Dragen in doek of zak

Misschien bestaat er al een topic over maar kan deze niet zo snel vinden …



Ik hoop dat er dames zijn die me een beetje op weg kunnen helpen …



Ik wil ons tweede wondertje gaan dragen ( vind het zo rot lopen op een drukke markt met een kinderwagen en als ze we gaan wandelen op heuvelachtig terrein)



Nu is het de eerste keer dat ik ga dragen en ben dus vast aan het rond kijken wat makkelijk is en wat goed is voor de kleine… Ik weet nu dat het ergonomisch moet zijn. Maar wat vinden jullie handig : doek of zak en waarom en welke raden jullie aan ??

Ik heb beide, en ieder heeft zijn voor- en nadelen. Voordelen van de draagdoek vind ik dat ik het mooier vind dan een zak, dat het beter naar je lichaam te vormen is waardoor ik (met slechte rug) het prettiger vindt zitten maar nadeel is dat knopen (in het begin) wel lastiger is dan een draagzak dicht klikken, en dat voor korte stukjes ik daar nooit zin in heb. Dus hier doen we voor lange wandelingen de doek, voor korte stukjes waar hij veel in en uit zal zijn (oudste van school halen, hij wil op het schoolplein dan altijd even spelen natuurlijk) de draagzak. Dus, wij vinden de combinatie van beide erg prettig.



Mijn advies voor een pasgeborene zou overigens een doek zijn. De zak vond ik pas vanaf een maand of 6 a 7 prettig.

Probeer ook eens te kijken in je omgeving naar een draagconsulente.

Een draagzak is handig als ze iets groter zijn. (maat 68/74)

Ik vind de doek prettig. Die gebruik ik ook heel veel…

Doek vond ik in het begin erg fijn. Om voor te dragen pak ik nu ook vaak de meitai, doek gebruik ik voor rug dragen.



Zoek op Facebook Draagpraat eens op! :slight_smile: zitten ook een aantal dames van kok :slight_smile:

Ik gebruik ook de meitai idd. Maar niet vaak. (Zonde.)

Maar een doek , ja het is wennen met knopen…

Het is niet moeilijk, maar je moet gewoon even oefenen, ik zit soms nog te klooien met strak trekken, maar vind het wel onwijs fijn de doek.



(ik heb btw. een Littel Frog Opal <te leen) en een ByKay Denim, en Mei tai van By Kay, beide doeken geweven, dat raad ik ook aan … geweven.)

Dank je dames voor jullie tips en ervaring !



Ik ook al bij draagpraat op fb…

Gezellig! ik ook ! :wink: