Draadjesvlees

Hoi hoi



Het is zo goed als klaar, maar ik wist niet dat er nog zoveel vet zat in riblappen :shock: Dat ga ik eerst maar eens afsnijden voordat hubby thuis komt, want anders hoeft hij het al niet meer. :roll:

ja ik snij dat vet het er ook altijd van af

Mjammie, mijn moeder kan dat zoooo goed, bij mij mislukt het weleens.

Maar ik lees veel goede tips!



Ik laat het ook wel 2 a 3 uur stoven!

@renaat wrote:

ja ik snij dat vet het er ook altijd van af




Maar de vetjes zijn juist zo lekker :shock:

Wel bij het braden en sudderen laten zitten hoor, dat geeft de meeste smaak aan je jus.

Dan blijft het vlees veel malser als je het tijdens het braden eraan laat, en het bakt door het stoven wel weg hoor, wordt ook hartstikke gaar!!

Lees net iets over azijn of tomatenpuree toevoegen, maar hoeveel dan?



Heb vandaag hamlappen gemaakt en ze hebben 4 uur op gestaan en had wel verwacht dat ze lekker mals zouden zijn, maar niet echt. Wel vallen ze helemaal uit elkaar :drool: dus smaken zal het vast wel.



Maar hoeveel azijn/tomatenpuree en wanneer mik je dat erin?

tOMATENPUREE: HEEL BLIKJE (oops, caps lock) Zo’n klein blikje…

Azijn: scheutje, tsja hoeveel… :think: gewoon scheutje

Hamlappen 4 uur opgezet ? Wordt dat niet ontzettend droog? :shifty:

(ik eet het verder haast nooit hoor en zeker niet als stoofvlees dus

heb geen idee)



Maar voor in een stoofpotje kun je gewoon zo’n klein blikje tomatenpurree

doen. Vind je het te weinig dan doe je nog zo’n kleintje erbij. Beetje op gevoel en hangt van de hoeveelheid af. Azijn heb ik er nog nooit bijgedaan dus geen idee…

Het staat hier nu ook op; een kilo met 2 blikjes tomatenpuree.

oooh ik heb er nu al zin in :drool: (heb ook peertjes/rode kool en knoflookaardappelen :drool: :mrgreen: ).

@Paschal75 wrote:

Hamlappen 4 uur opgezet ? Wordt dat niet ontzettend droog? :shifty:

(ik eet het verder haast nooit hoor en zeker niet als stoofvlees dus

heb geen idee)




Geen idee eerlijk gezegd. Normaal staan ze hier 2 uur op, maar deze waren zo dik dat ik ze een uurtje langer op wilde zetten…en ze toen vergeten ben. :shifty:



Maar als ik ze zo opwarm voor het eten…kan ik er dan puree bij doen? Of is dat geen smaak?

Toevallig heb ik ook opstaan, staan nu al bijna 3 uur op. Kan ik nu nog tom.puree toevoegen???

@Anne-marie wrote:

Toevallig heb ik ook opstaan, staan nu al bijna 3 uur op. Kan ik nu nog tom.puree toevoegen???


Kan wel denk ik, maar weet niet of het veel zin heeft.



Als draadjesvlees te lang opstaat wordt het inderdaad droog. Zal met ham niet anders zijn denk ik… :think:

Bij mij kwam het uit de diepvries en het zijn sucadelappen, maar na 3 uur is het nog steeds niet echt dat het uit elkaar valt!!!

hier staat het echt wel 5,6,7 uur op! de vitamine zijn er wel uit, maar het vlees valt heerlijk uiteen :drool: :drool:

@Anne-marie wrote:

Bij mij kwam het uit de diepvries en het zijn sucadelappen, maar na 3 uur is het nog steeds niet echt dat het uit elkaar valt!!!




Sucade vlees wordt alleen maar lekker :drool:

Even de tomatenpuree en dan nog half uurtje ongeveer laten pruttelen.



Maar stoofvlees van hamlappen zo lang ? Lijkt mij niet lekker.

(nooit van gehoord om dat zo lang op te zetten… :shifty: )

Het was heerlijk, ik had 7 lapjes, dus morgen weer ervan smullen.



Was trouwens erg lekker met tomatenpurree erbij. Ik had ook uien en champignons erbij gedaan, en we aten er brood bij (lekker soppen)