dosering vit D verhoogd?

omdat ik borstvoeding geef ben ik gestart met vitamine D druppels bij mijn zoontje op advies van de verloskundige. Nu hoorde ik van een wijkverpleegkundige dat de dosering vitamine D recent is verhoogd van 5 microgram naar 10 microgram. ik kan dat alleen helemaal nergens terugvinden op internet ofzo. Welk advies geeft het CB bij jullie?

Dankjewel alvast!

Hier ook 10 druppels. Was net de dag veranderd dat de cb verpleegkundige bij ons thuis kwam.

hier ook 10 druppels.

Hier nog gewoon 5 druppels.

Bij ons ook nog steeds 5 druppels.

Ik weet niet beter dan 5 druppels :think:

Zie het advies van het voedingscentrum, dit is een instantie die op wetenschappelijke feiten gebaseerde informatie geeft en doorgaans worden die adviezen ook door de CB’s overgenomen.

Het advies vrouwen die zwanger zijn of bv geven is ook 10mcg vit D te gebruiken trouwens…





http://www.voedingscentrum.nl/Voedingscentrum/Nieuws/Nieuw+vitamine+D+advies.htm

ik blijf het een raar iets vinden, die vitamine d. en ik zie dat ik er volgens het voedingscentrum met mijn getinte zoon nog tot 2055 aan vast zit…(al mag ik hopen dat ik um in 2040 niet meer elke dag een lepeltje hoef te geven met zijn druppeltjes erop… :mrgreen: )



Ik geef het heel af en toe in de winter, en in de zomer eigenlijk nooit. eerste 1,5 jaar heb ik het wel netjes volgens de voorschrift gedaan.





(sorry, was je vraag helemaal niet…)