Dreumes pubertijd???

Hier een madammeke die in een behoorlijke NEE-fase zit

En aan het uitproberen is TOT EN MET!!!



Ik weet ze krijgt 3 kiesjes en dat uitproberen heeft ze wel vaker gedaan.

Maar het is nu zo extreem!

Ze jengelt ook alleen als ik in de buurt ben wil dan alleen bij mij zitten en jengelen.

En is stout!!! Doet express alles wat niet mag!! Slaat me zelfs in mijn gezicht!! ( dit gaat natuurlijk niet ongestraft voorbij!!!)



Ik weet dat er wel meerdere kids zijn die dit deon, maar wat hebben jullie hieraan gedaan??



Ik vind haar ook nog erg jong voor deze fase!!

Mijn nichtjes waren ongeveer 2 toen ze deze fase kregen, maar ja niet ieder kind is hetzelfde!!!



Alvast bedankt!!

ohhhhh zo herkenbaar niet normaal en ook hier 3 kiezen op komst

Ik probeer het zo veel mogelijk te negeren :roll:

Hier ook zo… maar je “dit gaat natuurlijk niet ongestraft voorbij” vind ik een beetje heftig in de zin van: besef dat ze je niet slaat om je pijn te doen/lelijk te doen!! Deze fase proberen ze inderdaad veel, maar dit gebeurt om grenzen te verkennen. De NEE die je op het ene moment gegeven hebt, is het volgende moment vergeten, of wordt niet meer gelinkt aan de handeling waar het om ging.



Geduld, en continue herhalen… en ooit gaat het over :wink:

Hier idemdito :roll: Kiezen heeft ie al, dus daar staat het hier los van :wink: Maar hij heeft een grote broer van 3 boven zich en daar kijkt hij veel van af (schreeuwen met name :shifty: ). Vanmorgen ben ik nog vol in mijn hand gebeten door de jongste (1 jaar en 2,5 maand) omdat die zijn zin niet kreeg :shock: :hand: Ik zeg dan "nee dat mag niet!"en zet hem van mijn schoot af. Zijn broer heeft hem meerdere keren gemept als die niet wilde dat die kleine in de buurt kwam ofzo en nu mept die kleine dus vol gerciht terug of hij begint zelf al als hij niet wil dat grote broer in de buurt komt :shifty: Wij zeggen dan ook maar steeds "nee dat mag niet!"en halen hem uit de situatie… het is idd een kwestie van steeds maar blijven herhalen en je kindje uit de situatie halen…



Succes :thumbup: het gaat een keer over (al zitten wij er met die van 3 ook nog wel in hoor :shifty: :wink: )

Thnx lady’s voor de reactgires.

Maar affie, als amy naar mij toekomt lopen en dan me in mijn gezicht slaat en zelf zeg auw?!! dan lijkt het er erg op dat ze wel weet dat het pijn doet, want als ze valt zegt ze ook auw!!

Maar het is niet dat ik haar terug sla hoor… hahaha.

Ik zeg nee dat mag je niet doen!!



En ik weet herhalen tot je er een osn van weegt…

Maar af en toe heb ik een beetje herkenning van andere mama’'snodig om het ff te kunnen relativeren zeg maar…



nogmaals bedankt

Ohh maar in dat geval als ik zie dat het hij express doet zet ik hem 1 min voor straf in de gang dan gaat t meestal wel weer even goed want alleen in de gang vind ie verschrikkelijk nog gelukkig :wink:



Hier heeft hij sinds een paar dagen ook echt losse handjes en ik heb dan de neiging elke keer hem eem tik terug te geven :mrgreen: nu weet ik zelf ook wel dat dat niet echt slim zou zijn maar oggffffhhh soms :evil:

Bri hier ook hoor, wij zaten in hetzelfde schuitje was ook zwanger van de 2e, maar merkte wel als Femke iets vroeg en ik zei nee dat werd ze heel hysterisch dus probeerde het anders te brengen,

zoiets van dat mag niet, of dat kan niet zo ongeveer

thnx voor de reacties…

hetgaat al een stuk beter.

het is gewoon echt een madam die van uitproberen houdt

Bri, fijn dat het beter gaat :thumbup: Het zal de komende jaren wel een komen en gaan zijn van fases, maar steeds weer vraag je je af “hoe lang nog!” als je er middenin zit :lol: Maar goed consequent blijven is en blijft het belangrijkste en duidelijk jouw/jullie grenzen aangeven :thumbup: Het consequent zijn is wel een van de moeilijke dingen hoor moet ik zeggen die ik vantevoren als wat eenvoudiger had ingeschat :oops: Van het zien bij anderen dacht ik voor wij kinderen hadden, dat doe je toch zus of zo, maar bij je eigen spruiten is dat toch andere koek :shifty: :lol: En last but not least, GENIETENNNNNNN :inlove: :inlove: :inlove:



Nog ff en dan heb je lekker 2 van die schatjes :inlove: :inlove:

Ja klopt helemaal, bij andere is het anderekoek…

Af en toe is dat stukje herkenning gewoon erg fijn!!!



Bedankt kimmie…

Ja ik vind het ook heel fijn om hier op het forum herkenning te vinden hoor. Je weet dat niemands kind perfect is, maar hier “zeggen” een aantal het toch heel eerlijk en daar heb je vaak best wel wat steun aan :thumbup:



Graag gedaan hoor :-*