Dreumes eet geen fruit meer

Onze dochter van 1 1/2 wil sinds een paar weken geen stukjes fruit meer en sinds een paar dagen ook geen geprakt fruit.

Ik ben groot voorstander van het geven van vers fruit/groente, maar het enige fruit dat we nu nog naar binnen krijgen ik fruit uit potjes.

Het rare is dat ze geen problemen heeft met stukjes brood, groente, aardappels enz

Wat zouden jullie doen?

Toch maar potjes fruit aanbieden, of vers blijven proberen?

Fruitsmoothies maken? (kan ook zonder zuivel).



Blijven aanbieden. Hier ook een tijdje gehad dat hij niks wilde. Ik blijf het gewoon aanbieden. En nu komt hij zelf met fruit aan zetten (zelfs tijdens boodschappen doen). :wink:

Ik zou het blijven aanbieden. In de ochtend vers en als het niet gegeten wordt, in de middag een potje? Of de ene dag dit en de andere dag dat.

Ik zou vers blijven aanbieden.

Misschien kun je haar erbij betrekken met het maken van een bakje fruit. Jij snijden en ondertussen mag ze het bakje vullen. Of probeer eens wat ander fruit uit, of meerdere fruitsoorten door elkaar.



Of indd een smoothie.

Of misschien vind ze het leuk om een hele appel/peer etc in haar handjes te krijgen.

Een hele appel aanbieden was geen succes, ze mikte hem zonder er naar te kijken aan de kant.

Ze vertikt het gewoon.



Donderdag heeft ze sinds lange tijd weer een kiwi gegeten, en gisteren onder dwang een perzik.

Zodra ze maar 1 stukje geproefd heeft dan gaat het redelijk.

Dus eerste stukje er in proppen en terug blijven duwen als ze het uit wil spugen en daarna eet ze gewoon verder :mrgreen:

Het is dus blijkbaar geen kwestie van niet lusten, maar van niet willen…tutje.

oopss temperament? :wink: Hier ook 1. soms :hand: :wink:

Hier ook zo een, maar dan ook wat betreft groentes (wat betreft stukjes dan). Wordt resoluut aan de kant geschoven of ergens anders naar toe gelanceerd.

Ik durf het niet hardop te zeggen, maar het lijkt iets beter te gaan :silenced:

Vandaag gingen er zowaar wat druifjes in!

Misschien heeft de methode van papa toch geholpen :mrgreen: