Drama: ik wil geen onderbroek

Sinds tijden al bezig om Nikkie zindelijk te krijgen (wel met af en toe een pauze), was ik het van de week ineens zat van en heb haar gewoon cold turkey een onderbroek aan getrokken.

Maar ze is dus vreselijk verdrietig als ze een onderbroek aan moet, ze lijkt het wel heel spannend te vinden. Als ik haar vraag waarom ze geen onderbroek aan wil, zegt ze dat die niet lekker zit. En dat ze haar luier wil. Ik zet, met veel geduld (zucht…) toch maar door. Ze is inmiddels 3,5 't wordt weleens tijd!

Als ze de onderbroek eenmaal aan heeft, dan gaat het wel, ze lijkt te vergeten dat ze een onderbroek aan heeft. Maar het gaat dus ook meestal mis, en dat is weer een aanleiding voor veel verdriet. Ze is dan echt van slag dat ze in haar broek plast. Ik maak er geen probleem van, we pakken schone kleren, wassen haar even en klaar. Maar dat helpt allemaal niets, ze blijft rustig een hele tijd nasnikken.

Wat moet ik hier mee?

Ik zou haar denk ik zelf mooie onderbroeken laten uitzoeken.

En ook doorzetten denk ik.

Misschien een broekje met pijpjes, soort boxer voor meisjes?

ja, die vind mijn dochter veel fijner! En idd samen mooie kiezen, met prinsessen, vlinders of wat ze mooi vindt.

Ik zou idd wel doorzetten hoor en probeer haar op tijd te laten plassen, misschien wel elke 20min zodat de kans dat het misgaat niet zo groot is.

Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels pakt ze het al iets beter op, de onderbroek is niet meer zo’n drama. Ik laat haar elke keer al kiezen, ze heeft een behoorlijk uitgebreid assortiment, want ik vond op zolder ook nog onderbroekjes die van Bo zijn geweest.

Elke 20 min op het potje gaat 'm echt niet worden hier, ik heb al veel overtuigingskracht nodig om 1x per uur te halen. En daar heeft ze ook genoeg aan, want er komt altijd keurig elke keer een plas.