Dreumes en Kleuter op 1 kamer? Hoe?

Mijn vriend en ik gaan uit elkaar en ik heb urgentie gekregen. Echter op een 3 kamer woning!! Dit betend dus dat mijn dochters op 1 kamer moeten.



Ik zit met mijn handen in mijn haren en weet niet hoe ik dit moet gaan doen?!? Mijn jongste is 1 en de oudste 5. De jongste zal om de 2 weekenden een weekend naar papa gaan. De oudste blijft om en om een week bij mij en dan bij papa.



Willen jullie mij op weg helpen met ideeen??? Kom maar op, ben benieuwd!

Vervelend dat jullie relatie eindigt…en je moet gaan verhuizen. Wel top dat je urgentie hebt gekregen, want vaak krijg je dat niet.



Waarom vind je het een probleem om ze samen op een kamer te doen?

Omdatt ze dit niet gewend zijn en in de vakantie ging het ook al zoooo slecht!

En dan dat het kleine kamertjes zijn en ik dus weinig ruimte heb om er iets leuks van te maken.



Ik wil dus van iets kleins iets leuks maken met voor beide meiden toch hun eigen plekje.

Misschien kan je in de kamer een leuke hoogslaper zetten, zo eentje met glijbaan :angel: en dan daaronder voor een deel het ledikantje van de jongste zetten? Dan rest van de ruimte voor kast. Leuk kleed half onder de hoogslaper en misschien wat boekenplanken en kussens onder het bed zodat je daar lekker kan zitten om voor te lezen als ze naar bed gaan?



Natuurlijk zullen ze allebei moeten wennen, maar dat zullen ze in jouw geval sowieso moeten nu jullie uit elkaar gaan. (Dat bedoel ik echt niet vervelend hoor maar weet even niet hoe anders te schrijven… tis weer veel te laat, op naar mn bedje)

Hier ook een kleuter en peuter (toen nog dreumes) op 1 kamer.



Hier is het 2 nachten wat rommelig gegaan, maar nu kunnen ze bijna niet meer zonder elkaar :inlove:



Ze wennen er vanzelf aan…en in jouw geval is het natuurlijk niet anders :hug:



En de grootte van de kamer is natuurlijk wel erg wennen…vooral voor Noa, maar een hoogslapen met ledikantje eronder kan wel fijn zijn. En als je er voor kan zorgen dat ze toch een eigen plekje heeft waar ze zich wat kan afzonderen is dat gewoon goed.

Hier is dat het bureau’tje op onze kamer. Daar staat het playmobil huis van Rhodé, en zo kan ze ook in haar eigen ‘gedoetje’ even lekker spelen.

Wat naar dat jullie relatie geeindigd is :frowning:



Wat betreft het samen op de kamer: Ik denk dat het een kwestie van tijd is. Ik sliep als kind met 3(!) jongere zusjes op een kamer, en dat ging eigenlijk altijd goed :mrgreen:



En kan je de meiden niet op de grootste kamer doen? Aangezien je nu (helaas) alleen bent heb je misschien niet zoveel ruimte nodig in je eentje? Of in ieder geval minder dan de meiden die soms op hun kamer willen/kunnen spelen…

Of is dat heel onaardig om zo te denken? :think: Bedoel het goed hoor!



En anders de jongste bij jou op de kamer in een ledikant en de ooudste haar eigen kamertje?

Hier slapen een dreumes van 1 en een kleuter an 4 samen op een kamer. Gaat prima. De jongste huilt nog wel eens, maar daar slaapt de oudste dwars door heen en ook bij in zelfs. Ze wennen er snel aan. En ik word 's morgens heel blij wakker als ik ze beiden hoor “kletsen” op hun kamer.

Hier ook een situatie met kinderen van gescheiden ouders:

de 2 oudsten zijn om en om een week hier: hier hebben ze een eigen kamer, bij hun moeder slapen ze bij elkaar op een klein kamertje. Ze hebben het er nooit over, accepteren het zoals het is.

Hier hebben ze een grote speelkamer, bij hun moeder ook niet, maar ook daar horen we niks over.



Het idee om ze idd de grootste kamer samen te geven en een stapelbed erin klinkt goed. En dan in de woonkamer een speelhoekje.



Het is vervelend dat je waarschijnlijk niks te kiezen hebt: of deze woning of wachten tot…



Sterkte bij de stappen die je nu moet gaan nemen, het zal niet makkelijk zijn, maar weet ook dat kinderen zich best snel aanpassen.

Bedankt voor alle antwoorden :-*



De oudste komt dus om en om een week. De jongste is wel bijna altijd bij mij. Ik vind het zo moeilijk om iets te verzinnen :frowning:

Voor een stapelbed is de jongste nog te klein denk ik??



Als jullie leuke dingen (voor een leuk prijsje) tegenkomen op marktplaats ofzo, kunnen jullie mij dan pb`en??



Ben blij dat ik niet de enige ben :slight_smile: En ik ga uit elkaar maar heb inmiddels wel een lief en leuk vriendje dus helemaal alleen ben ik niet. Alleen wil ik dus voorlopig niet meer samen wonen, moet er ook niet aan denken!

Misschien een optie om een hoogslaper voor je oudste te nemen en daaronder ledikant van je jongste te zetten en als ze ouder is kan je er een junior bed onder zetten?

Een 3 kamer woning heeft 2 slaapkamers toch?? (of hoe moet ik dit zien :think: )



Is het een idee om zelf op een slaapbank in de woonkamer te slapen? Dat zou ik doen denk ik, mooie slaapbank, overdag kleed erover voor als er visite oid komt en 's avonds tover je het om tot slaapkamer.

Maar ja, die krengen zijn ook behoorlijk aan de prijs natuurlijk…wil je een goeie hebben tenminste :?



Veel sterkte de komende tijd!

Hier ook twee mannetjes op 1 kamer, de bedden langs de kant en een kast er tussen zo houden ze hier ook nog redelijk wat ruimte over om te spelen. De oudste heeft een la onder zijn bed en daar zit het speelgoed van boven in.

Het was de eerste nachten wennen, nu gaat het super. De oudste slaapt hier ook dwars door alles heen.

Hier hadden we 2 kids op 1 kamer

vanaf dat Anne 9 maand was…(ledikant)

en Elise gewoon 1 persoonsbed



Inmiddels is Elise naar zolder,…

(omdat Elise echt wel een plekje alleen nodig heeft…gaat anders iedere ochtend vanaf 5 ur lamp aan doen…Anne wakker maken en voorlezen)

erug lief bedoelt…maar we vonden het iets minder schattig



Maar zal kijken naar een half hoogslaper

en gewoon ledikantje dan moet t toch al snel passen