Grappig om te lezen… hier doen we het samen (mijn man en ik). Alleen gaat niet want wij hebben een krappe douche. Een douch gedeelte en een wastafel, meer niet. Dus heb geen plek om iets neer te zetten/leggen.
Heb dus geen tips voor je.
O dat hadden wij ook.
Ik zorgde ervoor dat ik wat handoeken had en die in de wasbak legde.
Dus lekker warm en zacht en daar legde ik N in met haar badcap
Ik doe de badkamer lekker warm stoken, aankleedkussen leg ik op de grond met een handdoek erop.
Dan ga ik douchen met mijn meisje. Na afloop pak ik haar goed in in de badcape en leg deze op de handdoek op het aankleedkussen. Ik trek mijn badjas aan en loop daarna met mijn meisje en aankleedkussen naar haar kamer. Haar afdrogen en aankleden en even in haar bedje leggen. Dan ga ik zelf snel douchen…
Ik ben ook al aan het nadenken over dit onderwerp. We beginnen met een tummy-tub; als het kindje daar uitgegroeid is, zal het (en ik …) het toch met de douche moeten doen zolang we hier wonen (krap flatje). We struikelen nu al over het wasrek, de wasmand enz. en daar gaan we geen badje (ook geen met opklapbare standaard) aan toevoegen, hoe graag de oma’s dat ook (nu al!) willen (die wonen allebei in een groot huis …).
Maar met een baby (alleen) onder de douche staan lijkt me eng, hij/zij zou uit mijn handen glibberen, brrrr! Daarom zit ik nu te denken aan de aanschaf van een draagdoek voor onder de douche (van een soort badpakstof). Ik wil sowieso draagdoeken ‘op het droge’ gaan gebruiken en heb voldoende tijd om daaraan te wennen terwijl we de tummy-tub nog gebruiken. Met zo’n douche-draagdoek kun je je kindje niet laten vallen; je heb je beide handen vrij en kunt hem/haar onder de rekbare doek wassen. Dat lijkt me dus wel een mooie en veilige oplossing Heb er tot nu toe 2 gevonden:
Ik enk dat het voor je kindje wel zo leuk is als je toch een badje aanschaft tzt… eerlijk gezegd. Je kunt hem evt aan de muur hangen in de douche, dan staat ie niet in de weg, en je hebt ook het flexibath. Wel kleiner als een gewone, maar die kan je inklappne.
Overigens heb ik sinds kort nog een oplossing: mijn zoontje kan nu zelfstandig zitten in de tummytub. Hij zit zo ongeveer klem in het ding dus er kan niet echt iets gebeuren. Zo hebben we van de week samen gedoucht, ik ben er gewoon naast gaan zitten op de grond, douche op mij en ik kon mn haar wassen enz.
Ik enk dat het voor je kindje wel zo leuk is als je toch een badje aanschaft tzt… eerlijk gezegd. Je kunt hem evt aan de muur hangen in de douche, dan staat ie niet in de weg, en je hebt ook het flexibath. Wel kleiner als een gewone, maar die kan je inklappne.
W.b. de draagdoeken is de tweede denk ik wel het handigst als het kindje zijn eigen hoofdje nog niet omhoog kan houden (wel is hij ingewikkelder met knopen, maar ik wil sowieso met een vergelijkbare doek gaan dragen op het droge, dus dat leer ik wel). In ieder geval kan die geleend worden; als het niks is, kan hij zo weer terug en die 25 euro retour
Badje is echt amper doenbaar hier, de douchecabine is ook minuscuul Maar we hopen t.z.t. een groter huis te kunnen kopen (mja, eerst hier de toko verkopen … loopt niet goed en i.v.m. aankomende bevalling hebben we het nu even helemaal uit de verkoop genomen en er pas weer in als we onze draai met z’n drietjes hebben gevonden). Dan is dat probleem opgelost!
Overigens heb ik sinds kort nog een oplossing: mijn zoontje kan nu zelfstandig zitten in de tummytub. Hij zit zo ongeveer klem in het ding dus er kan niet echt iets gebeuren. Zo hebben we van de week samen gedoucht, ik ben er gewoon naast gaan zitten op de grond, douche op mij en ik kon mn haar wassen enz.
Dat is ook een mooie en gezellige oplossing :) Wel zou ik dan een rubberen matje o.i.d. voor mezelf moeten aanschaffen, anders is die stenen vloer veel te koud onder mijn derrière :D
Ik heb ook heel vaak met Steven gedoucht hij werd panisch in het badje. Weet nog goed dat de kraamhulp de eerst keer zei, zo dan gaan we jou Straks eens even lekker verwennen kereltje :roll: Maar dat verliep wel even anders dan verwacht.
Maar goed het glibberige vond ik heel erg meevallen, en idd erg intiem toen hij ontdekte dat hij tijdens het douchen ook lekker kon drinken. Meestal was mijn man thuis en hielp dan met Steven aan en uitkleden. Maar hij was erg bang voor badderen, nu hangt onze douche boven het band en liet ik douchende het bad vol stromen, en ging dan steeds even met hem even zitten en steeds iets langer tot hij me los durfde te laten. Nu vind hij badderen heerlijk en gaan we met z’n drieen in bad, of ik met de 2 jongens of mijn man. En de ander zet ze er 1 voor 1 in en haalt ze er 1 voor 1 uit.
Als ik alleen was deed ik altijd snel een badjas aan, kleede eerst Steven aan en daarna mezelf. Maar dat gaat niet met 2 kinderen, kan er niet eentje laten zitten terwijl ik de ander aankleed.
Dennis houdt niet van douchen maar die vind het bad juist heerlijk, al vanaf de eerste keer in het kleine badje (die ik vaak op hun slaapkamer neerzette, even paar keer heen en weer met een emmer, badje is zo vol)