Dr Brown fles en magnetron

In de gebruiksaanwijzing van de dr Brownfles staat dat ie niet in de magnetron mag.

Er staat alleen niet waarom dat niet mag of ik heb er echt gigantisch overheen gelezen. Weet iemand waarom die fles niet in de magnetron mag?!?



Alvast bedankt!



Groetjes Maartje

Ik heb inmiddels al antwoord gekregen op mijn vraag. Heb namelijk contact opgenomen met de importeur van de fles. Over t algemeen kun je flessen beter au bain marie of in een flessenwarmer verwarmen omdat door verwarmen in de magnetron de melk niet gelijkmatig verwarmd wordt. Vette bestanddelen in de melk kunnen hogere temperatuur aannemen dan waterige. Door flink te schudden kun je dat oplossen maar dat moet je juist niet doen bij een baby met krampjes.

Het heeft dus verder niks te maken dat de fles er eventueel niet tegen zou kunnen ofzo.



Ik hoop dat jullie hier ook iets aan hebben!

hoe maak je de dr. brown fles schoon??

Ik onder de kraan met een flessenborstel. Het lange smalle kokertje met het borsteltje dat bij de fles zit.



Steriliseren gewoon een keer per dag alle onderdelen uit elkaar halen.

Ik doe zelf de flessen in een pan en op het vuur…( 1 keer per dag ) en de rest gewoon omspoelen onder de kraan met borstel… De onderdelen doe ik in de sterilisator en dan 3 minuten in de magnetron

ik lees nu over de dr brown, ik heb altijd de fles in de magnatron gedaan.

maar heb ook geleerd om eerst water optewarmen en dan de poeder er bij te doen.



of geef ji borst voeding. wat je weleens afkolft.

@Daantjuh wrote:

Ik doe zelf de flessen in een pan en op het vuur…( 1 keer per dag ) en de rest gewoon omspoelen onder de kraan met borstel… De onderdelen doe ik in de sterilisator en dan 3 minuten in de magnetron




Waarom doe je de flessen niet ook in de sterilisator??? Die doe ik er gewoon bij!

De flessen mogen inderdaad gewoon in de magnetron.

Maar dan wel alleen met water! Het poeder er later indoen en klaar is de fles.

net zo makkelijk en sneller klaar!