draagdoek/buikdrager vraag

Ik wil straks mijn kindje graag in een (of meerdere :stuck_out_tongue: ) draagdoeken vervoeren. Manlief vind dit prima maar ziet zichzelf nog niet zo snel lopen met een draagdoek zijn argument: veel te ingewikkeld al dat stof… :think: :roll:



Nou denk ik dat hij wel te overtuigen is maar goed, ik weet niet hoe lang dat gaat duren en hij wil wel graag dragen en is meer fan van de buikdragers. Alleen ben ik niet zo’n fan van de babybjorn en aanverwanten vanwege allerhande problemen die die dingen opleveren.



Is er een alternatief?? Dus uhmm :think: Iets wat op een draagdoek lijkt (kwa manier van dragen, kikkerhouding) maar geen draagdoek is maar meer een draagzak/buikdrager.

Ik ben fan van de ergo drager en volgens mij komt die redelijk in de buurt. Maar zijn er nog meer opties.



Zoals jullie lezen, heb ik totaal geen ervaring met buikdragers… Dus alle hulp is welkom :mrgreen:

Er zijn veel ergonomische draagzakken te verkrijgen.



Niet allen geschikt direct vanaf de geboorte.

De bondolino sowieso wel en die is ook weer makkelijk uit te wisselen tussen papa en mama omdat er geen gespen etc aanzitten.



Kijk eens op sites als babybij of dragenenzo voor info over diverse dragers.

Er is ook een draagpraat en draagdoekenmarkt op facebook. Op de eerste veel kletsn, de 2e aangeboden doeken EN dragers.

Ik heb een marsupi draagzak gebruikt, vond hem wel heel handig!

Dankjulliewel. Ik ga die sites een bezoekje brengen :).

Oh ja voordeel vd ergonomische dragers is dat ze later ook gewoon op de rug gedragen kunnen worden met behoud van ergonomie!



Niet ergonomisch ondanks beweringen zijn eigenlijk alle dragers die ook zeggen met het gezicht naar voren gebruikt kunnen worden. Voor kind dan wel drager.

Babybjorn, Stokky carrier en vele simpele dragers van oa chicco etc.

Met die dragers ga je geen ergonomische kikker/m-houding bereiken (er is 1 babybjorn model dat tijdelijk ergonomisch gedragen kan worden, die wel de m houding voor de beentjes bereikt, maar deze kan niet na een tijdje op de rug en voor hetzelfde geld (of minder bij 2e hands) heb je eentje die dit wel kan en ook voor de draagouder fijn is).



Bij kopen op het grote mp: spotgoedkope ergo dragers wantrouwen!

Van Ergobaby weet ik dat er hele goeie namaak bestaat qua uiterlijk.

Zolang vraagprijzen reëel zijn zijn het de originelen.

Dankjewel MamaMarije :).

Fijn al die tips! :mrgreen:

Hier ook een vriend die zoiets had van dat is ingewikkeld maar hij draagt onze dochter ook erg vaak in de doek (bykay denim)



Zeker nadat ze er achter komen dat ze binnen een minuut stil is met huilen en inslaap valt haha (ik vraag me altijd af wat mensen zonder dit hulpmiddeltje dat doen :p)



Draagpraat op facebook bevat ook veel bestanden met info/links ed



Er zijn ook draagconsulente die inloopochtenden hebben waar je verschillende doeken en dragers kunt uitproberen (en huren maar daar heb je nu nog niet zoveel aan :p)

Ik heb een storchenwiege carrier aangeschaft, die is helemaal te verstellen aan de grootte van de baby en daardoor geschikt vanaf dag 1, vind hem er zelf erg mooi uitzien. Zie mezelf ook niet knopen met een doek, dus ik wilde ook een ergonomische drager.



Met al je vragen over dragen kun je trouwens ook terecht in het draagmama’s topic