Mijn dochter is 9 maanden, en wij hebben een stokkekinderwagen.
Waar ook een buggy stand op zit.
Maar als we ergens even naar toe moeten en dan om heel die kinderwagen mee te nemen pff wat een gedoe.
En gewoon dragen hou je niet lang vol met der 9 kilo.
Een losse buggy halen is geen optie dat vind ik zonde van de kinderwagen die was duur zat !!
Nu dacht ik eigenlijk aan een draagdoek.
Hebben jullie hier ervaring in, had al wat info opgezocht en sommige gaan tot 3 jaar.
Maar ben eens benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben ??
En kan dat nog wel om daar met 9 maanden pas mee te beginnen ?
ik heb een draagdoek… heerlijk… ik wou dat ik die al bij dave had gehad… had me heel wat frustraties gescheeld…
zo voor even weg hup doek omslaan en kind erin… klaar lopen maar… :mrgreen:
Wij hebben ook een draagdoek, vooral omdat onze dochter in het hele begin alleen wilde slapen als ze tegen me aan ligt. Ze is nu bijna 4 maanden en zit er eigenlijk niet meer in. Misschien straks als ze wat groter is en beter kan zitten weer. Verder hebben wij ook de stokke kinderwagen maar hebben er nog wel een quinny zapp buggy bijgekocht. Gewoon omdat die veeeel kleiner op te vouwen zijn en we met vakanties niet onze stokke mee willen nemen in het vliegtuig.
Onze draagdoek was trouwens iets van 50 euro, waarvoor je op marktplaats ook best een goede buggy kan kopen. Vooral als de kids wat groter zijn en zelf stukjes willen lopen is een buggy volgens mij handiger, anders moet je ze de hele tijd in en uit de draagdoek knopen en met een buggy kunnen ze zo in en uit stappen.
Maar wat je vraag betreft :lol: ik zou een draagdoek doen en geen draagzak. Je kan er met 9 maanden best mee beginnen op die van ons staat dat ze tot 24 maanden erin kunnen alleen draag je ze steeds op een andere manier. Kleine baby ligt er echt in, iets groter ligt ze met het gezicht naar je toe en nog groter dan gaan ze met het gezicht van je af.
Beetje warrig verhaal maar hoop dat je er alsnog iets aan hebt :mrgreen:
Ik heb nu een minimonkey overgenomen van iemand hier.
Ben benieuwd of ie bevalt.
Hebben jullie daar ervaring mee ??
Mocht ie niet bevallen, tsja dan verkoop ik hem weer en ga dan voor een draagdoek kijken.
maar lijkt me echt een gedoe alleen een doek.
Maar ja krijg je uiteindelijk ook weer handigheid in.
Ik heb de minimonkey en na wat opstartproblemen ben ik er nu super blij mee. Eerst lukte het me niet goed om Tess er goed in te krijgen maar nu leg ik de doek neer, dan Tess erin en dan hang ik hem om.
Maar een groter kindje doe je natuurlijk weer anders in de doek, op de website staan ook allerlei tips trouwens!
Ik gebruik hem trouwens ook vaak als hangmatje in de box, ook super!!
@Billie wrote:
Ik heb de minimonkey en na wat opstartproblemen ben ik er nu super blij mee. Eerst lukte het me niet goed om Tess er goed in te krijgen maar nu leg ik de doek neer, dan Tess erin en dan hang ik hem om.
Ik gebruik hem trouwens ook vaak als hangmatje in de box, ook super!!
Maar mijn dochter is wel al 9 maanden lijkt ie je dan ook handig ?
En als hangmatje met 9 maanden is dat ook nog leuk ??
Of past dat dan niet meer ?
Wij hadden vor Kevin vanaf die leeftijd de BabyBjorn. Helemaal voorgevormd enzo, lekker hufterproof (:lol: andere draagdoeken krijg ik nooit voor elkaar), heel stevig, ideaal.
Zit ik wel te mijmeren dat die tot een bepaald aantal kilo’s was, maar weet ik even niet meer hoeveel :think: (ff googlen?)
@Marcella1975 wrote:
Wij hadden vor Kevin vanaf die leeftijd de BabyBjorn. Helemaal voorgevormd enzo, lekker hufterproof (:lol: andere draagdoeken krijg ik nooit voor elkaar), heel stevig, ideaal.
Zit ik wel te mijmeren dat die tot een bepaald aantal kilo’s was, maar weet ik even niet meer hoeveel :think: (ff googlen?)
Tot 12 kilo de draagzak tenminste weet niet of je die bedoeld ?
Ik zou zeggen… koop een ringsling… Is ook een doek, maar je hangt m zo om je heen en trekt hem aan. Ik draag er mijn dochter van ruim 3 soms nog in (ok, het is een lichtgewichtje van 11.5 kg dus dat telt misschien niet helemaal haha). Maar Kaylee draag ik op de heup en op de rug ermee, en Jayden zit altijd op mijn heup.
Ze vinden het allebei geweldig en in het begin is Kaylee erg boos geweest omdat Jayden ook in de draagdoek mocht, want dan kon zij niet meer :lol: :roll:
Maarre… ringsling dus Ik heb laatst nog foto’s gemaakt, zal ze even zoeken.
Edit: Jayden in de sling… Hier was hij 11 mnd, hij zit op mijn heup vanaf een maand of 9, voor die tijd droeg ik hem ongeveer op dezelfde manier, maar dan op mijn buik.
Ik heb nu de minimonkey sinds gisteren.
Heb even de buikzit an heupzit probeerd en wat een genot zeg.
Gewoon lekker je handen vrij en ze vind het ook nog leuk.
Maar met de buikzit heb ik het idee dat het beentje een beetje klem/strak zit.
Maar ja moet gewoon nog even oefenen.
Vicky die ziet er makkelijk uit zeg !!
Kijk even een tijdje aan hoe de monkey me bevalt anders haal ik er ook 1 zoals jou
nano heeft vanaf 1 jaar tot 2,5 ook veel in de rugdrager gezeten, dat is dus eventueel ook nog een optie als je een buikdrager niet fijn meer vindt.
Een losse buggy halen is geen optie dat vind ik zonde van de kinderwagen die was duur zat !!
nog even hierop inhakend: ik zou absoluut wél nog voor een simpele buggy gaan. Die dingen zijn zo veel handzame dan de grote kinderwagen. Je hebt voor een paar tientjes een eenvoudige buggy. En die kun je bijvoorbeeld makkelijk zelf een trapje op of af tillen, past veel makkelijker tussen gangpaden (in winkels, treinen, bussen enz enz), kun je ook meenemen op de fiets, past makkelijk in de auto enz enz. Ik heb mijn grote kinderwagen amper meer gebruikt nadat ik een buggy had.
ringsling is hier ook een uitkomst gebleken!
Geweldig ding, ik heb hem nu uitgeleend aan een vriendin (Amy kan er nog wel in met haar 4 jaar en net 15 kilo hihi en vind het ook nog heerlijk ook)
Maar als ik het voor het zeggen heb: ringsling is werkelijk dé manier om te dragen!
mischien een domme vraag hoor,maar hoe hou je dat vol om met een kind van 9 a 10 kilo de hele tijd rond te lopen?
ik persoonlijk moet er niet aan denken.maar dat is mijn persoonlijke mening.
een kinderwagen uitklappen naar de buggystand is toch geen enkele moeite? je kan hem toch ook gewoon in de buggystand laten staan?kind er in en huppakee weg er mee.ik zie het probleem niet hoor.
Merel, ik denk dat het gewenning is… Ik droeg Kaylee ook nog toen ik hoogzwanger was van Jayden en vond dat niet bijzonder zwaar :think: Als ze op de ene heup te zwaar werd, draaide ik haar door naar achter en als dat weer te zwaar werd, gewoon door naar de andere heup :lol:
Ik lees hier even mee. Ik overweeg ook om mijn kindje straks (o.a. voor als ik de hond moet uitlaten) in een draagdoek o.i.d. mee te nemen, i.p.v. in de kinderwagen. Moet wel een zijn die makkelijk in gebruik is.
@merel33 wrote:
mischien een domme vraag hoor,maar hoe hou je dat vol om met een kind van 9 a 10 kilo de hele tijd rond te lopen?
ik persoonlijk moet er niet aan denken.maar dat is mijn persoonlijke mening.
een kinderwagen uitklappen naar de buggystand is toch geen enkele moeite? je kan hem toch ook gewoon in de buggystand laten staan?kind er in en huppakee weg er mee.ik zie het probleem niet hoor.
Ik neem haar bijv ook geen uur mee in die doek.
Maar als ik bijv naar de winkel ga de honden ga uitlaten of even iets moet posten etc.
Vind ik het veel makkelijker om haar even in die doek te doen dan heel die kinderwagen uit te klappen en in elkaar te zetten.
En zwaar valt mee hoor, heupzit word sneller zwaar dan de buikzit !!
Ik heb de stokke kinderwagen ( en zijn 2 losse delen die je in elkaar moet zetten ).
Vind het een heerlijke kinderwagen maar voor de kleine stukjes heb ik gewoon geen zin om dat ding in elkaar te zetten ( terwijl dat zo is gebeurd hoor ).
@ICL wrote:
Ik lees hier even mee. Ik overweeg ook om mijn kindje straks (o.a. voor als ik de hond moet uitlaten) in een draagdoek o.i.d. mee te nemen, i.p.v. in de kinderwagen. Moet wel een zijn die makkelijk in gebruik is.
Ik vind de minimonkey dus wel erg fijn.
Hang hem om mijn nek ( staat meteen in de goede stand )
Dochter erin en die zit er binnen 1 minuut in en laat zo hier ook elke dag de hondjes uit !!
@romata wrote:
@ICL wrote:Ik lees hier even mee. Ik overweeg ook om mijn kindje straks (o.a. voor als ik de hond moet uitlaten) in een draagdoek o.i.d. mee te nemen, i.p.v. in de kinderwagen. Moet wel een zijn die makkelijk in gebruik is.
Dochter erin en die zit er binnen 1 minuut in en laat zo hier ook elke dag de hondjes uit !!
Heb even zitten google-en… deze vallen qua prijs dus ook nog wel mee . En ook nog eens “one size fits all”, wat in mijn ogen ook wel fijn is. Ik heb straks dus ook geen zin om met de kinderwagen de hond uit te laten… gaat in mijn ogen niet werken, want bij die van ons (een beagle) moet ik echt mijn beide handen vrij hebben.
@ICL wrote:
@romata wrote:@ICL wrote:Ik lees hier even mee. Ik overweeg ook om mijn kindje straks (o.a. voor als ik de hond moet uitlaten) in een draagdoek o.i.d. mee te nemen, i.p.v. in de kinderwagen. Moet wel een zijn die makkelijk in gebruik is.
Heb even zitten google-en… deze vallen qua prijs dus ook nog wel mee . En ook nog eens “one size fits all”, wat in mijn ogen ook wel fijn is. Ik heb straks dus ook geen zin om met de kinderwagen de hond uit te laten… gaat in mijn ogen niet werken, want bij die van ons (een beagle) moet ik echt mijn beide handen vrij hebben.
Ja indd zijn helemaal niet duur, ik heb hem zelf van iemand overgenomen hier !! ( en was perfect )
Op marktplaats staan er ook genoeg.
Zijn nog een aantal dames hier die er nog 1 hebben en weg willen doen !!
En wij hebben 2 kleine hondjes dus een kinderwagen en 2 hondjes aan de riem is hier ook niet echt een goed idee.
Owja en je kunt echt beide handen vrij hebben hoor als je kindje in die doek zit !!
hmzzz mischien moet ik mijn mening ook maar gaan bijstellen :think:
als ik straks nog een ukkie heb en floris en ik moet de hond uitlaten dan kan het mischien idd wel handig zijn :think: aan de andere kant we gaan een duowagen nemen .ik ben er nog niet uit,maar we hebben nog tijd zat.