Als ik naar buiten ga met m’n zoontje gebruik ik vaak de draagdoek. Helaas is het weleens net zoals vandaag regenachtig weer. Je zou zeggen, gewoon lekker binnen blijven. Maar soms moet/wil je echt weg. Dus hoe doen jullie dat. Naar buiten met de draagdoek in de regen en dan allebei droog blijven? Paraplus vind ik ondingen, die waaien altijd weg bij mij :?. Alvast bedankt voor jullie tips!
Als het niet zo erg is (zoals vandaag hier in elk geval) muts op, iets extra’s aan de voetjes en gewoon gaan. Maar bij echt flinke regen gebruikte ik toch een paraplu, als er dan ook nog flinke wind stond pakte ik toch gewoon de kinderwagen/fiets.
Misschien is een draagjas of een draagregenponcho iets voor jou? Er zijn ook wel werkomschrijvingen op internet te vinden voor het zelf maken van een draagjas, zoals deze tutorial: klik Wellicht is zoiets ook wel te doen met een regenjas?
Ik gebruikte de babybjorn en dan met de speciale fleececover er over heen, zo bleef onze bink heerlijk warm,droog en beschermd :thumbup:
Als het een beetje miezerd trek ikmij er gewoon niks van aan…
Als het echt hard regent pak ik toch de wagen of de auto eigenlijk. Heb jij ook andere opties?
beetje raar misschien, maar bij flinke regen heb ik een rugzakcover over de draagdoek heen… van mijn fjallraven dagrugzakje afgesloopt…
alternatief is het gebruiken van de regenjas van mijn hubbie, die is lekker groot en daar past Frank ook bij in,
bij een miezerbui heb ik meestal gewoon de fleecejas aan en Frank een wollen mutsje op, dat stoot ook vocht af.
Bedankt voor jullie tips. Ik denk dat ik iets creatiefs ga bedenken met een poncho. Aan zo’n rugzakcover had ik nog niet gedacht. Auto hebben we niet. Ik kan wel de kinderwagen pakken als ik Nando naar opa breng. Maar met de draagdoek kan ik de fiets aan de hand meenemen, zodat ik niet 2x hoef te lopen.