Pfff en toen was het ff op hier…
Joost wil s’middags niet meer naar bed. Op zich niet zo’n probleem ware het niet dat hij die slaap echt nog heel erg nodig blijkt te hebben…
Gevolg is dat hij niet te genieten is. Hij jengelt de hele dag en op alles wat ik zeg is het antwoord: NEEHEE!
Op donderdag en vrijdag als hij bij mijn moeder is slaapt hij smiddags prima. Hij wil zelfs zèlf naar zijn bedje daar :shock: :roll:
Vanochtend was ie om half 6 wakker en tegen 12 uur was ie dus weer doodop. Hij wil dan zelf naar bed. Maar als ie er eenmaal inligt wil ie er ook meteen weer uit. “Joost is niet moe, nie bedje sjapuuu” Hij laat zich gewoon uit zijn bed rollen. Hij blijft huilen en roepen tot ik hem er uit haal. Wachten heeft geen zin. Hij raakt steeds meer overstuur en valt echt niet meer in slaap. Beneden slapen is ook geen optie. Joost valt alleen in zijn bed in slaap en heeft nooit ergens anders geslapen.
Ik heb hem net weer naar beneden gehaald en mijn man is nu een rondje rijden met hem om hem even af te leiden.
Ik vind het zo raar; s’avonds is er niets aan de hand en gaat hij gewoon slapen :?
Baal er zo van. We kunnen zo ook niet echt iets gaan ondernemen, visite of boodschappen ofzo want hij is niet te genieten…
( en ik ook niet meer inmiddels… )
Iemand tips, please??
eh… nee roepen en dwars zijn is ook gewoon de leeftijd
Niet perse slaap gerelateerd.
peter slaapt ook niet meer en hij is van de zelfde lichting.
Als ik hem 1 x in de week in bed krijg is het veel en dan zeker niet om 12 uur al maar eerder van 2 tot half vier nog even anderhalf uur.
Daan mijn oppaskindje zit ook nog maar aan anderhalf uur en dan 2x per week ofzo.
Er komt een tijd dat ze dat niet meer willen en dat hun lijf er aan moet wennen. Die tussenfase is gewoon het rotst, ze lijken het nog nodig te hebben maar gaan protesteren of slapen s’nachts ineens slechter.
Toch maar doorzetten, als zijn lijf aan het nieuwe ritme gewend is zul je zien dat het beter gaat.
Bij ons heeft dat wennen en dus erg dwars zijn, geeuwen, niks willen maar ook niet naar bed een week of 3 geduurd, toen was hij erdoor.
Bedankt voor je reactie Cell. Peter al helemaal van de middagslaapjes af?! :shock: Is dat niet heel vroeg op deze leeftijd dan? Hoe laat gaat hij nu naar bed s’avonds dan?
Joost wordt nu dus door papa in bed gestopt en ligt over 2 minuten in diepe slaap… Het vervelende is alleen; hij wordt morgen moe wakkker. Hij slaapt er niet langer door ofzo maar wordt nu juist vroeger (vanochtend 6 uur :roll: ) en niet uit gerust wakker.
Ik hoop dat het inderdaad een periode is waar hij even doorheen moet maar ik heb het idee dat hij steeds vermoeider raakt… Hij heeft wallen waar je u tegen zegt en lijkt een beetje slaapdronken te “lallen” (is dat brabants…? :shifty: :think: ) de hele dag…
Maar goed, Joost is dus niet de enige die niet meer slaapt overdag, dat troost me weer een beetje
P.S blijf het wel erg vreemd vinden dat hij bij een ander wel makkelijk een uur of 2 slaapt in de middag…
Samara slaapt toch ook al een paa maanden niet meer s’middags hoor. Maar is ook erg dwars, niet luisteren, gillen, alles beantwoord ze met nee… dus ik denk idd dat het gewoon de leeftijd is
Noud had dat ook heel erg toen hij zo oud was :roll: . Stond soms op zijn kop van de slaap van naar bed gaan wilde hij echt niet. Het enige wat soms (en nu nog :mrgreen: ) wel eens hielp was even tv kijken in ons bed. Geluid zacht, saai programma aan en meneer was zoo vertrokken…
Op het kdv slaapt hij nu dus nog steeds 's middags :evil: spoken zijn die peuterpubers soms
Uhmmmmmmmm, wat bij ons helpt :oops: :roll: Hij krijgt een slaappilletje. Oftewel: Hij krijgt een vitaminepil :roll: . Hij slaapt nu gelijk in en tukt heerlijk :lol: :lol: :lol: :lol:
bij ons hielp het door hem ff net een uurtje later naar bed te doen
flink moe maken 's morgen, lekker naar buiten
en dan een uurtje later naar bed,.
nu slaapt ie weer gewoon 2 á 3 uur 's middags
Isabel slaapt ook al een tijdje niet meer overdag.
Wel gaat ze vaak even naar bed (ik vraag het haar altijd) maar komt altijd na 30 min spelen in bed weer naar beneden.
Ik vind het prima want ze slaapt s’avonds en s’nachts beter. Wel is het om 19.00 echt bedtijd, langer red ze niet.
Op het kdv slaapt ze meestal nog wel een uurtje ofzo, vind ik ook prima, want dat heeft ze dan net even nodig.
Ik zou gewoon zeggen dat ie niet hoeft te slapen, maar wel even naar bed moet, eventueel een boekje mee zodat ie wel even tot rust komt. Wie weet valt hij dan alsnog even in slaap.
De tweeling slaapt al niet altijd meer vanaf dat ze 22 maanden zijn. Ik ging toen werken en op die dagen zijn ze bij opa en oma…en nu met de psz erbij wordt het slapen gewoon minder. Vandaag lagen ze ook alleen maar te geiten met z’n tweetjes.
Soms gaat het goed en soms valt het ze zwaar en beginnen ze rond etenstijd te klieren. Maar het voordeel is dat ze om 18.30 gelijk stil zijn en slapen. :thumbup:
Gisteren voor het eerst sinds een week weer een uurtje geslapen om 15 uur en vandaag wilde ie weer, maar als ie eenmaal in bed ligt wil ie eruit. Ook niet even rusten dus… :roll: Dan maar weer naar beneden , ff voor tv rusten en samen thee drinken :inlove: Hij begint in de gaten te hebben dat het beneden veel gezelliger is. Bed is saai…
Zijn lintje is wel korter dan ooit nu… Hij heeft vandaag al 3 keer op de trap gezeten. Vind het wel zielig ook, want hij is gewoon doodmoe en kan daarom niets hebben…
Ben benieuwd hoelang dit duurt…
Ach gossie, en vanmorgen was ie zo vrolijk…samen met Tijn en Jorn…
Het is ook effe wennen, ze moeten(willen) nu ineens een hele ruk achter elkaar wakker zijn, en dat gaat natuurlijk niet van de ene op de andere dag.
Tijn heeft nooit veel geslapen, maar is ook al een halfjaar niet meer smiddags naar bed geweest, op zich niets mis mee, hij was al gewend aan 3 x per week nog wel een kort dutje, maar we hebben ook wel een paar weken vooral op donderdag een chagrijnige Tijn aan tafel gehad.
Dan was ie smiddags naar de PSZ geweest, en dan was het rond 17.00 niet erg gezellig hier in huis!
@Wawa wrote:
Uhmmmmmmmm, wat bij ons helpt :oops: :roll: Hij krijgt een slaappilletje. Oftewel: Hij krijgt een vitaminepil :roll: . Hij slaapt nu gelijk in en tukt heerlijk :lol: :lol: :lol: :lol:
Geef je hem een echte slaappil? :think: Of bedoel je een soort van vitaminepil. Wat zit daar dan in wat helpt om in slaap te komen…?
Ik denk dat ze het als placebo bedoelt… Hij krijgt dus een vitaminepil, maar ze zegt dat hij een slaappil krijgt.