Dreumes/ peuterdansen

Enzo is gek gek op muziek, dansen en andere kindjes. Zodoende leek het mij leuk om met hem op ‘dreumus/ peuter dansen’ te gaan.



Maar nu kan ik er niets over vinden op het net.



Bestaat dit wel en hoe kom ik aan telefoonnummers of websites o.i.d.



Bedankt!

echt peuter/dreumes dansen is er volgens mij niet.

wel met liedjes zingen en daarbij bewegen.

hier noemen ze dat: muziek op schoot.

Ik zal het eens aan Frank vragen of hij iets weet… Hij heeft als HALO-stage peuterdansen en -bewegen gegeven… :mrgreen:

Graag!

Nou, ik heb even geinformeerd, en volgens Frank zal er hoogstwaarschijnlijk geen dreumes/peuterdansen bestaan… Als het wel bestaat, kun je eigenlijk gelijk de vereniging in twijfel trekken, want dan doen ze het alleen voor het geld… Die kleintjes zijn namelijk te jong om zich langer dan 5 minuten op iets te concentreren, dus dan zouden het erg korte lesjes worden, en motorisch gezien zijn ze nog niet aan dansen toe…



Wat zeker weten wel bestaat, is peutergym… Daar zit dan vaak wel een onderdeel in de les “bewegen op muziek” (het zogenaamde bommen :mrgreen: )… Even geduld hebben dus…

O ja, en tot die tijd gewoon lekker dansen en springen in de huiskamer…

wij hadden via de muziekles een les die heette muziek met peuters, daar konden ze dus dansen, zingen, springen, spelen en soms knutselen.

Was erg leuk, misschien kun je bij je eigen muziekschool informeren.

De lessen waren aangepast aan de leeftijd van de kinderen.

Bedankt voor jullie antwoorden!



Ik ga eens rondvragen bij de muziekschool en verder vooral zelf blijven dansen met hem :inlove:

bij ons wordt dit ook georganiseerd via het CB. dus daar kan je ook nog vragen

Ga ik ook doen :smiley:



En ik had me ook bedacht dat onze cursusleidster van de zwangerschapscursus ’ Samen bevallen’ ook nog wel wat weet. Zij werkte heel lang in een balletschool en geeft ook nog babymassage en bewegen met je baby e.d. cursussen.

Dus ik denk dat zij me ook nopg wel verder kan helpen.



En…( had ik ook bedacht maar niet opgeschreven :mrgreen:) Eigenlijk zoek ik iets waar ik met Enzo naar toe kan waar andere kindjes met hun moeder zijn. Waar je kunt spelen, tekenen, klimmen, dansen, etc.

Mijn man is muzikant en gediplomeerd (conservatorium) gitaarleraar en wil natuurlijk dat de kinderen straks ook muzikaal gevoel krijgen, maar meer dan naar verschillende soorten muziek laten luisteren, doet ie niet met ze. Hij vindt ze nog te jong (oudste is 4,5 jaar).

bij ons is een moedercentrum in de stad waar ze dat doen idd. en volgens mij hebben ze op het CB af en toe een inloopochtend daarvoor. Ik heb dat echter nooit gedaan. Wat ook leuk is is babyzwemmen.