draagdoeksproedje

Ik wil (weer) aan de draagdoeken beginnen! (tenminste het proberen).

Wij hebben geen auto en ik word soms een beetje horendol van dat gesleur met die wandelwagen in het ov :?

Heb al een minimonkey en een bb, die eerste vind ik helemaaaal niks, de tweede, mwah, gaat…

maar snel pijn in m’n rug.

bb schijnt ook niet goed voor de heupjes te zijn hoorde ik.

Nu zit ik te denken aan een tricot slen.

Die zou tot 2 jaar - 18 kilo kunnen en het gewicht zou goed verdeeld zijn over je lichaam (maw een paar uur dragen zonder pijn).

Ik kan er eentje kopen voor een hele leuke prijs op marktplaats, heb al contact gehad met de verkoper.

Echter, iemand anders vertelde mij dat zo’n tricot slen uiterst ongeschikt is voor het vervoeren van 8 kilo zware 5.5 maand oude meisjes. Zij raadde het dus af.

kortgezegd: wie heeft er ervaring met de slen voor oudere beebs & wie heeft er ervaring met andere draagdoeken voor oudere beebs?

ik wil de verkoper zsm laten weten of ik akkoord ga.

alvast bedankt!!

Ik ga je pb sturen!

ringsling dus…

zeker in het ov… kan het kindje gemakkelijk in en uit.

Geloof dat Kiddo je dat ook gaat pb-en…

Klopt, er is meer mogelijk dan de ringsling overigens.

Ik mag de link niet neerzetten hier denk ik maar onder mijn www-knop kijken kan ook :wink:

Ik vond de tricot slen ook niks voor oudere/zwaardere kindjes. Het zakt snel uit.

Quinten hing altijd heerlijk op mijn borst, maar na een uurtje lopen was hij al aardig richting buik gezakt en dat loopt echt niet lekker meer.

Je ‘moet’ een draagdoek nemen van niet rekbare stof :thumbup:

Cebe, waarom vind je de mini-monkey niets, als ik vragen mag.

Ik zit er zelf namelijk wel aan te denken om hem te bestellen omdat ik denk ik niet zo super crea ben met allerlei knooptechnieken enzo, leek het mij wel handig.

@Riz

We hebben de minimonkey de eerste 4, 5 weken wel gebruikt maar vooral binnenshuis zodat Robyn lekker tegen ons aan kon slapen. Was wel een gedoe om haar erin te krijgen, moest gelijk goed zitten want anders had ze een “er-wordt-een-truitje-of-iets-dergelijks-over-mijn-hoofd-getrokken-gevoel” (kan het niet anders uitleggen) en dat vond ze vreselijk, huilen, huilen dus totdat ze eruit gehaald werd :?

Ook werd het steeds zwaarder, pijn in m’n schouder, auww, hield het niet meer uit. Laatste keer gebruikt 2 maanden geleden om even een brief te posten maar ik haalde het eind van de straat niet van de pijn…

maar ik moet er wel bij zeggen dat ik een erg zwakke rug heb en dat ik denk dat zo’n één schouderdoek sowieso niet voor mij geschikt is…

was overigens laatst ook een topic over de minimonkey hier geloof ik :think:

succes met je keuze!

ik heb er een van draagdoekpuntnl en vind hem heel fijn! Weet niet of je al wat heb inmiddels, maar anders kan je hem even proberen als we elkaar zien!

Groetjes!