dossier kwijt ?

Vanaf mijn geboorte (1978) heb ik bij hetzelfde huisarts gezeten tot het jaar 2012. Ik ben vorig jaar naar een andere huisarts gegaan ivm dichterbij huis.

Nu is het zo dat ik een verklaring nodig heb voor een aanvraag, dat zo een 15 jaar is geleden. Echter heeft mijn ‘nieuwe huisarts’, alleen gegevens van het jaar 2000, wat dus tussen 1978 en eind 1999 gebeurd is, is niks bekend. Volgens hem is er geen dossier of wat dan ook binnengekomen.



Volgens mijn oude ‘huisarts’ moet het wel opgestuurd zijn, nu ben ik bang dat de dossiers kwijt is. Het idee al dat het ergens op straat heeft kunnen liggen.



Wat kan ik hier aan doen ? Ik wil mijn oude huisarts nergens van beschuldigen, ik vind het heel erg dat het is gebeurd zo. Maar die verklaring heb ik echt heel hard nodig en daarom baal ik hier als de stekker van.



Iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken ?

Wat enorm vervelend zeg.



Als ik het zo lees is je dossier dus niet in zijn geheel over gegaan naar je nieuwe huisarts?



En je oude huisarts kan je ook niet helpen met gegevens?

Je oude huisarts heeft alles digitaal, dus hij kan zo weer alles printen en opsturen.

Volgens mij werkt elke huisarts digitaal??

Dan ze ze echt wel ergens een back-up hebben liggen…

Ik zou eerst eens verhaal gaan halen bij je oude huisarts, waar zijn de gegevens, heeft hij gegevens van jou digitaal verstuurd of per post. Indien per post zou hij het mijns inziens aangetekend moeten versturen omdat het persoons gegevens zijn.



Zelfs als hij dossiers verstuurd heeft per post, moet hij volgens mij een kopie bewaren al weet ik dat niet heel zeker.



Kan hij geen antwoorden geven op je vragen en is hij je dossier kwijt of ligt het op straat dan zou ik extra hulp inschakelen.

Als verzender blijf je aansprakelijk voor de verzending. Je oude huisarts dient het gewoon op te lossen.

Laat staan dat hij geen kopie van je dossier heeft, dan zal hij als nog op basis van zijn kennis over jou als zij jarenlange patiënt moeten helpen om die verklaring rond te krijgen.

Vroeger werkten ze nog met groene kaarten, handgeschreven dossier, misschien dat je oude huisarts dit nog heeft liggen?

Niet alles is nog digitaal, de meeste huisartsen zijn nu wel digitaal, maar soms zijn alleen de belangrijke dingen van de groene kaart beknopt in het digitale dossier gezet.

Van een groene kaart is geen kopie, dus als deze kwijt is dan ben je helaas die gegevens kwijt.



Kan je huisarts geen verklaring maken n.a.v. wat je zegt of wat er nu bekend is? Of dat hij evt contact opneemt met je oude huisarts, in hoeverre hij nog dingen over je weet van vroeger.



Succes ermee.

Hoi,



De verklaring die je nodig hebt, ik weet niet waar het over gaat en dat hoef je uiteraard ook niet te vertellen, maar ha zijn niet verplicht verklaringen af te leggen en mocht het nodig zijn dan word een verklaring verstrekt door een onafhankelijk arts. Kijk maar op de site van knmg. En dan bij zoek opdracht verklaring in typen.



over je oude dossier: lang niet alle ha hebben gegevens van vroeger gedigitaliseerd, het is een enorm werk om alles in te scannen dus velen zullen naast de computer ook nog een papieren archief hebben. En mocht je ha in de tijd dus van 78 tot 99 over zijn gegaan op een nw programma dan worden niet relevante gegevens niet allemaal meegenomen. Dit gebeurt dan niet bewust maar als gevolg van het over zetten.



groetjes