draaibare autostoel

Wij hebben sindskort een maxi cosi tobi bij mijn vriend in de aut staan. Nu zit ze er heeerlijk in. Maar ik vind het rot om haar erin te zetten. Het lijkt mij makkelijker als je de stoel ook naar je toe kan draaien, zodat je haar er zo in kan zetten.

Nu ligt mij er iets van bij dat zulke stoelen ook bestaan, maar ik zou niet weten van welk merk.

Iemand een idee? En zijn deze ook prettig in gebruik?

De maxi cosi Axiss. Ff googlen en dan komen er allemaal mooie sites naar boven :lol: Wij zitten er ook zwaar aan te denken om die te gaan kopen.

Ik heb rugklachten en nog steeds last van BI. Mijn dochter ligt nu nog in de maxi cosi maar ook daarvoor hebben we een base zodat ik niet moeilijke houdingen hoef aan te nemen om haar vast te krijgen, maar haar gewoon in de auto kan ‘gooien’. Het lijkt mij ook vreselijk handig om een draaibare autostoel te hebben en we gaan er in de kerstvakantie ook eens even op uit.

Lees hier dus even mee of mensen al ervaring ermee hebben, lijkt mij vreselijk makkelijk.

Maxi Cosi heeft er inderdaad een en Bebe Confort. Het lijkt me erg makkelijk, maar de draaibare stoelen schijnen minder veilig te zijn dan de ‘gewone’, daarom gaan wij waarschijnlijk toch voor een gewone.

@Nienke123 wrote:

Maxi Cosi heeft er inderdaad een en Bebe Confort. Het lijkt me erg makkelijk, maar de draaibare stoelen schijnen minder veilig te zijn dan de ‘gewone’, daarom gaan wij waarschijnlijk toch voor een gewone.

Klopt dat is mij ook verteld.

@Smurf78 wrote:

@Nienke123 wrote:

Klopt dat is mij ook verteld.

Ohw dat wist ik niet.

Ik ben gister ff naar een babywinkel geweest en heb daar ook gevraagd naar de veiligheid, maar daar zeiden ze dat het verschil in veiligheid tussen al die stoeltjes niet zoveel scheelt. Als ze niet veilig zijn mogen ze natuurlijk niet verkocht worden. Ja daar had ze natuurlijk een punt. En uit de test van de consumenten bond en de anwb komen ook verschillende testuitslagen :?

Ook zou dan iedereen hetzelfde stoeltje hebben die boven uit de test komt, maar dat is natuurlijk ook niet zo. Er zijn ook mensen die de maxi cosi van de mutsy (noem maar ff een dwarsstraat) kopen, omdat die makkelijk op de kinderwagen passen. Maar deze komen ook slechter uit de test dan de maxi cosi city. Zelfs de maxi cosi cabriofix (die geloof ik half nederland heeft) komt slechter uit de test dan de city, of je moet de base erbij hebben. Maar ze voldoen wel allemaal aan de veiligheids eisen.

Ook wordt een groot percentage (weet niet meer precies hoeveel, maar dacht wel iets van 40%) van de stoeltjes niet goed gemonteerd, waardoor ze onveiliger zijn dan het onveiligste stoeltje wat wel goed gemonteerd is en worden er vaak zat al kindjes van onder de 9 maanden en 9 kg in vervoerd.

Dusss weet je nog niets 8) en moet ik er zelf ook nog eens hard over nadenken welke stoel we gaan nemen :lol: . Gelukkig heb ik nog even de tijd. O en bij de stoel van bebe confort moet je een plankje voor je kindje doen waarna je de autogordel er omheen moet doen. Kan me niet voorstellen dat mijn kind zolang stil zit om het plankje ervoor te doen en dan de gordel nog te pakken. Vrees dat ze het plankje dan al weg getrapt heeft :lol:

Ze zijn ook niet onveilig, maar ze zijn wel minder veilig dan bepaalde andere stoeltjes. Ik kan me best voorstellen dat er voor iedereen andere dingen spelen, maar zelf vind ik veiligheid bij een autostoeltje het allerbelangrijkste. :slight_smile: Daarom kies ik toch maar voor een ‘gewoon’ autostoeltje die de beste score heeft.

Zo hebben we om die reden ook een kinderwagen uitgezocht waar een Maxi Cosi autostoeltje op kan (ipv andersom) en we hebben een easybase omdat dat veiliger, en bovendien ook nog eens veel makkelijker, blijkt te zijn.

mn buuf heeft de axis en die is er helemaal weg van!!

Ik vind het idee supersonisch… :shock:

Hier gewoon de priori

@Nienke123 wrote:

Zo hebben we om die reden ook een kinderwagen uitgezocht waar een Maxi Cosi autostoeltje op kan (ipv andersom) en we hebben een easybase omdat dat veiliger, en bovendien ook nog eens veel makkelijker, blijkt te zijn.

Ja dat hebben wij dus ook gedaan, veiligheid eerst. Maar we hebben ook de base omdat i gewoon handig is en ik niet hoef te hannesen met gordels. Kan nu nog steeds niet goed de maxi cosi dragen ivm BI en vrees zo voor mn volgende zwangerschap waarin ik de eerste die dan een stuk zwaarder is in een stoeltje moet hengelen. Eerst over de zijkant heen en dan met dikke buik voorovergebogen die gordeltjes vastmaken.

En over de Priori kregen we in de winkel weer te horen dat die met zijwaardse botsingen weer minder veilig is omdat die niet zo’n extra hoofdkussentje heeft. Ben er eigenlijk dus niet zo heel veel wijzer van geworden en twijfel nog meer.

Heeft er hier verder niemand zelf de axiss???

Hoi,

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met de Maxi Cosi Axiss.

Wij zitten daar namelijk ook heel erg aan te denken.

Ikzelf heb ook vaak rugklachten (souveniertje van een motorongeluk :? ), dus het lijkt me een supermakkelijk systeem.

Ook gaan mijn autodeuren achter niet helemaal open (geen hoek van 90 graden). Dat is soms wel makkelijk, dat ie niet zo snel tegen een auto ernaast zou klappen, maar moet ik dus nog meer hannessen (?) om mn kind in de auto te krijgen.

We hebben nu nog de MC met easy-fix (in een woord: ideaal!! :thumbup: ) en zolang het nog kan, blijf ik die gebruiken.

Zal alleen niet meer zo heel lang duren…

Loesje en missmelody, hebben jullie intussen al een autostoel? Welke??

Groetjes, Marieke

Wij hebben inmiddels een MC Tobi. Minder makkelijk dan de MC met easy-fix, maar als je er eenmaal aan gewend bent is het wel te doen. Ik vind alleen de gordels verstellen een drama…maar kan me voorstellen dat dat bij een Axiss net zo is. (Onze deuren gaan trouwens ook niet tot een hoek van 90 graden open).

Wij zijn voor de MC Tobi gegaan. Je moet idd even de handigheid hebben, en op een bepaalde manier je kindje erin zetten. Maar als je dat eenmaal doorhebt dan is het zo gepiept.

@Nienke123 wrote:

welke heb je dan?

wij hebben de tobi en kwam er inzetten als ik mijn kindje op de arm heb pak hem in ligstand zoals je een baby draagt dus niet met gezicht na mij toen maar ruggetje op mijn linker hand en benen na mijn rechte arm en zo zet ik hem in de tobi en geen last van gehijs gaat super en voor hem ook prettiger

daarom vind ik het ook zo handig dat we een 3deurs auto hebben… daar kunnen de stoelen mooi naar voren geklapt en kan je er voor zitten en je kind er makkelijk in zetten

Goede vriendin van mij heeft deze, ze is her hilarisch over!

Ze vind hem werkelijk geweldig! Riley heeft er even ingezet, goede uitvinding, helemaal voor een jochie die super bewegelijk is!

@Pitje27 wrote:

welke heb je dan?

Ging over de MC cabriofix, he? Nu hebben we een MC Tobi.