Draagsysteem peuter

Ik ben op zoek naar een makkelijk draagsysteem voor een peuter/kleuter voor op de rug. Ik heb wel eens van die reisrugzakken gezien, of misschien volstaat een draagdoek nog? :think:

Ik krijg graag tips en adviezen.

ik zou zeggen: gooi je vraag even hier naar binnen: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=103727&start=270

:wink:

Er zijn een aantal goede ergonomische dragers op de markt die geschikt zijn voor jouw doel, (boba, wompat, beco) en ook met een goede geweven draagdoek kun je een wat ouder kind nog dragen. Maar ik heb geen ervaring met oudere kinderen dragen, dus ik zou um even in bovenstaande topic gooien, daar zijn ook meer moeders met ervaring met andere dragers dan doeken.

Dank je een, ik ga dat zeker doen!

Cariska draagt haar meis van bijna 3 nog wel met de draagdoek

Idd ik draag tl nog. Fijnste doek voor peuter kleuter vind pfau

Doek !!

maar ook de Wombat idd

Zijn de goede ook tweedehands nog voor een leuke prijs te krijgen? Ik zal ook een les in omknopen nodig hebben denk ik :lol:

Is het wel te doen om zelf te knopen en zelf je peuter op je rug te doen? Ik heb hier geen ervaring mee… En tot hoe lang kunnen ze er in? Tot welke grote, gewicht, zeg maar?

Ik zou voor een SSC (soft structured carrier) gaan.

Ik draag mijn beide kinderen mijn oudste dochter 3 jaar en 4 maanden, en een meisje van 15 maanden. Mijn oudste meisje als ik haar draag dan draag ik haar het liefste in een SSC, zit veel fijner dan een doek. Nooit geen drukpunten etc.

Hier een lijstje van ergonomische dragers.

Mocht je voor een doek willen gaan zou ik zeker niet voor een dunne doek gaan. Hoppediz kan ook zeker nog goed, zijn ook aardig betaalbaar voor als je graag een doek wil proberen en niet veel geld wil uitgeven.

Doek met deel linnen is ook prima te doen.

Een pfau is echt de ultieme peuterdoek, volgens mij kun je deze doek nooit echt fout knopen, dan bedoel ik op drukpunten etc.

Je zou ook bij de doekenbieb een drager/doek kunnen lenen om te kijken of het iets voor jullie is.

Op het Dragen en voeden forum zijn er misschien mensen die in de buurt wonen waar je wat doeken/dragers zou kunnen proberen.

Ik woon in Noord-Brabant (Tilburg), misschien is dat te doen voor je, je mag hier best wel komen proberen. Ik heb trouwens de Boba, en aantal verschillende doekjes.

Storchenwiege schijnt ook een fijne peuterdoek te zijn!

ik droeg met een hopp mijn peuterdochter en vond dat ook goed te doen.

@kaya wrote:

Cariska draagt haar meis van bijna 3 nog wel met de draagdoek

Ik draag mijn bijna 3 jarige zoon (13kg) heel af en toe ook nog weleens in de doek - vind ik ook prima te doen!

Zelfs mijn grootste van 5 (17kg) zou ik nog prettig in de doek kunnen dragen, niet à l te lang natuurlijk, maar dat ligt er dan meer aan dat ik het dan te zwaar vindt worden dan dat het niet lekker zit of de doek het niet houdt (doen het soms thuis nog weleens ff voor de gein, hij vindt het nl g e w e l d i g als hij ‘ook weer eens’ bij mama op de rug mag :)).

Maar als het echt makkelijk moet zijn, zou ik denk ik toch ook eerder voor een SSC gaan (al heb ik daar zelf helemaal geen ervaring mee).

@Lune wrote:

Storchenwiege schijnt ook een fijne peuterdoek te zijn!

ik droeg met een hopp mijn peuterdochter en vond dat ook goed te doen.

ik vind pfau veel fijner dan storchenwiege voor mijn peutertje…

Onze bijna 3 jarige gaat nog wel eens in de mai tei op mn rug. Ook goed te doen