Down

Pff ik voe me delaatste weken echt down,en het word steeds erger,

herkennen meer van jullie dit of heeft het niets met de zwangerschap te maken ?



Gister stote ik een beker koffie uit me vriendzijn handen,Gejankt heb ik toen werkelijk waar, :cry: :oops:

Neen, ik herken het niet van tijdens de zwangerschappen, maar jammer genoeg wel tijdens niet zwangere periodes …



Ik kan je er dus geen raad bij geven behalve:

PRAAT over wat je voelt met je partner of iemand anders die je volledig vertrouwd.

Praten is mijn inziens de beste heling voor downperiodes.



Of als je dat niet kan:

SCHRIJF op wat je voelt, denkt, ervaart… in een dagboek, pc of waar dan ook en desnoods gooi je het nadien weg.



lieve knuffel !

Gerda

anders heb ik het ook wel die periodes maar nooit zo erg als nu,

:cry:

Ik herken het wel, ik had dat ook bij de zwangerschap van Sam. Ik zat niet lekker in mijn vel, was erg onrustig en jankte echt om de stomste dingen. Ik kan je geen raad geven want bij mij is het vanzelf weer overgegaan nadat ik bevallen was maar ik kan je wel een :hug: geven…

De eerste weken heb ik dat ook heel erg gehad en was echt bang dat ik niet zou gaan genieten . Het komt door alle hormonen die door je lichaam gieren en de onzekerheid. Na een paar weken is het bij mij overgegaan en voel me echt helemaal super .

gelukkig iemand die het herkent,

pfff was zo bang dat ik de enige was,nouja hopelijk gaat het bij mij ook over na de bevalling,

Heej Kimmiejj…



Ja dat herken ik ook wel hoor! Nu iets minder maar een paar weken geleden ook. Erg veel last van hormonen denk ik. In combinatie met : wil ik dat wel we hebben we het toch goed zo, wat moeten we nu weer met een baby, de leeftijd van Demi is zo leuk en handig. Blablabla

Oja, ik ben ook gestopt met roken wat me erg veel moeite kost en waar ik in het verleden ook mild depressief van werd.

Dus ja, heel herkenbaar. Janken om niks, boos worden om niks, hubbie die zijn benen onder zijn kont vandaan loopt voor me en ik vind nog dat hij te weinig doet… Het valt allemaal niet mee.



Wat bij mij wel helpt is tot 10 tellen voordat ik iets zeg (lees: eruit flap) denken van nou ja, dan wassen we morgen maar weer en als het kan rusten zodat je gewoon meer energie hebt. Goed eten en ik heb sinds kort Floradix tabletten voor energie. Ik denk dat dat allemaal wel een beetje helpt.



Oja… en soms gewoon even lekker janken lucht natuurlijk ook heel erg op!!!



En als je verder wilt praten dan kun je natuurlijk altijd bij het maand topic terecht hé?



gr

muts

Dankje wel muts,

En ho ejij het beschrijf klopt helemaal,hier hetzelfde vandaag doet hubbie weinig omdat hij het erg warm heeft(vin dje het gek met 28 graden hier binnen)Maar meestal looptie het huishouden te doen,Achter dami ze kont aan aangezien ik dat niet meer kan,als ik een boodschap vergeet al moet hij 5 x terug hij gaat,zelfs de was haalt hij af en toe onder me handen vandaan(behalve het opvouwen)En nog loop ik dan te klagen,maar dat komt straks als die meid er is hopelijk weer goed :oops: :pray:

Ook hier herkenbaar, komt echt met vlagen bij mij.

Gelukkig heb je een lieve vriend die je veel uit handen neemt, hier is het juist andersom geworden :?

Bij de zwangerschap van Serina was die in ieder geval liever en zorgzamer, daar is nu weinig van te merken…

Hoop dat je je snel wat beter voeld meid :hug: voor jou.

dankje

niekje

wat rot dat je vriend nu niet zo zorgzaam is,en kan je het niet met hem bespreken ?

OOk een dikke :hug: voor jou

Kan het wel tegen hem zeggen, maar goed soms kan ik dan beter tegen een muur l*llen.

Tijdens mijn zwangerschap van Serina heb ik 1 week in het ziekenhuis gelegen vanwege me nieren, was echt goed ziek, toen was hij oh zo bezorgd nam zelfs onbetaald verlof voor die week.

Nu gaat me zwangerschap (tot nu toe) super goed, al blijft de kans op weer nierstuwing aanwezig maar goed hij zegt dan zo je bent zwanger en niet ziek, en dat is wel zo maar hij zal weinig uit zich zelf doen op het moment.

Dus komt er op neer doe alles wat ik ook deed toen ik niet zwanger was.

O nou kan me indenken hoe jij je dan moet voelen!!!

een beetje meehelpen kan toch wel en zeker met dit heerlijke weer(pff rot weer)

O, ik had dat ook aan het einde van mijn zwangerschap! Kreeg toen van de verloskundige de tip om af en toe een echte ‘jank-film’ te kijken, en dan alles te laten gaan. Dat heeft mij wel goed geholpen… :mrgreen: