Dreumes 21 maanden: middagslaapje

Ik vroeg me af; vanaf welke leeftijd gemiddeld begint het middagslaapje minder belangrijk te worden?



Die dreumes van ons haalt steeds vaker de dag door zonder middagslaapje. (En de nacht andersom ook: van 8 tot 8 zonder wakker te worden! :dance: terwijl haar gewicht goed op peil blijft! :dance: )

Melinda slaapt gemiddeld nog 3 uur per middag

Maar als we weg moeten of het komt zo uit slaapt ze korter

Maar zonder slaapje nee dat kan ze nog niet :slight_smile:

Ze is nu ook aardig jengelig… Dat vind ik er dan wel weer positief aan! Mooi vroeg op bed!

Hier nog 1 die haar middagslaapje regelmatig overslaat.

Af en toe heeft ze hem nog wel nodig. En dan gaat ze naar bed, maar anders niet meer. Als ze 's middags slaapt, dan slaapt ze 's avonds verschrikkelijk slecht in.

Vind t stiekem wel jammer :silenced: , even 2 uurtje voor mezelf op een dag vond ik heerlijk :wink:

lianne slaapt soms zelfs nog smorgens :angel:

ella slaapt ook nog lekker smiddags. als het niet anders kan dan slaat ze het met gemak over. op het kdv slaapt ze ook bijna niet maar de dag erna thuis haalt ze dat echt wel in. in het boekje van het CB staat dat het middagslaapje nog erg belangrijk is omdat ze zo actief zijn lichamelijk en geestelijk.

Devano slaapt smiddags van 12.00 tot 15.00 ongeveer iedere dag.



gaat s’avonds om 19.30-20.00 naar bed en slaapt tot 07.20



hij gaat wel 4 dagen naar het kdv en speelt en ravot daar dan flink met de andere kids. is altijd lekker aanwezig daar en kennelijk word hij daar heeeuuul moe van :mrgreen:

Hoelaat worden jullie kids dan wakker?



Mijn dochter elke dag tussen 9 en 10 uur en soms heeft ze zelfs uitschieters en word ze rond 11 uur wakker.



S’middags slaapt ze dan ook nog gemiddeld 2 uur. S’avonds gaat ze rond half 8 naar bed.

Herkenbaar, een maand of 2 heeft mijn zoontje ze ook veel overgeslagen, maar voor mijn eigen rust (en die van hem trouwens ook) legde ik hem wel elke middag een uurtje in bed. Maar hij sliep die 1,5 a 2 maanden 1 keer per week nog 's middags.

Nu is hij 23 maanden en slaapt elke middag weer, op een heel enkele keer na. En hij is veel gezelliger. Slaapt zo 3 uur achter elkaar, en 's avonds rond half 8 weer. Veel fijner :wink:

Ons ventje ligt ook nog elke middag in bed.

Meestal zo rond 13.30u naar bed en dan slaapt ie tot een uur of 4.



Zal per kindje afhankelijk zijn.



Mijn zusje sliep vroeger schijnbaar vanaf een maand of 9 overdag niet meer! :shock:

Alleen dus 's avonds/'s nachts, en ze deed het er prima op :inlove:

Hier een meisje die echt nog niet zonder middagslaapje kan.

Slaapt 2 a 3 uurtjes nog in de middag…

Hier een binkie van 20 maanden die wisselend slaapt in de middag.

Meestal slaapt hij nog wel in de middag variërend van 1 uurtje tot soms nog 3 uur.

Maar soms slaat hij zijn slaapje over en trekt dan gelukkig vrolijk en goed gehumeurd de middag door :smiley:

Merk hier soms nu ook wel middagen dat het minder wordt en dat ze dus niet meteen gaat slapen. Maar slaapt toch uiteindelijk wel 1 tot 2 uur.

De oudste van mijn zus heeft ook een periode al heel vroeg geen middag slaapje meer gedaan en dat kwam weer toen hij naar de peuterspeelzaal ging.

Denk dat het per kindje erg verschillend kan zijn.

jade kan het wel zonder slaap, maar niet elke dag 1 a 2 x ini een week zonder is de max.



ze kan echt nog wel 3 / 3,5u slapen op een middag…



tegen 2,5 / 3 jaar zijn ze er meestal wel klaar mee :mrgreen:

Hier ist nu een beetje andersom. 4 dagen in de week zonder, 3 dagen met middagslaap.

Hier hebben we sinds een aantal weken, een spokend kindje, als ze haar middagslaapje heeft gehad.

Ze is elke dag 8:00 op/wakker. Ging dan om 13:30 naar bed tot 15:30.

Hebben het slaapje al verkort met een half uur. Maar dat helpt niet.

Nu hebben we haar 3 dagen niet smiddags naar bed gebracht en nu gaat ze gewoon zonder problemen slapen om 19:00. Maar heb wel soms het idee dat ze ook niet helemaal zonder middagslaapje kan.

Lijkt wel of ze er tussen zit, wel doen, dan savonds niet kunnen slapen.

Niet doen, dan merk je dat ze rond etenstijd op is.



:think:

Ze had door die 3 dagen toch wel slaaptekort denk ik.

Ze sliep vandaag uit tot 10:30 :slight_smile: . En lag er gisteren 19:15 in.

Lars kan nog niet zonder middagslaapje. Wel kan hij langer opblijven, tot zo’n 14.00 uur 's middags, maar daarna kakt hij echt wel in. Hij slaapt dan zo’n 1,5 uur weg!