Kom maar op met jullie recepten.
Heb het nog nooit gemaakt…
Misschien ben ik een heel saai mens… maare het lekkerste vindt ik nog altijd…
Goed peper en zouten… hoog aanbraden aan beide kanten… vlees lekker bruin?? dan afblussen met water…blaadje laurier erin… op de kleinste pit en dan heeeerlijk een paar uur laten sudderen…
Dat vindt ik het lekkerste aan draadjesvlees… zeker als je er een stamppot of andijvie bij eet…
Op 1 kilo vlees braad ik het rustig in een half pakje croma…o.i.d…
Er komt zo’n heeeeerlijke jus van… :drool:
Ik zit nou al te watertanden… keb nog niet eens mijn ontbijt op… :lol:
Eet smakelijk. :thumbup:
Kilootje sucadelappen nemen. Peper en zout erop en op hoog vuur rondom bruin braden. Dan het vuur laag en warm water gemengd met lekkere kruidenazijn erbij. Ongeveer 300 ml. Goed zorgen dat het mengsel lauw of warm is, anders schrikt het vlees en wordt het niet zacht genoeg. Dan 4 a 6 laurierblaadjes met in elk blad twee kruidnagels erbij. Stuk of drie uien halveren en erbij leggen en dan een uurtje of 2 of 3 of 4 laten sudderen. Een half uurtje voor het eten die ik er vaak nog een paar plakjes ontbijtkoek en een flesje bruin bier bij.
@henriette1309 wrote:
Misschien ben ik een heel saai mens… maare het lekkerste vindt ik nog altijd…
Goed peper en zouten… hoog aanbraden aan beide kanten… vlees lekker bruin?? dan afblussen met water…blaadje laurier erin… op de kleinste pit en dan heeeerlijk een paar uur laten sudderen…
Dat vindt ik het lekkerste aan draadjesvlees… zeker als je er een stamppot of andijvie bij eet…
Op 1 kilo vlees braad ik het rustig in een half pakje croma…o.i.d…
Er komt zo’n heeeeerlijke jus van… :drool:
Ik zit nou al te watertanden… keb nog niet eens mijn ontbijt op… :lol:
Eet smakelijk. :thumbup:
hier ook zo alleen smeer ik het vlees nog in met (grove) mosterd geeft lekkere jus
Leuk is dat. Een topic als deze komt 1 keer in de zoveel tijd voorbij. Logisch want draadjesvlees is echt heerlijk! Welke mijn voorkeur geniet is draadjesvlees in een bourgondisch runderstoofpotje.
En de site van draadjesvlees heeft hele bijzondere recepten ertussen staan :drool: :drool: Bijvoorbeelde de Irish stew of de Hollandse hachee. Heerlijk!
Oooh draadjesvlees… :drool:
:drool: Irish stew :drool: , dat heb ik lang niet gehad kreeg het bij mijn ouders vaak te eten…binnenkort zelf eens maken.
Ik maak draadjesvlees altijd van riblappen, kruiden met peper…zout…en paprikapoeder, goed aanbraden tot het aan beide kanten lekker bruin is en dan afblussen met water en zo`n 3-3,5 uurtjes laten stoven.
oh heerlijk,ik heb daar alleen nog geen geschikte pan voor :drool: :drool: :drool:
Nou dat is toevallig
is mijn moeder aan vandaag aan het maken…
lekker
@kimmiejj wrote:
oh heerlijk,ik heb daar alleen nog geen geschikte pan voor :drool: :drool: :drool:
Die heb ik dus laatst bij de AH voor de helft van de prijs gekocht. Was een aanbieding en dat heb ik van mijn verjaardagscenten gekocht. Ben er helemaal blij mee…
Bedankt voor de recepten.
Mijn sm moest en zou het op HAAR manier doen dus stond zij om 14 uur draadjesvlees in ons huis te maken terwijl wij bij de intocht waren…
Was lekker, maar ik ga ook eens jullie recepten proberen 8)