Hoi meiden,
Ik heb al van alles geprobeerd maar heb nog niet het juiste middel of de juiste aanpak kunnen vinden tegen mijn duizeligheid die regelmatig op komt zetten.
Heeft iemand van jullie misschien de gouden tip zodat ik het gevoel weer krijg dat ik met beide benen stevig op de grond sta?
hier moest ik echt heel vaak kleine beetjes blijven eten de hele zwangerschap omdat te voorkomen.
dus misscien is dat het?
Inderdaad kleine beetjes eten. Dan kun je je suikerspiegel constant houden.
Als je bloeddruk niet te hoog is, kun je ook wat zouter gaan eten (maar dat zou ik wel eerst even laten checken).
Ik heb er zelf helaas tot ongeveer 16 weken last van gehad :shifty: maar gelukkig niet de hele dag door.
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Als je een lage bloeddruk hebt kun je wat zoute bouillon, zoute drop enz. Kunnen eten. Jammer genoeg helpt het bij mij niet. Ik hoop dat je snel iets vindt wat bij jou werkt.
Ik eet inderdaad regelmatig iets en heb dropjes bij me voor de zekerheid. Ik denk niet dat ik een hoge bloeddruk heb, maar zeker weten doe ik het niet. Ik moet 5 november voor het eerst naar de gyn.
Ach het komt ook wel goed maar ik dacht dat ik misschien nog niet alles had geprobeerd, vandaar mijn vraag.
Dextro kan ik nog proberen.
vloeistof werkt sneller dan iets vast te eten… dus afentoe een slok goed zoet (zoete thee… ik hou er niet van, maar vooruit of dextro drinken) kan je sneller weer minder wiebelig doen voelen.
@Tilly wrote:
Ik eet inderdaad regelmatig iets en heb dropjes bij me voor de zekerheid. Ik denk niet dat ik een hoge bloeddruk heb
Dropjes is niet echt de beste keuze om als tussendoortje te nemen. Drop is per definitie een bloeddruk verhoger.
Ik zou dat eerlijk gezegd nalaten.
Maar het is vaak inderdaad meerdere keren per dag kleine hoeveelheden eten dan jezelf beperken tot 3 maaltijden.
Eet fruit voor de nodige suikers, vezelkoekjes en bijvoorbeeld een drinkbouillon tussendoor voor het zoutgehalte.
Ik zorgde dat ik altijd een klein drinkpakje vruchtensap bij had en LU time-out koekjes of granenreep voor het geval ik wat flauw werd.
Dextro kan helpen maar dat is wel gelijk heel veel suiker, misschien beetje overdaad maar als het andere niet helpt dan kun je het natuurlijk proberen.
Clair, ik neem een dropje ook niet als tussendoortje hoor. Het is puur als ik echt alles heb geprobeerd maar me beroerd en draaierig blijf voelen.
Natuurlijk is drop een bloeddruk verhoger, daar ben ik me van bewust.
Drinken zou ook nog een optie kunnen zijn, bedankt voor de tip!
Drop en bouillon wordt hier door vk gewoon aan geraden.
Het kan ook wel, maar vóór je daar aan begint, moet je eigenlijk je bloeddruk laten controleren. Want stel, je hebt hoge bloeddruk én je gaat aan de drop en bouillon, dat is niet goed en daar voel je je dan ook niet beter van.
Maar als je bloeddruk (te) laag is, dan kan het wel.
Succes met zoeken wat er voor jou werkt, helaas kan het even duren :shifty: Hier waren dit keer de liga’s favoriet.
Hier ook altijd dextro op zak voor het geval maar het helpt bij mij niet lang :thumbdown: Mijn vk adviseerde om zoute drop en dextro te nemen want ik heb dus wel een lage bloeddruk en mijn suikers zijn smorgens ook wat te laag. Met zout inderdaad oppassen totdat je weet of je een lage bloeddruk hebt of niet.
Hoi Til :inlove: :-*
Hoi Mayo :-* :lol:
Oef ik heb het elke zwangerschap gehad…behalve het eind van de laatste. VEEEEEEL te lage bloeddruk (50-90 en zulks) en zelfs opstaan uit een stoel betekende de kans dat ik zo onderuit ging. :silenced: Dus als je de kans hebt; even de BD laten nagaan en als die idd te laag is; soep, drop, dextro maar bovenal heeeeeel goed drinken! Als je te weinig vocht in je lijf hebt werkt dat de lage BD in de hand. :-*