Draagzak, wanneer?

Ik heb deze babydraagzak van iemand gekregen die hem zelf niet meer nodig had. Vanaf wanneer mag ik mijn zoontje hierin doen?

Ik weet niet of ik het merk mag neerzetten maar het is een maxi gogo

Omdat de beentjes buiten komen te hangen, is het aan te raden om te wachten met deze manier van dragen tot de leeftijd van drie maanden.

Persoonlijk zou ik er trouwens niet voor kiezen om zo’n soort draagzak te gebruiken :shifty:

Deze is ergonomisch gezien voor zowel de volwassene die draagt als de baby die wordt gedragen namelijk niet echt geweldig. Zo zullen de banden bijvoorbeeld over de spieren tussen je nek en schouder komen te liggen, wat klachten kan geven. Daarnaast is het gewicht op die manier niet optimaal verdeeld, waardoor het dragen snel zwaar en vermoeiend zal zijn (zeker als het kindje al iets ouder en zwaarder is). Voor de baby is de lichaamshouding die hij in deze draagzak krijgt niet optimaal, o.a. m.b.t. rug en heupjes.

Een draagdoek daarentegen is bij juist gebruik wel ergonomisch en staat dan ook garant voor lang draagplezier. Je kindje kan dan tijdens het dragen ook gerust in slaap vallen, omdat hij voorzien is van optimale steun.

Toen Rhodé zelf haar hoofdje goed om hoog kon houden is ze erin geweest (babybjorn).

Achteraf heb ik daar best spijt van. Ik heb me nu veel beter verdiept in het dragen van je kindje (ik draag Amélie zeker 3 uur per dag).

Deze draagzak is gewoon heel slecht voor het lijfje van de baby. De beentjes ‘hangen’ de hele tijd naar beneden. Stel je voor dat jij zo hangt in je benen…dan gaan ze op een gegeven moment slapen, krijg je last van je rug en het is gewoon oncomfortabel…

En zoals Yvonne al zegt is het ook voor jezelf helemaal niet comfortabel. Ik kreeg erg last van de spieren tussen m’n schouderbladen.

Nu heb ik een tricot-slen. Dat is een rekbare knoopdoek die je om je kindje heen knoopt zeg maar. Ook zit deze doek helemaal om je bovenlijf heen waardoor het gewicht helemaal verdeelt is.

Het is wel even vogelen met het omdoen, maar als je daar na een paar keer handigheid in heb is het zo gepiept.

Ik zal zo de foto’s op de computer zetten en dan kijken of ik een foto van de doek heb. (kan even duren hoor :wink: )

Ik weet niet of je het goed kan zien, maar ik ben niet zo’n ster in het verkleinen :wink:

De rode doek is de tricot-slen. Daar zit ze gewoon heel goed in (wat belangrijk is, is dat de knietjes hoger zitten dan de billen)

De paarse is een ringsling. Die is gewoon heel makkelijk om te doen en zit ze ook goed in. Nadeel is dat het gewicht over 1 schouder verdeelt is, dus voor lange afstanden niet echt handig (hoewel ik het daar ook voor gebruik)

Enne…let niet op de kale bedoeling op de achtergrond. We zijn druk aan het verven en klussen :roll: :wink:

Oke dat wist ik niet dat die dingen niet zo heel goed zijn. Ik zal eens wat speuren op google over draagdoeken, die mogen al wel meteen gebruikt worden toch?

Ja hoor.

Amélie ligt er al vanaf dat ze 2 weken was in. Wel een andere houding dan op de foto staat.

Ik heb de shelter van lodger en die draagt ook erg fijn!

Alleen nu het warm is vind de kleine het niet zo lekker. Omdat die van fleece stof is. Ondanks dat gebruik ik hem toch even in het portiek om 3 hoog naar beneden en omhoog te lopen.

Je heb ook de minimonkey en die is ook makkelijk.

Succes

Ik heb inmiddels een ringsling besteld, leek me ook wel handig met voeden in het openbaar.

jaaaaahhh ringsling rules…

Ik heb er 2, ze liggen al gewassen en gestreken klaar… Peter heeft er altijd zo van genoten, als baby lekker knoedelen tegen mama aan en later op mijn heup en nog later gewoon op mijn rug :thumbup: (was hij al dik 1 jaar hoor)

Perfect om te doen en draagt super fijn :dance: