Draaien

Niet zo’n zinnig vraagje, maar toch stel ik em ff:

Ik las ergens over de ontwikkeling van baby’s en het viel me daar op dat draaien van de rug naar buik daar eerder kwam dan van buik naar rug. Dat lijkt me nou zo onlogisch qua volgorde, of doen veel kindjes wel eerst van rug naar buik? Andersom is volgens mij makkelijker.

Ben wel nieuwsgierig hoe jullie kindjes dat doen.

Denk ik het goed of heeft die site gelijk qua volgorde…

hier eerst van rug naar buik idd. misschien omdat babietjes vaker op hun rug liggen? en dat dus meer kunnen oefenen??

Hmmm dat zou kunnen ja.

Andersom lijkt me juist makkelijker omdat de zwaartekracht meer meewerkt…

Mijn dame ligt zelden op haar buik, maar draaide vanmiddag dus wel ineens van buik naar rug (en t lijkt geen toeval, want ze deed het steeds direct weer als ik haar weer op haar buik legde).

Hier ook al een maand of 3 van rug naar buik, andersom heeft ze pas 2 keer gedaan (al dan niet per ongeluk :mrgreen: ).

rug naar buik… wanneer… :think: :think: dat zou ik niet meer weten…

de oudste was sneller dan de jongste… die was rond de 8 mnd ofzo…

Emma begon met 3 maanden van buik naar rug en met 4 van rug naar buik.

Sofie doet sinds 3 maanden rug naar buik. Het lijkt me idd iets moeilijker maar met 1 keer flink afzetten met een armpje is het hoppa gepiept, dus of er logica inzit, geen idee! :wink:

Op deze site vind je wat info:

http://www.ktongeren.org./psychomotordevelopment.html

en hier ook, hier zeggen ze wel meestal eerst van rug naar buik:

http://www.kindengezin.be/Themas/Ontwikkeling/vanliggentotlopen/stappen.jsp

Ieder kind zijn eigen ding denk ik dan maar! :wink:

Odin ook van rug naar buik ook heel vroeg al een paar keer maar was daar blijkbaar zo van geschrokken ofzo dat hij het verder heeft gelaten tot hij 8 maanden zeker was

Ivan draaide eerst van buik naar rug , pas met 5,5 maand van rug naar buik

Hier al vanaf 2 maand van buik naar rug, maar andersom hebben ze nog steeds niet ondekt :wink:

Nica met 5 weken van buik naar rug en rond de 5 maand rug naar buik.

Het lijkt mij ook makkelijker van je buik naar je rug, en mijn kinderen blijkbaar ook :lol:

hier met ruim 6 maanden van rug naar buik

van buik naar rug snapt ze helemaal niet hihi…

Wel lastig hoor :lol:

Hier “vielen” ze al wel eens van buik naar rug, maar dat is dan echt geen bewust draaien, maar echt een zwaartekracht kwestie :slight_smile:

Echt bewust rollen ging eerst van rug naar buik.

Hier ging het ook eerst van rug naar buik (met 5 maanden) en na een paar dagen van buik naar rug. Van rug naar buik gaat hier makkelijker dan buik naar rug :think: snap er ook niets van :roll:

Met 3,5 maand van rug naar buik en twee dagen later ook van buik naar rug!

Haha, die van mij is nu een paar keer per ongeluk van buik naar rug gerold(en dan begint hij van schrik te brullen), maar van rug naar buik; noppes nada.

Op zijn buik is hij dan ook superactief(incl kruipstand), maar op zijn rug ligt hij er stilletjes bij. Dus tja, dan rol je ook niet om.

Hier een paar keer uit boosheid van rug naar buik gerold met anderhalve maand :shock: . Vlak daarna ontdekte hij ook dat hij van zijn buik naar zijn rug kon draaien. Hij was er dus vrij snel bij!