draagbare spelcomputer voor een meisje van 5

Dit jaar gaan we met de auto op vakantie. Ik verwacht dat we zeker wel een uurtje of tien onderweg zijn.

We spelen met het idee om een nintendo ds aan te schaffen, maar ik weet niet of dat wel zo’n verstandige keuze is voor een meisje van 5 jaar.



Ik vraag mij af hoe sterk zo’n nintendo ds is…



En of er sowieso spellen zijn die leuk zijn…ik zie op het internet wel spellen die aan geboden worden, maar ze lijken mij (ondanks dat ze voor de leeftijd 3+ zijn) toch nog wel erg moeilijk voor een meisje van haar leeftijd…



Of zijn er andere merken die beter geschikt zijn…



Wie heeft er ervaringen/tips?

Mijn kinderen hebben er allebei een.

Mateo heeft er een gekregen toen hij 5 werd en Micah kreeg toen mijn oude. (hij was toen 3,5).



Een paar maanden terug had Mateo geknoeid op zijn ds en wilde het schoonmaken onder de kraan. Ds kapot.

Mijn schoonmoeder had bij de ds een extra verzekering genomen van 35 euro. We hebben het ding terug gebracht naar de winkel en vrijdag hebben we een compleet nieuwe gekregen.



Nu is een ds best sterk, hij gaat niet kapot als je hem een keertje laat vallen maar ik denk dat je dochter best kan leren dat je er niet mee moet gooien? :wink:



Ik zou sowieso bij die leeftijd voor een ds gaan.

Ik sluit me aan bij Madre, een ds is erg leuk en veelzijdig en er zijn echt heel veel spellen voor die leeftijdsgroep die prima te spelen zijn.

Ze zijn vrij stevig ook en mocht je het niet vertrouwen dan zijn er erg leuke beschermhoezen voor nog geen tien euro te verkrijgen.

Het ligt ook aan je kind of het een succes is. Stan vind er niks aan, maar zijn vriendje zit het liefst dag en nacht met dat ding.

Hier bij een dochter van 5 erg groot succes, ze is zelfs aan het sparen voor een vna haarzelf. genoeg leuke spellen hoor!

Er zijn spellen begreep ik (wij hebben er geen) van bijvoorbeeld Dora die gesproken is. Veel spelletjes zijn volgens mij met lezen en dat is vaak te moeilijk nog.

Ik ken een meisje van 6 die met Dora prima uit de voeten kan.

Veerle is 3,5 en vind het ook heel leuk. Vooral kleuren is favoriet.

Wessel heeft er ook 1 en is er helemaal lyrisch van.

We hebben ook zo’n R4 kaart waar je spellen op kunt downloaden (mag niet meer vanuit Nederland geleverd worden overigens).

Oh ja… Wessel heeft wel een DSi… en die i zorgt ervoor dat ie met foto’s en muziek en opnames kan klooien…



en jahoor… Wessel heeft 'm al een jaar… en het ding is nog heel!!!

Noa gebruikt mijn DS. Ze doet vaak Dora en Lillyfee. Bij deze spelletjes kun je niet af zijn en dat is wel fijn voor kinderen vind ik altijd.

Dankje allemaal voor de info. We zijn er uit, deze vakantie hebben wij er ook één. :smiley: