Meike is nu 13 maanden en sinds 2 weken is t weer helemaal drama snachts… Nu zijn er ook tandjes net doorgekomen, de 1e 3 en heeft ze op het moment veel last van verlatingsangst…
We proberen haar savonds en snachts te kalmeren, maar meest lukt t niet en dan leg ik haar toch weer aan om haar stil te krijgen…
Vind t best moeilijk, omdat ik nu ook niet durf af te bouwen, omdat we haar anders misschien niet meer stil krijgen…
En eigenlijk wil ik t n beetje gaan afbouwen om weer zwanger te worden…
Is dit niet heel asociaal van mij???
Logisch dat je graag wilt afbouwen om weer zwanger te worden. Maar kijk het nog een paar weekjes aan, als de tandjes goed door zijn is het ws ook snel weer rustig 's nachts. Probeer anders vast iets vervangends uit, een vaste knuffel oid die ze altijd bij zich heeft tijdens het voeden en slapen. Succes!
Slaapt ze bij jullie, eigen bedje, eigen kamer?
Ze heeft wel de leeftijd, vind ik, om niet veel meer 's nachts te voeden. Wij gaven dan gewoon even een knuffel (bij voorkeur mijn man, dat pikte ze beter) en dan weer lekker slapen.
Maar nu is misschien niet het juiste moment, met de verlatingsangst, tandjes. Gewoon sneu eigenlijk om dat dan nu door te willen zetten, vind ik.
Ze slaapt gewoon in haar eigen kamertje, eigen bedje.
Nog ff volhouden tot deze periode voorbij is… (hopelijk snel ) en genieten van elk uurtje slaap…
gaat ze wel in het begin slapen.
en wordt ze dan wakker als ze heeft geslapen hoe wordt ze wakker krijsend of gewoon een beetje mopperend.
kun je de bv die nacht niet met wat warme melk vervangen in een flesje zo heeft ze toch wat binnen hoef jij er niet elke keer uit. misschien geeft dat haar ook rust.
als z enu heel bang elke keer wakker wordt.
zet eens een bakje water onder haar hoofd eind en een bakje zout onder haar voeten eind. (klinkt misschien raar maar misschien is ze bang omdat ze geesten ziet).
en rommelen boven als ze gaat slapen zodat ze jou wel hoord en weet dat je in de buurt bent.
succes ermee wij hebben ook de meest gekke dingen geprobeert uit eindelijk dit zocht ze zelf op omdat ze elke keer mijn mouw van de pyama pakte hebben we die in haar bedje gelegd over het matras heen ik deed hem dan een nacht aan en dan gin hij naar haar toe nuheeft ze een pyama jasje van mij en die is heilig mag hem wel gewoon wassen. heb dat ook vrij snel zo gedaan bij haar.
maar je kunt toch ook bv geven en zwanger worden. maar dat is je probleem niet natuurlijk.
ik zou het anders met een klein beetje melk in een flesje proberen, dan zit je in ieder geval niet meer met de bv.
wij hebben dat nog heel lang gedaan met een flesje snachts omdat wij ook hele moeilijke slapers hebben.
Is er met 55 weken niet weer een sprongetje te verwachten? Kan daar ook aan liggen. Arielle kwam ook altijd weer meer rond de sprongetjes.
@Lune; qua BV is er geen officiële richtlijn wanneer de nachtvoedingen niet meer ‘moeten’ qua leeftijd. Dit verschilt echt per kind, net zoals doorslapen etc. En ook heb je nog wel eens dat een kind al maanden geen nachtvoeding meer heeft en dan later toch ineens nog weer even wil (vaak met zo’n sprongetje).
En BV hoeft een zwangerschap natuurlijk niet in de weg te staan, maar de melkstroom stopt heel vaak wel of je tepels beginnen erg zeer te doen. En dan kan ik me het probleem van TS erg goed voorstellen…
Gaat inmiddels al n stuk beter, denk dat het heel erg aan haar tandjes heeft gelegen… nu is t nog maar 1xper week ofzo drama, kan ik mee leven
Ze krijgt nu dentinox ipv chamodent en is daardoor rustiger geworden, maar nog wel heel erg into mama…
zwanger worden hebben we trouwens met deze nachten ff op n laag pitje gezet, eerst maar s lekker weer doorslapen