Drama, wil echt veel te weinig....

Hoewel R. van begin af aan al steeds later als gemiddeld aan een grotere fles toe was, is het nu de afgelopen week echt bagger :cry:



Sowieso zit ze nu met 7 1/2 maand nog steeds maar op 150ml + 5 scheppen = 170ml om de 3 1/2 a 4 uur wat dus wil zeggen 5 flessen en in totaal dus max. 850ml per dag. Een enkele keer gaat de fles tot de laatste druppel op, maar meestal laat ze zo’n 30ml tot 60ml staan. Om die reden waren we dan ook nog niet echt met grotere hoeveelheden bijvoeding bezig, maar zomaar bodempjes tussendoor om wel aan de smaken te wennen.



Nu de afgelopen week wil ze echt bijna niets meer. Hapjes worden gelijk met de tong weggeduwd en de helft van de keren hoeft ze de fles helemaal niet. Ze is verder vrolijk, actief en alert, dus medisch gezien hebben we toch niet echt het idee dat ze iets mankeert. Maar ja, wat dan wel???



Zou ze die melk gewoon niet lusten?

Nu las ik net ergens wel iets over roosvicee toevoegen aan de fles, maar dat durf ik dan niet zomaar :?



Wat denken jullie?

Sommige kindjes zijn wel eens melkbeu. Drinken dan gewoon eens 1 a 2 weken wat slechter. Ik zou gewoon blijven aanbieden. En tussendoor stukje fruit aanbieden in uit het handje, misschien wil ze daar wel aan knabbelen/sabbelen. Zolang ze indd alert/actief en goede volle plasluiers heeft zou ik me niet druk maken, komt vanzelf wel goed.

Sneeze, heel herkenbaar. Hier hebben wij precies hetzelfde probleem.



Het verschil tussen jou kind en de mijne is het gewicht. Dus ik maak me er bij S. niet zo heel erg druk over. Maar ik kan me voorstellen dat het voor jou moeilijker en lastiger is.



Probeer eens wat minder hoeveelheden te geven maar dan iets vaker?

Kleinere hoeveelheden en vaker hebben we dus al die tijd van begin af aan al gedaan en daarom zitten we nog niet zo lang op die 150ml+5, maar nu weigert ze dus gewoon echt de voeding het grootste deel van de dag en dat dus al een paar dagen achter elkaar :thumbdown:



Maar heeft S. dan nu ook zo’n weigerperiode?



Melkbeu :think:

Moet zeggen dat het daar dan toch wel op lijkt!

Hoewel ik dus die roosvicee niet zomaar uit mijzelf durf te geven doordat ze al zo slecht eet/drinkt, kan ik mij er toch wel een voorstelling van maken dat dat juist iets met de smaak doet waardoor ze het misschien wel weer lust. Vandaar dat ik wat dat betreft graag ervaringen hoor.

S. krijgt iets van 3 keer 180 per dag. Meer krijgen we er ook niet in en sommige flessen blijft er ook vaak wat over, soms drinkt hij het in eens leeg.

Fruit maken we als een soort van sap.



Wat hij wel naar binnen werkt is 1 broodje met wat boter erop en daarbij een fles van 150.



Sneeze, als je iets extra wil geven zou ik ongezoete vruchtensap geven… of fruit zo maken dat het drinkbaar is (desnoods mengen met water).

Ik zou juist meer tijd tussen de flessen laten, zodat ze misschien wat meer trek krijgt… :think: Als je bang bent dat ze uitdroogt, kun je inderdaad misschien wat vruchtensapjes proberen, wat water, of misschien een beetje thee met melk. Dat laatste deed het bij mijn meiden erg goed.



Onze Isabelle was na 9 maanden ook melkbeu. Maakte niet uit hoe ik het aanbood, warm, koud, met smaakje, zonder smaakje, madamme bliefde het niet meer. :wink: Inmiddels heb ik haar aan de karnemelk, en soms iets als vifit of iets dergelijks. :thumbup:



Oh, bedenk me ineens dat je misschien ook soja kunt proberen, is net wat zoeter, wie weet wil ze het dan wel? :think:

Vanmiddag toch de HAP gebeld.

Niet om langs te komen, maar meer uitleg over het waarom ik ben gaan zoeken en of dat roosvicee verhaal wat ik had gelezen echt een mogelijkheid zou zijn.



Advies was dus idd wel genoeg vocht in welke vorm dan ook. Zo ook gewone FV met roosvicee aangelengd was dus een mogelijkheid. Helaas ook dat wil ze niet. Zelfs roosvicee met alleen water gaat er niet in.



Wat ze nu uiteindelijk vandaag op heeft is:

8:30 > 150ml +5, op

12:30 > 150ml + 5, hier 70ml van laten staan

13:00 > wat fruit, maar weigert

16:00 > 150ml + 5 en wat roosvicee, hier 110ml van laten staan

meteen erna beetje fruit aangeboden > op, maar met moeite

20:30 > 150ml +5 en wat roosvicee, weigert helemaal

water met roosvicee erna, maar ook weigering



Morgen dus toch maar de KA bellen om de afspraak te vervroegen, want dit werk niet. Geeft ons alleen maar stress :?

Hier gelukkig geen last van weigering in welke vorm dan ook, wij geven wel water met diksap ook.

Misschien wil ze dr melk als je er een papje van maakt?



Wat lijkt 't me ontzettend frustrerend :hug: sterkte ermee meid!

Wat zei de ka?

He wat naar en vervelend en stress erbij is ook niet echt handig.



De KA al aan de telefoon gehad?



:hug:

KA aan de lijn gehad, maar die willen niet echt meewerken :think:

Alles uitgelegd aan de telefoniste en die ging het bespreken met de arts en zou haar mij terug laten bellen.

Arts belde mij en vroeg wat dingen. In principe nog geen echte zorgen nodig omdat ze gewoon nog plasluiers heeft, maar omdat ik toch graag wil dat er naar haar gekeken wordt gezien het voor mijn gevoel echt niet klopt (toont absoluut niet ziekig, maar wie weet??) daarop aangedrongen. Vanmiddag niet mogelijk, want dan was ze er niet. Morgen kan ik niet (ivm die MRI) en woensdag zou zij er ook weer niet zijn. Ik zeg: Het maakt mij niet uit wie er naar haar kijkt dan toch vanmiddag bij de dienstdoende arts! Maar nee hoor, dat ging zomaar niet :wall:

Ben nu net naar CB gelopen om te zien of er toevallig iemand was, maar helaas. Waarschijnlijk even tussendoor weg, want jas hing er wel. Briefje achter gelaten of ze mij willen bellen met korte uitleg en daar wacht ik nu op.



Vandaag was ze goed begonnen:

7:30uur 150ml+5 >op

11:30uur 150ml+ >weigert

Van de helft ongeveer pap met bambix gemaakt maar weigert ook dit :?

12:30uur >heeft dan toch nog die halve fles gedronken, maar wederom geen intresse in meer



Aan de ene kant heb ik nu zoiets laat het allemaal maar zijn beloop gaan en we zien wel, maar aan de andere kant voelt dat dan ook weer niet goed :think:

Krijgt ze geen tandjes? Dat was hier tenminste een aantal weken geleden een reden om bijna niets te eten/drinken. Dat was gelukkig na een dag of 5 over.

Hier heeft dame ook soms zulke periodes.

Dan zijn het 2 dingen:

Of tandjes

Of even melkbeu



(en ze krijgt al weinig flesjes)