Douchen

Iemand nog tips voor het douchen met de kleine?

Papa wil van het weekend voor het eerst douchen met Ivan. Maar we zijn allebei nog een beetje huiverig.

Wij vonden het ook een beetje eng, maar de kleine vind het heerlijk :inlove: Hubbie alvast onder de douche en dan kan je de kleine aangeven en weer aannemen!

Je kan ook eerst met de beeb op een krukje zitten, dan heb je wat meer zekerheid (ik had toch een krukje ivm keizersnee) en niet eerst jezelf inzepen :wink:

tip 1; niet huiverig zijn!

:mrgreen:

het douchen met de kleine is echt heeeeeerlijk!!

alex staat altijd eerst onder de douche, zodat badkamer lekker warm is. ondertussen kleed ik jayden in zijn kamertje uit. met hem in badcape ga ik dan naar de badkamer toe. dan gaat hij onder de douche. gewoon lekker onder de straaltjes! na 5 minuutjes pak ik jayden over in badcape, droog hem meestal al beetje af in de badkamer, en dan snel naar zijn kamertje en afdrogen enzo :slight_smile:

of ik ga natuurlijk met hem douchen :wink:

geniet ervan!! het is echt zalig! dat kleine blote lichaampje tegen je aan :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

als je man bang is om uit te glijden kun je ook een handdoek in de douchebak leggen.

Echt leuk hoor met zo’n kleintje douchen :inlove:

En foto maken he :smiley:

Goede tips heb je al gehad, heb ik niets aan toe te voegen :thumbup:

Wij hebben eigenlijk nooit anders gedaan. Met Sebastiaan nog wel de 1e 2 weken gebadderd, maar daarna alleen nog maar onder de douche. Vond dat bad altijd zo’n geklungel. Annemieke heeft er denk ik maar 3x in gezeten ofzo, alleen in de kraamtijd :wink:

Veel plezier!

Sinds we het douchen “uitgevonden” hebben doen we bijna niets anders meer. We doen hetzelfde als Amy, een van ons alvast onder de douche om badkamer en lichaam warm te maken. De ander kleed Fer uit en wast hem en dan met een omslagdoek naar de badkamer brengen.

In het begin vond ik het ook doodeng. Bang dat dat natte glibberige lichaampje tussen mijn handen uit zou glijden enzo, maar dat is dus (gelukkig) nooit gebeurd. Het enige lastige vinden wij nu soms nog om hem dus met dat natte lichaampje goed op de doek te leggen zodat hij lekker helemaal ingepakt kan worden.

Heel veel plezier van 't weekend :thumbup: :thumbup: :mrgreen: :mrgreen:

Wij kregen van de kraamhulp de tip om onder de douche een hydrofiel luier onder z’n billen te doen, zo is hij niet zo glibberig en heb je beter grip. En die luier droogt wel weer :wink:

En het is inderdaad geweldig!! :inlove:

Veel plezier!

het is echt heerlijk! Johan en ik hebben allebei al met tanisha gedoucht! Idd zoals iedereen zegt, eerst hubbie of jezelf onder de douche, de ander kleed ivan uit en geeft hem aan degene onder de douche! Is echt heel bijzonder dus gewoon doen!!!

in ieder geval veel genieten van het douchen met je kleine

kyano vondt het ook heerlijk :mrgreen:

Dank jullie voor de tips :-*

Gaat nu zeker goedkomen, en ja ben idd huiverig dat hij uit je handen glipt , ws gaat papa eerst op een krukje zitten. :oops:

Ik zal zeker foto’s maken

net zo als ik het doe…lekker een hydrofiel luier om de beeb slaan zo kan hij moeilijk weg glibberen…

en als je dat nog te eng vind… op een krukje zitten en een hydrofiel luier

het is wel genieten hoor :inlove: hier wilt Jade alleen onder de douche… in bad schreeuwt ze het uit…

@Summer wrote:

Wij kregen van de kraamhulp de tip om onder de douche een hydrofiel luier onder z’n billen te doen, zo is hij niet zo glibberig en heb je beter grip. En die luier droogt wel weer :wink:

En het is inderdaad geweldig!! :inlove:

Veel plezier!

Heej, wat een goede tip!! :thumbup: :smiley:

en karin, al lekker gedouched? ben benieuwd hoe je het vond.

hier nog een foto van Sofie onder de douche toen ze 4 dagen oud was…

Nee ik gun papa de 1e x, dus dat wordt zaterdag voor het eerst :inlove:

veel plezier!!

wat ik trouwens deed: de wieg of wipstoel in de badkamer zetten met allemaal handdoeken zodat ik haar er in kon leggen en inwikkelen en dan zelf eerst afdrogen (als je alleen bent)

en inzepen deed ik niet, vond ik te glibberig :eh: :slight_smile:

Ohh heerlijk die foto’s en idd niet bang zijn … en foto toestel ter plaatse :wink:

Ik deed ook niet soppen dat vond ik echt te eng :think:

hier papa met zoon lief een tijd geleden alweer :inlove:

Goede tips zeg!

Alleen vraag ik mij af hoe jullie de kindjes dan wassen?

Want als de ander ze onder de douche vast heeft, kun je haast niet bij de liesjes en billetjes komen…

Daarom doen wij haar eigenlijk vaker in de tummy. Ben benieuwd hoe jullie dat dan doen!

Ik heb het geluk dat wij een plank op de 2 wastafels kunnen leggen waardoor ik Tristan aan en uit kan kleden daar. Daardoor kan ik zelfs alleen met hem onder de douche zonder hulp.

Om hem goed te wassen leun ik gewoon wat achterover zodat hij meer op me ligt en sla 1 arm onder zijn armpjes zodat zijn onderlichaam vrij komt. Dan was ik goed zijn billen en tussen zijn liezen. Wat ik deed toen hij kleiner was was een klein krukje in de douche waar ik mijn been op kon zetten en dan leunde ik hem op mijn knie zodat ik overal bij kon. Je moet dan wel goed uitkijken want het worden wel glibberige billetjes. Haartjes doe ik door hem gewoon onder de straal te houden al tel ik altijd hardop voor hem zodat hij weet wat er gaat komen. (ook geweldig voor ontstoken ogen, die worden dan ook snel schoon)

Wij leggen wel een washand op de thermostaat kraan want die word gruwelijk heet en meneer trappelt behoorlijk.

@Ellentje wrote:

Goede tips zeg!

Alleen vraag ik mij af hoe jullie de kindjes dan wassen?

Want als de ander ze onder de douche vast heeft, kun je haast niet bij de liesjes en billetjes komen…

Daarom doen wij haar eigenlijk vaker in de tummy. Ben benieuwd hoe jullie dat dan doen!

die hele kleintjes hoef je nog niet met zeep of shampoo te wassen…

dus gewoon met een hydrofielwashandje overal langs klaar…

de liesjes en billetjes kun je bereiken door hem/haar met de rug tegen je buik te houden…zo kan je overal bij hoor :mrgreen:

(emme ik douche ook altijd alleen…zonder hulp)

en karin, hoe was het??? :inlove: