draagzak vanaf wanneer?

Hoihoi,

Ik heb nog een draagzak/ buikdrager (de baby “zit” dan rechtop tegen je buik) liggen, nog nooit gebruikt maar wil dat nu wel gaan doen voor onze jongste, ik weet alleen niet meer vanaf welke leeftijd of gewicht dit mag (gebruiksaanwijzing is weg)

was dat niet wanneer de baby z’n nekbalans heeft ofzo?

onze kleine is nu 7 weekjes.

De draagzak is van Maxi C…, maar het type weet ik niet meer, het heeft een zebraprint, hij is van 8 jr. terug.

Alvast bedankt, groetjes van mij

Is dat niet vanaf 3 maand?

buikdrager mag vanaf 3 mnd. omdat ze dan een wat sterker nekje hebben

draagdoek kan al vanaf het begin omdat ze er in kunnen liggen

3mnd? Ik dacht dat op onze wat anders staat… maar in elk geval zit onze dame er vanaf 8 weken in :wink:

Edit: De BabyBjorn draagzak active heeft een extra steun voor rug en schouders, zodat je je kind langer mee kunt dragen en toch actief kunt zijn. De BabyBjorn draagzak active kun je al gebruiken vanaf de geboorte van je baby ( +/- 3,5 kg met de verstelbare opening voor de beentjes dichtgeknoopt)

het zal waarscheinlijk schelen welke draagzak je hebt

want ik lees dat die van jou dicht geknoopt kan worden bij de beentjes

zo kan kan ie een beetje in een feutis houding hangen

wat bij de draagdoek ook kan

ze worden iedere keer weer beter :smiley:

dag 5 :mrgreen: groot kind moest naar school en ik hebde pest aan wandelwagens had trouwens de baby bjorn

ja ik heb ook een baby bjorn maar daar kon tygo niet in (stond ook in de gebruiks aanweizing vanaf 3 mnd)

hij was vrij lang maar dat koppie bungelde te veel en aan de hoofdsteun had ie niks

maar had van een goede vriendin van mij een draagdoek kadoo gehad

zag hem op de 9mnd beurs en zowel pat als ik hadden zoiets van die moeten we hebben.

ik ben nogal kort en daarbij ook nog fors dus niks zat lekker

draagdoek was voor mij ideaaaaal

toen tygo wat grooter was zo’n 6 mnd heb ik de bjorn wel gebruik

maar ook niet vaak

het is ook maar net wat je het prettigst vind natuurlijk

dank je voor de reactie’s, ik ga m iig proberen vanaf een mnd of 3!

Groetjes van mij

Volgens mij is het vanaf 3,5 kilo. Ik denk dat als je start met 3 maanden je er niet lang van kunt genieten. Als je kindje zwaarder wordt, dan is het dragen ook niet erg comfortabel meer. Dat voel je in je nek en rugspieren.

Hoi Sanmi,

Daar heb je ook wel een punt, dan wordt het al gauw te zwaar…hmmmm ik weet het nu nog niet wat ik zal doen.

Groetjes van mij

Jullie kleine is nu toch 7 weken? Volgens mij kan het dan wel al hoor :wink: Onze dame van 7 maand wordt nu trouwens wel redelijk zwaar in de draagzak, maar gaat er nog steeds in :lol: