Draagdoek/draagzak

Ik wil een draagdoek/draagzak aanschaffen. Zo’n draagdoek/draagzak lijkt me heel handig, aangezien ik nu al een zoon heb van 2,5 jaar en nu zwanger ben van de tweede.



Eisen:

  • Ik kan niet zo heel goed tegen hitte, dus het moet in ieder geval luchtig zijn.
  • Verder heb ik last van mijn nek en schouders.
  • We willen het draagdoek/de draagzak gebruiken voor m.n. korte wandelingen (half uur/maximaal uur), thuis (zodat ik mijn handen vrij heb om voor mijn zoon te zorgen en andere dingen te doen) en heel korte stukjes (zoals van auto naar KDV, zodat ik niet de hele maxi cosi hoef mee te nemen).

    -eventueel ook om mijn zoon van 2,5 er in te dragen



    Hebben jullie suggesties wat ik het beste (draagdoek (bijvoorbeeld een ringsling, of een normale draagdoek etc) /draagzak (bijvoorbeeld Babybjorn babyactive of Beco Butterfly of Mai Thai etec) kan aanschaffen, welke merk en waar?



    Alvast bedankt voor jullie reacties!

Hier alvast wat leuke plaatjes… en tips… :inlove:



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=85276

Ik zeg meteen een doek en geen draagzak een draagzak is niet goed voor het kindje zn heupjes het moet een onnatuurlijke houding aan nemen.



ik zelf heb een hele stappel aan doeken mijn favo is de meitai maar voor het begin had ik een combicotti.



neem een kijkje op het topic waar een link van staat boven mijn berichtje.

Ik heb hier verschillende draagdoeken en vindt ze allemaal :thumbdown: het voegt gewoon niet bij mij…

Ik heb nu sinds een tijd de Babybjorn Synergy en deze bevalt mij echt prima :thumbup:

Het materiaal is het zelfde als de babybjorn Air, heel luchtend, niet zwetend en licht alleen heeft de Synergy ook nog een rugsteun waardoor je onderrug ondersteund wordt en je schouders worden ontlast.

Het is een combinatie van de Babybjorn Air + Active



Ik zou niet meer anders willen :slight_smile: Ik heb er nu ook een Babybjorn cover/cape voor gekocht, dat is een soort van “zak” van ademend,wind en waterdicht materiaal die je aan de draagzak vast maakt.

Zeker nu met die kou en ijzige wind zit hij er heerlijk warm in :inlove:



Je kunt hem gebruiken vanaf 3,5 tot 12 kilo.

Een draagdoek goed omdoen vergt wel wat meer oefening, maar als dat goed lukt draagt het niet alleen voor de baby, maar ook voor jezelf veel prettiger.

Ik heb een tricot doek gebruikt in het begin, ringsling ook, meitai en geweven knoopdoek vanaf 1 jaar. Ik kan niet echt een favoriet aangeven, ik heb van alle doeken zoveel plezier gehad!