dreumes slaat zichzelf

Mijn dreumes slaat zichzelf soms de laatste weken :shock: ! Het lijkt een soort van frustratie die hij op deze manier uit. Hij doet het meestal als hij een ‘nee’ te horen krijgt, of als hij stout is. Hij kijkt me ondertussen heel uitdagend aan. Vaak gooit ie ook met spullen dan.

Ik probeer het te negeren, en hoop maar dat hij bij deze fase hoort :frowning: maar ik vind het eigenlijk vreselijk dat ie dit doet. Herkent iemand dit?

yeo mijn meisje heeft het ook een poos gedaan, zichzelf keihard slaan in het gezicht. Ik besteed er geen aandacht aan en kijk zelfs niet naar haar als ze het doet. Bij ons is het een vorm van aandacht. Ze deed het idd als ze een nee te horen kreeg. de eerste keer heb ik er wel op gereageerd en dat was presies wat ze wilde. Dus ik zou zeggen blijven negeren dan is de lol er snel af :hug:

Hier was het hoofdbonken op de grond… :silenced: en ja tot blauwe plekken aan toe! Het enige wat hier heeft geholpen is negeren. Hij wilde aandacht, kreeg en krijgt natuurlijk een kusje als hij zich zeer doet…dus hoppa mama of papa boos op mij? Werp ik mij op de grond en zeg daarna auwa en krijg een kusje… :angel: best snugger maar niet echt de manier waar wij blij van werden. Dus zijn we het gaan negeren. En hij is er mee gestopt (heeeeeel soms als hij zwaaar gefrustreerd is doet hij het nog wel eens maar ook dan geven wij niet toe en negeren het totaal).

Voor het ‘dramatische’ tegeneffect is het soms wel handig om ook werkelijk je rug toe te keren. :thumbup:

poeh lastig hoor…

denk dat negeren idd. het bst werkt, sterkte!

Hier ook eentje die met zijn hoofd ergens tegenaan bonkt. Waartegen? Grond, muur, tafel, bedspijlen, deur noem maar op. Ik vind het een beetje lijken op stampvoeten. Yben is er trouwens mee begonnen toen ie nog niet kon lopen. En sinds hij loopt doet ie het gelukkig minder. Hier is ook negeren de beste oplossing en dan maar hopen dat het geen blauwe plek oplevert.

Hier ook hoor ze knijpt zich zelf ook maar ik negeer het inderdaad ook en het is al veel minder en aan haar haren trekken…