draaien met slaapzak HELP!

Cleo begint te spoken in dr bedje

Als ik nu dr kamertje in kom ligt ze op dr buik te spelen en ze slaapt op dr zij. Maar ik heb haar in slaapzak liggen extra lang en die dan onder het matras ingestopten een lakentje er strak overheen, maar dat maakt haar niks uit ze draait toch nog, maar ik ben nu bang dat ze dan bekneld raakt met draaien in de slaapzak



Moet ik haar nu los in bed leggen met slaapzak aan of is dat ook gevaarlijk? Of moetik dan een slaapzak nemen voor haar lengte die net aan is. Ik heb slaapzakken zonder mouwen.

Onder een deken werkt niet dan kruipt ze omhoog.



Help wat moet ik doen???

Ik weet niet of het een idee is… maar zonder slaapzak? En dan gewoon dikke pyjama aan?

Ik zou haar in een passende slaapzak zonder laken of deken en niet ingestopt in bed leggen. Ik gebruik voor Hieke (72 cm lang nu) slaapzakken van 90cm.

Ik ben eerlijk gezegd een beetje verbaast dat je haar vast legt in bed…

Mag ik vragen waarom dat is?

Wist je dat vastleggen in bed júist gevaarlijk is?

Lees deze link maar eens

Doe haar gewoon een passende slaapzak aan en laat haar lekker draaien joh :-*

Gewoon een passende slaapzak aan en laten draaien.

Rav slaapt ook in een combi-sleeper en draait ook alle kanten op.



Vastleggen lijkt me inderdaad veel gevaarlijker.

Op deze leeftijd kunnen ze echt wel terugdraaien.

Mijn Yvan ligt gewoon los in bed, zonder lakentje, alleen een slaapzak, het is een combisleeper, maar die is hem ook te lang. Yvan kan er alles mee in bed, zelfs volledig andersom draaien dan zoals ie is neergelegd. Hij zit nooit in de knoop met de slaapzak. Yvan is schat ik 82 cm en zijn CS is 110cm.



Als jouw slaapzak voor Cleo echt veel te lang is, kun je misschien omslaan en met een paar steken vast zetten? Dan kan ze er niet meer in verstrikt raken, alhoewel ik ook betwijfel of ze er uberhaupt in verstrikt zál raken als je haar los neerlegt, maar goed, ik weet niet hoe lang jouw slaapzak is.

Het gevaar van een te grote slaapzak zit 'm toch meer in de te ruime mouwsgaten + hoofdgat waardoor een kindje IN de slaapzak terecht zou kunnen komen… dat lijkt me, naast het vastleggen ook erg gevaarlijk. :think:

Een slaapzak mag nooit te groot zijn. Dat is juist gevaarlijk, net als vastleggen. Als ze een goedpassend slaapzakje aan hebben, kunnen ze draaien maar zullen ze niet verstrikt raken.

ok bedankt voor de antwoorden,

ik heb haar vastliggen tegen het omdraaien omdat ik juist weer hoorde dat het op deze manier veilig was maar zoals ze nu doet, had ik door dat dat idd niet veilig is vandaar mijn vraag.



Cleo is nu ongeveer 78 cm en haar slaapzak is maat 80-110

de armsgaten en het gat bij dr hoofd zijn net zo krap als de slaapzak maat 68-80 (van de hema heb ik ze)



maar de kleine is maat is echt net aan, maar de maat erna vind ik weer erg lang, dus ja :think: welke is dan beter?

als de arm- en hoofdgaten goed aansluiten is het volgens mij goed hoor! dan kan ze niet in haar slaapzak wegzakken.

Lana is een gigantische draaikont. Ook met slaapzak aan, dus hier gewoon elke nacht met slaapzak aan slapen.

Laura slaapt altijd op haar buik eigenlijk (in een slaapzak), vanaf dat ze zichzelf goed kan omdraaien (vanaf 6 maanden of zo geloof ik).

Dat baby’s op de rug moeten slapen, is toch alleen als ze nog te klein zijn om zelf terug te rollen?

Dus ik zou ook zeggen, laat maar lekker draaien.

Klopt Mejis, dat is alleen bij de hele kleintjes die zelf nog niet kunnen draaien. Die kunnen namelijk ook nog niet goed het gezichtje wegdraaien van het matras.

Maar tegen de 6 á 7 maanden zijn ze sterk zat en is er echt niets meer aan het handje.

bedankt allemaal :-*



Cleo ligt nu los in de slaapzak 68-80 ze paste ernog in dus dat is mooi.

Dat ik haar in bed legde ging ze gelijk lekker op dr zij liggen, zal ze wel stuk lekker vinden



nogmaals dank!

Op deze leeftijd kunnen ze wel ‘‘los’’ ion bed hoor nu is draaien in principe geen gevaar meer.

Celies gaat gewoon in slaapzak (100cm in de droger geweest dus iets kleiner,ze is ruim 80cm zelf) en ik dek haar wel lekker toe maar ik weet dat ze heel vaak onderstebovenachterstevoren gaat slapen…

Ik ga niet meer kijken tegenwoordig (wordt ze wakker van :roll: ) dus moet er maar op vetrouwen…al ben ik wel blij als ik haar hoor kuchen of niezen 's nachts en als ik haar 's morgens Maaaaaaaama hoor roepen :inlove: dan staat ze vaak al en hangt ze met haar oksels op de rand te wachten op me :lol:

Hier ook een draaikont. Nicky heeft al sinds z’n 6 maanden zo’n slaapzak aan. Daar gaat ook een laken over. Als hij zich snachts dan wild maakt (dat begint nu al zeg :mrgreen: ) heeft ie het niet zo heel erg koud.

Krijg 'm alleen nu niet meer naar bed zonder slaapzak of laken :think:

Laat maar lekker draaien, hij wil toch het liefst op zijn manier gaan liggen hoor.