Wij hebben al draadloos internet. Dit is geinstalleerd door het bedrijf dat het modum geleverd heeft (via mijn werk). Hierbij is de desktop als hoofdcomputer aangesteld en de laptop als tweede. Vanuit het modum loopt ook een kabel naar de desktop om te kunnen internetten.
De desktop heeft een nieuwe plaats in huis gekregen. Hij is van de keuken verhuisd naar boven. Om daar te kunnen internetten zou ik de kabel door het plafond moeten trekken. Aangezien we daarvoor moeten boren, zien we dat niet zitten. Ik wil dus ook op de desktop eigenlijk gewoon draadloos kunnen internetten.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit in kan stellen? Ik heb al geprobeerd met een USB-stick (via instellen draadloos internet), maar op het modum zit geen USB-uitgang.
Wie o wie kan mij helpen?
Je moet een router hebben om draadloos te kunnen Internetten…
Wat is een deskop? :think:
Je modem is via je kabel/adsl aangesloten en vanaf de modem is het aangesloten op een router als je draadloos wilt internetten… Is dat bij jullie ook zo?
Zit er een draadloze verbinding IN je modem? (dus draadloze modem?) zo ja heb je alleen een usb stick nodig in je desktop.
Dus dan zou je moeten installeren, en dan zou hij gaan zoeken en kan je jouw verbinding aan klikken.
Mariiyelle, een desktop is een gewone pc, dus zo een kast.
Ja desktop is de vaste computer
Ik heb een modem van Ziggo voor internet, telefoon en digitale televisie. Daar vandaan gaat een kabeltje naar het modem voor draadloos internet. Van daaruit gaat weer een kabel naar de desktop en de laptop kan ik willekeurig overal in huis opstarten zonder kabel.
Er moet in de desktop wel een draadloze ontvanger zitten, hetzij ingebouwd hetzij een USB versie.
Aha okey Weer wat geleerd vandaag :mrgreen:
Dan zou je dus een draadloze USB stick kunnen halen, of een draadloze ongtvanger er in laten bouwen.
@ruud wrote:
Er moet in de desktop wel een draadloze ontvanger zitten, hetzij ingebouwd hetzij een USB versie.
En hoe kom ik daar achter???
Afhankelijk van je besturingssysteem.
start configuratiescherm netwerk verbindingen en dan zou daar bijvoorbeeld moeten staan:
Local Area Connection EN Wireless Network Connection