Dreumes verhuist van kamer... probleem?

Saba gaat over een tijdje een andere kamer krijgen, iets groter, ruimer maar vooral ook koeler in de zomer. Maar nou vraag ik me af… gaat die overgang van de ene naar de andere kamer soepel op deze leeftijd of zijn er dingen waar ik vantevoren rekening mee moet/kan houden om de overgang makkelijker te laten gaan? Misschien overdrijf ik, 't is niet dat we verhuizen ofzo, maar het is al nooit zo’n makkelijke slaper geweest en ik zie nu al slapeloze nachten voor me :wink: … Iemand nog ervaringen of tips? Alvast bedankt!

verplaats bekende dingen mee; dus haar bed, lamp, kast etc mee.

Hmmmm… oeps… daar zit dan misschien een probleempje… ze krijgt ook allemaal nieuwe meubels :think:.

Misschien kun je haar tijdelijk in het ‘oude’ bedje laten slapen in de niuwe kamer. En als dat goed gaat vervang je het bed. Dan gaat het wat geleidelijker.



Je kan haar ook af en toe vast in het kamertje laten spelen om te wennen.

Fannie:

Saba gaat volgens mij ook wel eens logeren toch? en op het kdv gaat slapen ook???



ik geloof niet dat het dan een probleem gaat geven hoor…



(denk ik)



kus

Je zou voor zover mogelijk een zelfde soort opstelling kunnen kiezen en in elk geval de bekende knuffels en andere frutsels neerzetten. En vooral zelf ook erg enthousiast doen over de nieuwe kamer/nieuwe spulletjes natuurlijk! :mrgreen:

Jesper krijgt straks in november ook een nieuwe peuterkamer. Aangezien het kamertje al bijna klaar is, laat ik 'm dagelijks even rondbanjeren. Er hangt een lamp waar ie helemaal verliefd op is. Dat ding moet ik dus ook steeds even aan doen… :roll: :wink: Dan gaat ie helemaal uit zijn stekkertje. Ik geloof dat ie er geen moeite mee gaat krijgen als ie daar gaat slapen strakjes.

-je kunt haar zelf wat mee laten helpen,met inrichten enzo

-ms samen een tekening maken met vakjes er op die je elke avond kruist tot aan de dag dat je met het kamertje begint

-vertellen waarom je veranderd laat worden…



en idd bekende dingen mee doen…ook al is het maar een knuffel, die je ook nog eens als in een rollenspel kan gebruiken…



bijv knuffel gaat ook naar het andere kamertje

datvindtie heeeeeeeeee leuk met anderekleurtjes en spulletjes

en dan mag ie meehelepn want hij /zei is al zo groot… noem maar op…



Ms een tip hoor.

Mijn oudste dochter is ook verhuisd van kamer en ook nieuwe meubels gekregen. Ik heb van te voren niet veel aan de voorbereiding gedaan voor haar, dat besefte ze toch niet. ( Ze was nog geen jaar oud! )Heb haar gewoon verteld dat dat haar nieuwe kamertje werd etc. en ze daar voortaan mag slapen. Het is gelukkig vanaf dag 1 goed gegaan.



Ik denk niet dat het veel problemen zal gaan leveren… Succes



Groetjes

Jesper is na de vakantie direct de 1e nacht naar zijn nieuwe bedje gegaan (peuterbed). Het is of ie nooit in een andere kamer geslapen heeft!! :inlove: :dance: