Draagdoek en/of heupdrager?

Hier had ik gister de wompat (ssc/draagzak) mee de stad in voor de jongste, maar hij heeft alles gelopen… heb geen last gehad van die lege drager hoor en hij zit er idd zo in op de rug.

@Mouse! wrote:

Maar als ze al geeneens een schoudertas zou mogen dragen dan zou ze zéker geen dreumes in een ringsling moeten doen lijkt me.

Probleem is meer dat ik als ik één schouder gebruik om te dragen ik een verkeerde houding er op na ga houden, wat op de langere termijn dus problemen gaat opleveren.
Omdat ik nogal afhangende schouders heb glijden schouderbanden vrij snel van mijn schouders af, om het dan te stabiliseren ga ik mijn schouder ophalen en dat levert problemen op.
Dus als ik draag, dan bij voorkeur verdeeld over 2 schouders.

Nu weet ik niet zeker of een Ringsling wel hetzelfde probleem op zou leveren omdat die natuurlijk toch wel rond hangt, het belast wel één schouder maar door de manier dat het rondhangt twijfel ik of ik daarbij dan wel schouder op zou gaan halen.

Als je het over 2 schouders wilt dan kan je inderdaad beter een draagzak nemen. De meesten hebben een borstgesp zodat je ook zeker weet dat ze niet afzakken :slight_smile: Een ringsling loopt wel rond, maar het gewicht ligt toch vooral op je schouder, zeker bij een groter kindje.