Dreumes op het balkon

Wij wonen op een flat. 3 hoog. We hebben een redelijk balkon met een goed hek. Hieke speelt nu met dit mooie weer ook op het balkon. Ik sta echter doodsangsten uit. Ik zie haar al naar beneden vallen… :shifty: Hoe doen jullie dat met een dreumes op het balkon, zodat je zelf ook rustig zit? Ik loop nu alleen maar te gillen dat ze van de rand weg moet. En hoe meer ik gil, hoe leuker natuurlijk. Overdrijf ik? Moet ik de rand beveiligen? Kan dat? Bestaat dat? Hieke vindt het geweldig buiten, ik wil ook graag dat ze buiten kan spelen op het balkon maar op deze manier word ik 10 jaar ouder in 1 middag. :shifty:

Kun je niet een soort kippengaasachtige hor maken ofzo? Ja, ik bedenk ook maar wat maar ik kan me voorstellen dat ook al zou ze er niet makkelijk kunnen vallen je toch bang bent dat het gebeurt!

Je hebt ook van die plexiglas platen die je tegen je hek vast kunt maken. Dan kan ze wel lekker naar buiten kijken, maar niet met haar beentjes tussen de spijlen.

Ik heb ooit kippengaas tegen het hek aan gemaakt vanwege de katten. Ik moet zeggen dat het nu ook erg nuttig is met Juul… :wink:

Gaas loopt helemaal tot over de grond en op de vloer ligt een grastapijt.

Of een soort net? Ik zou dit ook doodeng vinden en ik had emma er denk ik niet laten spelen. Op de foto lijkt het stuk tussen de grond en de spijlen wel erg groot (groot genoeg om tussen door te passen?). Ik zou het dus wel eerst ergens mee dicht maken.

Als Hieke zich in een rare bocht zou wurmen zou ze er misschien met veel geweld wel doorheen passen. Ik blijf er bij, dus zover laat ik het niet komen. Ik zit er bijna letterlijk bovenop. :shifty:

Cynthia: Dat grastapijt, kan dat tegen een beetje flinke regenbui? Hoe maak je dat schoon?

Dit grastapijt ligt er al 14 jaar, dus dat is wel stevig. :wink: Het is niet dat gladde spul, maar met sprietjes zeg maar. Het water loopt er gewoon doorheen en er onder liggen grindtegels.

En schoonhouden doe je met de stofzuiger. Geen gezicht, stofzuigen op het balkon… :mrgreen:

Wij hebben horizontale spijlen op de overloop/ vide. Vanuit daar kijk je naar beneden, zeg maar. Een leuk klimrek dus… :? … Maar mijn handige hub heeft daar een stuk plexiglas op maat tegenaan gemaakt. Een paar gaatjes erin boren en met tie-ripjes (of hoe schrijf je dat :think: ?) aan de spijlen vast gemaakt. Werkt perfect :thumbup: !

Snap je een beetje wat ik bedoel :think: ? Ik zou het ook maar eng vinden, zo’n balkon :o !

Groetjes, Anne

BRRRRRR ik snap helemaal wat je bedoelt … wij wonen 4 hoog … benthe mag alleen op balkon als ik erbij ben !! en anders hangt er een traphekje bij de achterdeur …

Maar wij hebben een doek gespannen tussen de spijlen … en we hebben kippengaas voor het konijn … omdat die ook wel eens los loopt op balkon zodat die niet naar beneden dondert :oops:

maar om die reden willen wij dus verhuizen :shifty:

Wij hebben balkonbeschermingsgaas van Babywalz… Voorkomt ook dat ze iets naar beneden kunnen gooien…

En voor het onderste stuk hebben wij een rolborder geplaatst, gewoon met tyraps bevestigd. Ziet er nog leuk uit ook :thumbup:

Brrrrr krijg er helemaal de rillingen van :oops:

Dank voor de tips. Mijn vriend is opgegroeid op 9 hoog. Hij vindt het allemaal niet zo spannend geloof ik op 3 hoog. Maar hij snapt me gelukkig wel en we gaan morgen dan ook eens naar de bouwmarkt om te kijken wat we kunnen doen.

Bedankt voor de tips! :-*

En als bryan 1 voet of 2 voeten daarop zet kijk foto 1 van sis

Is het 1 waarschuwing eraf 2de keer een waarschuwing eraf en bij 3 is het naar binnen en de deur gaat dicht

en dan komt ie ook niet meer op het balkon die dag

Hij moet toch leren dat het gewoon weg niet kan en dat het gevaarlijk is

Later naar dat ie dus naar binnen moest doe ik de deur wel weer open(frisse lucht) maar zet ik er een 1 persoonsbank(met de zitgedeelte naar binnen gericht) tegen de deuropening aan

daar mag hij opzitten maar naar buiten kan die dan niet

klimmen kan hij wel op de bank maar dat doet ie niet want hij weet dat hij dan op de balkonvloer/deuropening(onder) valt dus dat laat hij wel

dat begrijpt hij namelijk dat het boing auw doet

met de deuropening bedoel ik dus als je de deur open maakt heb je onder ook nog een drempel waar je over heen stapt