Dreumes slaat

Tja de titel zegt het al genoeg denk ik.

Ik heb een hele lieve zoon, maar hij slaat steeds.

Hij weet ook precies wie hij hebben moet, zijn moeder… :cry:

Ik weet even niet wat te doen hiermee. Ik weet ook niet zeker of hij bewust slaat of dat hij het als een spelletje ziet.

Ik twijfel dan ook hoe ik hem aan moet pakken. Ik zeg hem steeds dat hij niet mag slaan en dat moet aaien. Pak dan zijn handje en aai langs mijn gezicht en zeg dan ook: mama aai. En dat doe ik dan ook bij hem.

Af en toe wordt ik echt boos, kijk hem dan aan en vertel hem dan dat hij dit niet mag doen en dat het niet lief is.

Ook als hij dit doet als hij bij me op schoot zit zet ik hem weg. Laat hem duidelijk weten dat ik dat gedrag niet accepteer.

Maar voor de rest vind ik het wel moeilijk.

Heeft iemand nog goede tips?

Alvast bedankt!

Liefs Chantal

Ik denk dat je het al heel goed aanpakt. Het zijn over het algemeen fases, zeker rond de leeftijd van 15-16 maanden was onze meid wat moeilijker: niet goed slapen, niet willen eten, snel driftig, slaan. Het is vanzelf over gegaan en als ze nu slaat, weet ze heel erg goed dat dat niet mag. Maar dat komt eigenlijk niet meer voor.

Chantal, wij hebben dat met Mika ook een tijdje gehad. Zomaar vanuit het niets kon je een klap in je gezicht krijgen. Ook steeds tegen hem gezegd dat dat niet mocht. En nu is het eigenlijk bijna over. Alleen als ie heel boos is, wil hij nog weleens uithalen. Ik denk dat het een fase is en dat je het goed aanpakt. :-*

Lianne doet het ook wel eens, ik handel net als jij.

Dit zijn dingen die ik persoonlijk niet tollereer.

En dan volgt direct straf/actie.

Jasmijn doet het ook, vooral als ze iets niet mag van mij… Ze slaat niet alleen mij maar ook de tafel, deuren enz. :lol:

Maar als ze mij slaat doe ik hetzelfde als jou, handje vastpakken en zeggen dat dat mama pijn doet en dat ze wel mag aaien. Meestal stopt ze dan ook wel…

Blijven herhalen denk ik… :smiley:

Onze bengel slaat niet, maar hij wil altijd bijten en knijpen. Ik probeer het te negeren en buig mijn gezicht weg als zijn handje of mond eraan komt. Als hij me dan toch te pakken krijgt en bijt, dan probeer ik niet te reageren. Het doet soms wel echt pijn met tranen in de ogen, maar geen reactie geven werkt hier meestal het beste. Ik zet hem dan op de grond en loop gewoon weg. Volgens mij begint hij nu te snappen dat het niet mag en dat we het echt niet leuk vinden.

Sterkte ermee!