Draai/kiep raam.

Zoals de titel aan aangeeft zijn wij op onze slaapkamer in het bezit van 3 geschakelde,praktische draai/kiep ramen.

Nu had ik daar altijd simpele vitrage van ikea voor hangen. Deze is echter na de laatste wasbeurt overleden. EIgenlijk wil ik ook wat nieuws. Maar wat is handig? Ik ben fan van rolgordijnen, maar dat lastig als ze kiepen, want ze kiepen naar binnen en staan bijna altijd open.

iemand een oplossing ervoor? EN het liefst niet te duur natuurljijk…

ik had de rolgordijnen boven het kozijn hangen dan konden de ramen gewoon kiepen. maar ik had wel een hele uitbouw erin met vensterbank.

op zolder had ik dit niet en had ik lammelen hangen.

http://images.zuka.nl/89/93/3519d19a7d49980d1824f8d50ca06847.jpg

op deze foto kun je een beetje zien hoe de rolgordijn hangt.

volgens mij zag ik net gisteren in een van de bouwmarktfolders rolgordijnen speciaal voor kiepramen, ogenblikje ik zoek even…

EDIT: ja in de praxis folder van deze week (ook online te bekijken) bladzijde 20 onderin!

@marloes vip wrote:

Bedoel je van die veluxramen? Daar kan je speciale rolgordijnen voor kopen.

En die zijn duur :shock: .

Die van ons hing er al toen wij hier kwamen, maar is nu echt kapot. Hij kan gewoon niet meer open. Maar een nieuwe is me echt veel te duur, dan voorlopig maar een donkere slaapkamer hoor.

Maar ik denk niet dat je die bedoelt.

Ik zou dan ook gaan voor rolgordijnen die verder van het raam af zijn gemonteerd.

@Tamma wrote:

@marloes vip wrote:
Bedoel je van die veluxramen? Daar kan je speciale rolgordijnen voor kopen.

En die zijn duur :shock: .

Die van ons hing er al toen wij hier kwamen, maar is nu echt kapot. Hij kan gewoon niet meer open. Maar een nieuwe is me echt veel te duur, dan voorlopig maar een donkere slaapkamer hoor.

Maar ik denk niet dat je die bedoelt.

Ik zou dan ook gaan voor rolgordijnen die verder van het raam af zijn gemonteerd.

Wij hebben daar een keer ontzettend mazzel mee gehad toen de huurhuizen hier tegenover nieuwe velux vensters kregen… kregen ze korting op Velux raambekleding.

Dit wisten wij verder niet, maar in die periode ging wij dus op zoek en besloten ook dat Velux te duur was… dus hadden eigen merk van die zaak uitgezocht. Adres gegevens etc, oh zegt die vrouw: nou dan krijg je zo en zoveel korting op die van Velux zelf en dan zit je maar op 5 euro meer als voor ons eigen merk… dan zou ik toch voor die van Velux gaan.

En daar zijn we nog alle dagen blij mee :thumbup: (want op 2 andere kamers hebben we wel eigen merk en dat is echt butspul in vergelijking met dat van de Velux zelf :oops: en die dingen zijn eigenlijk nooit goedkoop).

Maar neem aan dat TS gewone rechte ramen bedoelt die je helemaal open kan zetten, maar die ook een kantel/kiep stand hebben?

Jep, ik heb ramen die je kan kiepen en helemaal open kan zetten, dus geen velux.

Ze stonden idd in de folder van de praxis, maar eens overdenken of ik dat leukvind. We kunnen ze niet aan 1 lengte kopen bij een markt, dan moeten we naar de speciaalzaak want 1 rolgordijn moet dan 3 meter worden.

Er komt direct een schuin plafond dus de rolgordijnen verder van het kozijn af gaat niet, dat moet er straks langsheen net als de vitrage.

Nog andere ideeeeeeeeeen?

kun je er geen shutters voor zetten? geen idee wat die dingen kosten hoor :oops: maar zag ze bij mn schoonzus (en broer) en vond het wel erg leuk, dat ga ik ook overwegen als onze slaapkamer veranderd moet worden :lol:

En lopen de ramen tot boven aan toe? want als je een klein stukje nog overhoudt kun je toch gewoon het rolgordijn helemaal naar boven doen als ze open zijn, of wil je dat nu juist niet?

Shutters zijn onwijs duur volgens mij, helaas. Daarom hebben wij jaloezieen. Onze ramen zijn van die ouderwetse, die echt alleen gekanteld kunnen worden, naar binnen zeg maar. Boven het raamkozijn zat bij alle ramen al een balkje, daar hebben we de jaloezieen aan bevestigd, zodat, als we die helemaal optrekken, het raam helemaal open kan.

Zoiets kan ook met rolgordijnen volgens mij.

Wij zitten met hetzelfde probleem…De oplossing is idd de jaloezien uit de praxis folder met het "klik"systeem…Easy jaloezie of zoiets…

en een ijzeren stok boven aan het raam en een ijzern stok onderaan het raam? Daaraan vast het gordijn? die kan je dan zo open en dicht schuiven. Was vroeger ook zo…met zo dun draad…

Dat wil ik ook, maar hub vind dat vreselijk ouderwets :oops:

Bedoel je van die veluxramen? Daar kan je speciale rolgordijnen voor kopen. Of zelf iets maken? Evt de oude vitrage overtrekken en namaken?