Draaipoging bij dwars ligging

Ik ben bijna 35 weken zwanger en de kleine man ligt nog steeds dwars in mijn buik. 6 mei hebben we een afspraak staan voor een draaipoging en eigenlijk ben ik opzoek naar ervarings verhalen. Hoe hebben jullie ervaren en heeft het succes gehad?



Groetjes, Marloes

Wat een eigenwijsje!



Het lijkt mij makkekijker draaien dan van stuit- naar hoofdligging. :wink:

Ik heb alleen ervaring met draaipoging bij stuitligging, maar dat is niet gelukt. Ik ben ervan overtuigd dat ze de poging bij mij te laat hebben gedaan, want dat was met ruim 37 weken en mijn zoontje is met 4 kilo geboren. Hij moet toen al aardig aan de maat geweest zijn.



De poging was in het ziekenhuis, twee mensen draaiden aan mijn buik, telkens een echo tussendoor om kindje te controleren. Nadien aan CTG.

Mijn vriendin heeft met 38/39 weken nog een draaipoging gehad, kindje lag ook in stuit en dat is gelukt :dance: , ze is gwn thuis bevallen. Ze heeft wel verteld hoe het werkt, gwn via de buik en dan proberen te draaien maar ervaringsdeskundigen kunnen dat misschien beter uitleggen :slight_smile: :wink:

Mijn eigenwijsje is door MOXA therapie gedraaid :thumbup: , dus geen ervaring met uitwendige versie.

Ik ga me vandaag eens inlezen over MOXA therapie heb er al meer van gehoord. Dank jullie wel voor de antwoorden.

Ik heb een klein eigenwijsje die nu dus nog steeds niet goed ligt

Ze lag in stuit met 35 wkn en met controle 36 wkn lag ze in ene goed beetje ingedaald dus gyn dacht dat ze niet meer terug zou draaien

Week voor dat ik een afspraak had in het zh voor controle voel ik in ene een schelle pijn en daarna getrap in me blaas… Ik dacht nee he niet weer

En ja hoor ze was weer in stuit

Ze ligt een beetje in een komma… Hoofdje onder me linker borst en voetjes voel ik bij mijn rechter lies tegen me bekken aan

Ze is niet zo groot en waarscheinlijk heb ik gewoon te veel ruimte in me baarmoeder

Had ditzelfde ook bij mijn zoon maar die is uit eindelijk wel goed blijven zitten omdat hij mijn eerste was was toen blijkbaar mijn baarmoeder net strak genoeg om hem op zijn plek te houden.

Nu staat er een keizersnee ingepland maar stiekem hoop ik toch dat ze toch moment supreme goed ligt… Dan word de hele zooi gecanceld en komt ze gewoon de natuurlijke weg

@poeizie wrote:

Ik heb een klein eigenwijsje die nu dus nog steeds niet goed ligt

Ze lag in stuit met 35 wkn en met controle 36 wkn lag ze in ene goed beetje ingedaald dus gyn dacht dat ze niet meer terug zou draaien

Week voor dat ik een afspraak had in het zh voor controle voel ik in ene een schelle pijn en daarna getrap in me blaas… Ik dacht nee he niet weer

En ja hoor ze was weer in stuit

Ze ligt een beetje in een komma… Hoofdje onder me linker borst en voetjes voel ik bij mijn rechter lies tegen me bekken aan

Ze is niet zo groot en waarscheinlijk heb ik gewoon te veel ruimte in me baarmoeder

Had ditzelfde ook bij mijn zoon maar die is uit eindelijk wel goed blijven zitten omdat hij mijn eerste was was toen blijkbaar mijn baarmoeder net strak genoeg om hem op zijn plek te houden.

Nu staat er een keizersnee ingepland maar stiekem hoop ik toch dat ze toch moment supreme goed ligt… Dan word de hele zooi gecanceld en komt ze gewoon de natuurlijke weg




Dan toch ook nog maar de MOXA proberen??? :mrgreen: (of eventueel stuitbevalling…) ben zelf niet zo’n fan van sectio’s… ook door eigen negatieve ervaring bij de 1e, wat overigens een secundaire sectio was. Andere 2 zijn vaginaal geboren, omdat ik “eigenwijs” was en niet met mijn gyn wilde meegaan… helemaal zonder complicaties verlopen en bij beiden ingeleid :wink:

Nouja ik denk dat ze door haar voormaat en in combinatie van vorm van me baarmoeder makkelijk weer terug kan draaien

Een vriend van me is boer en die zij inbakeren die handel… Dat doen we hier ook bij vervelende kalfjes :mrgreen:

Dus draaien en je buik met een sluitlaken spannen… En wat grappig was daar had ik het toevallig die dag ervoor nog over gehad me mijn moeder dat ze dat dus vroeger ook echt deden :mrgreen:

Ja ik ben er ook geen fan van maar mijn vorige bevalling is ook maar net op het randje goed verlopen en zat randje sectio en moet er niet aan denken om dan als het niet wil vlotten met de stuitbevalling dat ik dan dik in de weeen alsnog een sectio moet.

Heb alles overdacht en de opties laten bezinken en voors en naas besproken en dit kwam toch als voor mij het rustigste uit de bus

Maar maakt niet dat ik nog steeds het liefste naar een natuurlijke bevalling streef.



Ik kijk op TLC dan naar i didn’t know that i was pregnant en dan hoor je ja helemaal zonder pijn medicatie en zonder prenatale zorg geboren alsof het een wonder is en dan denk ik pfff doe ff normaal.

Daar zijn wij vrouwen voor gemaakt hoor…

Het is fantastisch dat het er is en als je het nodig hebt dat je ervoor kan kiezen

Maar goed dat geheel terzijde want iedere geboorte blijft een wonder natuurlijk :inlove:

@marloes35 wrote:

Ik ga me vandaag eens inlezen over MOXA therapie heb er al meer van gehoord. Dank jullie wel voor de antwoorden.




Mijn eerste is in stuit geboren op de natuurlijke wijze. Tweede is rond 34 weken gedraaid nadat ik moxa heb toegepast.

Kan zeker de moeite waard zijn!

bij mij zijn beide kindjes gedraait. Voelt niet heel fijn maar het is ook niet een groot drama.

de jongste draaide de zelfde avond al terug… toen weer een afspraak en tijdens de ctg vooraf draaide hij zelf terug haha.

Onze dochter lag ook in stuit en is met ruim 37 weken succesvol gedraaid!



Ik vond het een hele bijzondere ervaring! Het deed geen zeer en omdat het zo goed en zo snel lukt waren we (mijn man, ik, de gyn en de vk) eigenlijk allemaal in tranen en zo blij!!! Anders zou ik een kz moeten omdat ik met het soort stuitligging niet kon bevallen!

bij de oudste die in de volledige stuit lag, succesvol draaipoging gedaan bij 37wkn. Alleen liep ik paar dagen met een zwaar gekneusde gevoel rond. biij de 2de was er geen sprake van stuitligging.

Hoe is het nu?

Ik had je berichtje nog niet gezien dus nu pas een antwoord. Vorige week maandag bleek hij opeens goed te liggen dus heb geen draaipoging gehad. Maar heb nu zelf het gevoel dat hij weer dwars ligt dus ben wel benieuwd woensdag bij de vk.

Spannend! Blijkbaar heeft hij het nog lekker naar zijn zin met alle buitelingen!

Ben benieuwd wat de vk zegt woensdag! :thumbup: