Tja de titel zegt het al wat doe je met een dreumes die niks wil eten en haar mond dicht houd…
Ik snap je frustratie. Heb hier ook een slechte eter.
Brood gaat er meestal zonder problemen in. Maar de warme maaltijd en fruit zijn vaak een probleem. In het begin maakt ik me er ook erg druk om. Je wilt dat je kind de goede voedingsstoffen binnenkrijgt. Maar inmiddels heb ik het naast me neer gelegd. We maken geen strijd om eten. Dat veroorzaakt juist stress.
Ik maak nu regelmatig vers geperste sinaasappelsap of smoothie. Op brood doe ik af en toe iets van olvarit fruit.
Je zou ook smoothies van bijv. Groenten kunnen maken.
En hij krijgt vitamine tabletten om toch iets binnen te krijgen.
Je doet er helemaal niets mee
Niet proberen te dwingen, dat lukt niet. Kinderen hebben ‘macht’ over 3 dingen, slapen eten en ontlasting. Je kunt ze daarbij niet dwingen.
tips die ik ook wel heb gehoord en zelf ook toegepast: aan tafel niet over het eten zelf praten. Kleine beetjes opscheppen. Bij een hap uitbundig feliciteren.
Inmiddels eet madame hier ook weer een beetje groente maar ze wilde alleen maar vlees rond 18 maanden. En fruit en yoghurt.
En als moeder maak je je zorgen maar helaas niks aan te doen.
ik maak er hier ook geen groot drama van zet haar gewoon aan tafel met de rest schep idd een beetje op en laat haar aanklooien maar ze schuift het bord gewoon weg.
Eerst kwam er ook nog wel een beetje vlees in maar ook dat nu eigelijk niet meer. toet een klein beetje fruit ook een beetje
Weet je ik denk ook wel dat het weer vanzelf komt, maar het is al zo’n licht ding.
Vitamines is idd een idee
Moeilijk hoor! V.era heeft een paar maanden geleden hetzelfde gedaan n op aanraden van cb hebben wij er zo min mogelijk drama van gemaakt. Na een tijdje ging ze vanzelf weer meer eten. Wat ons opviel was dat ze onmiddelijk weer stopte als we haar dan prezen dus dat zou ik dan weer afraden. Verder zoeken naar de dingen die ze wel lekker vind en die dan wat vaker geven. Sterkte!
Idd niet op reageren en ook niet als ze wel een hap neemt, net doen of je het niet ziet. Tenminste dat was hier de tip.
Verder gaf ik vloeibare multivitaminen van de sterke beer, deed ik als roosvisee door de yoghurt en dat at ze wel op.
:hug: , het is gewoon een rotperiode
Idd GEEN aandacht. Ook niet prijzen, net doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat ze niet eet/wel eet.
Hier eet Suus eigelijk prima, maar ze krijgt weinig aandacht, we zetten haar bordje neer, ze mag met haar handjes eten, ik voer niet, ik prijs niet en laat haar klooien. Eet ze goed, krijgt ze thee voor ze gaat slapen, eet ze slecht, maak ik een fles pap die ze dan krijgt. Ze is niet te licht, maar heeft ook niet zoveel te missen.
Niek was een drama, dat is me 1x gebeurt en daarna niet meer. Ik zat Niek maar over te halen, nog 1 hapje te proberen… enz. Maar alles werkte averecht. Geen aandacht in de extreme vorm werkte wel… het uitgangspunt was dat wij als ouders bepalen WAT er word gegeten, maar dat kinderen zelf bepalen HOEVEEL ze eten. En dat is me dus nu wel heel duidelijk.
Onze oudste stopte met 10 maanden met warm eten… van alles geprobeerd maar niets werkte (ook niet geen aandacht geven). Toen de jongste met eten kon gaan beginnen ging ze zo af en toe wat eten. En nog steeds eet ze bijna geen groente en vlees, geen aardappels en al helemaal geen pasta of rijst. Samen van 1 bord eten wil soms wel helpen, zij eet dan met haar handjes van papa’s bord. Verder krijgt ze dan geen aandacht… En nu gaat de jongste dus ook beginnen… en die zit dan de hele maaltijd te huilen… gek word ik er van! Negeren is dan echt heel moeilijk…
hier ook gewoong ezellig kletsen en eten ze datn eten ze, eten ze niet dan is het ook klaar. Wel pak ik marijn uit de kinderstoel als die jammert en huilt om het opschoot te proberen, is dat niks, dan met een papfles in bed. Heeel onpedagogisch,m aar voor mijn en in mijn hoofd een stuk rustiger. Moet zeggen dat hij wel prima eet, de ene dat iets meer dan de ander.
Moet ook zeggen dat we wel afwisselen in eten, bepaalde dingen smult hij van, zoals aardappen en dan proberen we dat zo te eten en te koken dat hij dagelijks wel iets heeft waar hij 1 of twee hapjes van doet.
Maar rot is dat zeg!! Hopelijk pakt ze het gauw weer op en eet ze jullie de oren van het hoofd!!
hier was het ook drama. We zijn geen strijd aangegaan. Hebben haar appel of fruit gegeven overdag zodat ze iig vitamine binnen kreeg, ze kreeg brood met hagelslag zodat ze iig niet kon afvallen. Laatst was het weegmoment bij CB en is in 5 maanden maar 500 gram aangekomen. Bizar weinig.
Maar nu begint ze wel weer te eten. En ze wilt het perse zelf doen dus laat ik haar lekker met eten aanklooien.
Helaas kun je er niks tegen doen!
Steven eet nu ook al ruim een jaar bijna niets, als hij 's ochtends al zegt lus ik niet (weet hij nog niet eens wat we gaan eten) dan maakt het werkelijk niks uit wat ik hem voorschotel tijdens het avond eten want dan eet hij dus niet.
Brood is eigenlijk nooit een probleem en fruit meestal ook niet.
Soms helpt het om hem in de winkel te laten kiezen wat hij voor groente wil, als hij lukraak alle potjes aanwijst zal hij niet eten :roll: . Maar wijst hij duidelijk 1 potje aan of 1 soort groente dan eet hij wel mee.
Van de week was het ook huilen (was hij gewoon moe), dus ik nou toe maar pak maar je puzzel maar je blijft wel aan tafel zitten, en na de puzzel ging hij waarempel zomaar eten “mmm lekke” :think:
Ach het komt vast wel weer goed, maar Steven is al te licht dus echt fijn is het niet.
Onze dame van 18 maanden eet ook alleen brood, kaas, yoghurt. Ze heeft nog nooit avond (warm) gegeten.
Op het kdv eet ze wel gepureerd fruit. Thuis drinkt ze dat uit de fles.
De logopediste is naar haar komen kijken, maar zag niets raars. Ook de KNO arts en de osteopaat zijn er aan te pas gekomen. Maar niets te zien gelukkig.
Dus we laten het maar zo. Het valt me wel op dat ze haar repertoire wel langzaam uitbreidt, met kerst kwam kaas erbij, in januari smeerworst en gisteren ineens 10 cashewnoten!
Het is wel flink balen inderdaad.
hier ook een slechte eter, smorgens eet hij wel altijd pap, s
middsags gaat er een half broodje in (soms helemaal) en s`avonds eet ie soms 2 happen, soms helemaal niets en dan gaat alles weer eens op :think:
fruit koop ik al niet meer, ik maakte altijd vers fruit, maar dat wil hij niet meer, soms een potje fruit of een knijpzakje
maar ik lees hier meer die dat hebben, dus ik maak me er geen zorgen om
Hier hetzelfde vanaf een maand of 16. En het is nog steeds geen goede eter, maar er lijkt wat verandering in te komen. Lars heeft de afgelopen 1,5 jaar enkel geleefd op brood, macaroni en soms een stronkje broccoli. Gisterenavond aten we zuurkool en ineens ziet hij het licht en zegt: “dat lust ik wel hoor, zuurkool” en waarempel er gingen zo 6 happen naar binnen. Geen zorgen om maken, ooit komt het goed!