Draagsysteem peuter

Ik ben op zoek naar een makkelijk draagsysteem voor een peuter/kleuter voor op de rug. Ik heb wel eens van die reisrugzakken gezien, of misschien volstaat een draagdoek nog? :think:

Ik krijg graag tips en adviezen.

ik zou zeggen: gooi je vraag even hier naar binnen: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=103727&start=270

:wink:

Er zijn een aantal goede ergonomische dragers op de markt die geschikt zijn voor jouw doel, (boba, wompat, beco) en ook met een goede geweven draagdoek kun je een wat ouder kind nog dragen. Maar ik heb geen ervaring met oudere kinderen dragen, dus ik zou um even in bovenstaande topic gooien, daar zijn ook meer moeders met ervaring met andere dragers dan doeken.

Dank je een, ik ga dat zeker doen!

Cariska draagt haar meis van bijna 3 nog wel met de draagdoek

Idd ik draag tl nog. Fijnste doek voor peuter kleuter vind pfau

Doek !!

maar ook de Wombat idd

Zijn de goede ook tweedehands nog voor een leuke prijs te krijgen? Ik zal ook een les in omknopen nodig hebben denk ik :lol:

Is het wel te doen om zelf te knopen en zelf je peuter op je rug te doen? Ik heb hier geen ervaring mee… En tot hoe lang kunnen ze er in? Tot welke grote, gewicht, zeg maar?

Ik zou voor een SSC (soft structured carrier) gaan.

Ik draag mijn beide kinderen mijn oudste dochter 3 jaar en 4 maanden, en een meisje van 15 maanden. Mijn oudste meisje als ik haar draag dan draag ik haar het liefste in een SSC, zit veel fijner dan een doek. Nooit geen drukpunten etc.

Hier een lijstje van ergonomische dragers.

Mocht je voor een doek willen gaan zou ik zeker niet voor een dunne doek gaan. Hoppediz kan ook zeker nog goed, zijn ook aardig betaalbaar voor als je graag een doek wil proberen en niet veel geld wil uitgeven.

Doek met deel linnen is ook prima te doen.

Een pfau is echt de ultieme peuterdoek, volgens mij kun je deze doek nooit echt fout knopen, dan bedoel ik op drukpunten etc.