Dreumes Diarree

Ava heeft diarree, al zo’n 4 of 5 dagen. Ze is verder prima in orde, eet redelijk, drinkt goed, is vrolijk en niet hangerig of zwak. Ik he been beetje gespeurt op het internet en alles duid op “Toddler Diarrhea�. Verschillende tips, zoals minder drinken, meer vezels, meer vet in het dieet, zijn aangegeven.

Ik vroeg me af of er hier meerdere moeders zijn met een dreumes met hetzelfde probleem? Hoe kwam je kind er weer vanaf? Enige dieet tips do’s/don’ts?

@Nefarious wrote:

Ava heeft diarree, al zo’n 4 of 5 dagen. Ze is verder prima in orde, eet redelijk, drinkt goed, is vrolijk en niet hangerig of zwak. Ik he been beetje gespeurt op het internet en alles duid op “Toddler Diarrhea�. Verschillende tips, zoals minder drinken, meer vezels, meer vet in het dieet, zijn aangegeven.

Ik vroeg me af of er hier meerdere moeders zijn met een dreumes met hetzelfde probleem? Hoe kwam je kind er weer vanaf? Enige dieet tips do’s/don’ts?




marit heeft het gehad…Bij haar bleken de darmvlokken zich niet goed te kunnen herstellen ivm de melkproducten die we gebruikten (melk/toetjes/YogoYogo eyc…Doordat de darmvlokken zich niet meer goed kunnen herstellen, nemen ze geen voedsel meer op, waardoor diarree onstaat (ofzoiets,…Via google kom je denk ik ook wel verder)



We hebben toen een weekje voornamelijk alle zuivel producten vervangen door soja producten (en dat smaakt verbazingwekkend genoeg erg lekker!!) en idd veel koolhydraten…Veel donkerbruin brood, pasta en aardappels gegeten…Na 1,.5 week diarree was ze er er na een weekje zo gehandeld te hebben er weer helemaal vanaf…



Als ze nu weer een paar dagen aan de dunne is en verder niet ziek is, gaan we het weer zo doen en is ze er weer zo vanaf…

Ik denk dat ik Ava tijdelijk op Soy melk en yogurts zet. Kijken of dat helpt.



Thanks for the tip!!