessant… Maar hier een fruitfreak van een kind dus vaak indd savonds als toetje appelmoes of ander vers fruit ook prima hoor :slight_smile:

Maar kind kreeg bijna geen calcium/melk meer binnen. Dus vandaar de tips gezocht :-



Maar soja ga ik niet snelmgeven aan de kids, mijn zusje had koemelkallergie en die had toen om te proberen soja maar vond dat zo vies. En t is niet nodig, ditwerkt nu voor ons :slight_smile:

Hihi dat chcomelk voor slapengaan had ik nou nooit gedacht , maar gelukkig was dat toch al niet aan de orde :mrgreen:



Maar toch bedankt voor de tips :-

Op verzoek van TS gaat hier een slotje op. Hij drinkt gelukkig weer wat melk :thumbup: