Jade ( 15 mnd) die loopt op haar knietjes…
alsof ze geen onderbeentjes heeft om te gebruiken :roll:
aan de hand loopt ze wel op haar voetjes… langs de tafel enzo ook…
alleen los hup op de knietjes…
komt vast goed hoor… ziet er alleen niet uit :mrgreen:
als je het wilt zien… klik hier :mrgreen:
Oh vreselijk dat commentaar he. Eline liep met 19 maanden ineens (stond niet los van te voren ofzo, nee stond op en liep) Eline is groot, mensen die haar niet kennen denken dat ze zeker 3 is, dus kun je nagaan wat ze zeiden als ze haar zagen kruipen. Zucht…
Onze peuter liep pas met 19,5 maand ofzo, na 1,5 pas in ieder geval. pas daarna ging ze kruipen, mevrouw heeft kontgeschoven ongeveer een jaar. ow, ze heeft ook maar een maand aan de tafel gelopen, dat wel vanaf 1,5. het komt echt goed, misschien kan fysio het een beetje bespoedigen alhoewel ik blij ben dat elise het in haar eigen tempo heeft kunnen doen.
succes ermee.
groetjes,
louise
Ik geloof dat je tegelijk met je placenta een stukje zekerheid en zorgeloosheid verliest maar zolang je het (al is het alleen voor jezelf) kunt en durft te relativeren. Je onzekerheid kunt delen, wanneer je hoort dat dingen later ‘mogen’ ipv heel snel ‘moeten’ en dat ook daadwerkelijk gelooft zit je goed hoor! Als de onzekerheid de overhand neemt is het vervelender. :-*
Boekjeswijsheid is leuk, maar kinderen zijn geen keukenmachines met een handleiding. De ene kan sneller lopen, de ander babbelt sneller boeien, zolang je maar weet dat je kindje gezond is en er geen medische redenen zijn waardoor het lopen niet lukt. Casper is meer van het motorische, die liep ‘ineens’ net na zijn eerste verjaardag. Maar babbelen heeft hij nog geen zin aan. Boeien, daar ben ik idd niet onzeker over want het CB heeft geen op of aanmerkingen
Hallo,
Ik werk op een therapeutische peutergroep in een ravalidatiecentrum.
Als jij je zorgen maakt is het echt niet erg om naar een kinderfysio te gaan. Die zijn ervoor om na te gaan en eventueel te helpen als er iets zou zijn.
Kinderen hebben allemaal wel hun eigen tempo en geen kind is gelijk.
Succes!!!
Ik heb een mail gestuurd voor advies , ik weet dat Ivan nog tijd heeft maar wilde gewoon wat tips. Hij kan het volgens mij wel maar hij durft niet , behalve als hij zijn melk ziet dan loopt hij wel opeens naar ons toe
Kunnen kinderen voelen dat ik een fysio heb gebeld :roll: Meneer besloot vanmiddag om los te lopen (gaat nog stuntelig maar hij deed het wel ook geen klein stukjes maar een behoorlijk stuk)
:inlove:
Mijn dochtertje van bijna 18 maanden liep ook heel lang met gestrekte benen doordat ze haar knieetjes niet gebruikte. Hield ook haar beentjes stijf. Hierdoor zag het lopen er erg raar uit. Op het KDV werd ik hier al over aan gesproken. Net op het moment dat ik besloot om er eens naar te laten kijken Ging ze zelf haar beentjes buigen als ze liep. Noortje loopt ook nog steeds niet los, wel achter van alles en nogwat "rent"rent ze door de woonkamer. Maar los lopen :naughty: .
Gewoon blijven oefenen denk ik.
Ik denk dat je je niet zorgen hoeft te maken, dat het vanzelf komt. Het ene kindje is gewoon wat sneller dan het andere kindje. Ze gaat er vanzelf interresse in krijgen.
@Cell wrote:
En wat dan nog… dan ga je naar de kinderfysio, krijgt ze hulp en stimulans, worden haar knietjes even extra bekeken en uiteindelijk zal ook Daimy heus wel leren lopen hoor meis :hug:
Mies loopt al wel een poos, maar Aniek liep pas heeeeeeel laat en toen, toen was ik jaloers op jou Noa :mrgreen: Noa liep al vlot en deed nog meer wel vlot. Aniek liep pas met 18 maanden en ruim 2 en halve week.
En zo ineens.
De ene dag was ze niet te verleiden, handje los, dan ging ze direct op haar knietjes zitten en trok een pruilip.
Een dag later was ze boven aan het spelen terwijl ik de bedden opmaakte en was ik haar ineens kwijt… ik roepen… komt ze binnen GELOPEN… en ik helemaal verbaasd oh en ah roepen en zij glunderen.
Ze is nooooit gevallen en liep meteen goed.
Peter en Mies liepen beide vlot, maar t zijn ook brokkenpiloten die struikelen over hun eigen voeten.
Ze is nu 18 maanden en 2 weken of iets? Rustig an hoor, met 20 maanden gaan ook veel kindjes ineens lopen en als ze wel hulp moet krijgen, dan is er ook vast geen man over boord :hug:
Helemaal mee eens. En mijn dochter heeft ook fysio gehad op mijn eigen initialtief. Na een zeer slechte start (ziekenhuis opnames en 4 maanden sondevoeding) merkte ik dat ze volledig gefrustreerd was. Ze kon met bijna 1 jaar alleen zitten… ze kon niet eens goed rollen, en kruipen wist ze al helemaal niet. Ze kon alleen zitten en kijken naar haar broer. En daar werd zij en ik niet vrolijk van. Fysio kwam aan huis en gaf mij oefeningen wat ik met haar kon doen. GEWELDIG. Spelenderwijs kon ik haar bijbrengen hoe ze moest gaan zitten en kruipen. Ze liep mede hierdoor met 1 jaar en 4 maanden. Ze is toen als een speer gegaan dus.
Oooh jaaa… die vergelijkingen… vreselijk!
Mijn mannetje is 13,5 maand en ik krijg het ook al vaak te horen. Ik zeg ook altijd meteen… van mij hoeft hij niet zo snel. Laat hem maar lekker rustig aandoen. Hij voelt zelf prima aan wanneer hij eraan toe is.
Daarbij is jou kindje misschien al verder in andere ontwikkelingen zoals taal en begrip. Don’t worry, het komt allemaal vast wel… maar op haar tijd!
@pooh wrote:
Ik heb laatst geantwoord: ze loopt vast wel voor ze 18 is
Waar maken andere mensen zich toch druk om :wall: !