dosering monnikspeper

Ik heb vandaag monnikspeper gekocht en het zijn best grote capsules, kan ik deze niet gewoon oplossen in het water?? en er staat 3 maal daags 1 a 2 capsules innemen met water. Met hoeveel zouden jullie beginnen?



Ik had liever druppels gehad maar deze waren er niet meer!

Hoi Tamara!



Ik gebruik ook het monnikspeper, en ben begonnen met 2 x daags1 capsule. Heb het gekocht bij de tuinen en mocht max 2x 2 capsules; zit nu inmiddels ook op die dosis… tja ik ben wel gewend aan grote capsules want ik slik ook extra echinaeforce en die zijn net zo groot…

Of je ze kunt oplossen inwater :?: ik zou t niet weten, denk t niet eerlijk gezegd…



ik zou gewoon met 1 capsules per keer beginnen, zelf ben ik na een week naar 2 capsules gegaan.

nou succes hoor!



groetjes, Anne

ik kijk wel even hoe het loopt de eerste dagen want ik heb sinds het innemen hoofdpijn dus ik wil het even afwachten anders stop ik met de capsules toch en ga ik over op de druppels en dan kijken hoe dat gaat…

ja gelijk heb je! ik heb altijd zoiets van, rustig beginnen en kijken hoe je je voelt en als t goed gaat kun je meer innemen tot wat ze voorschrijven natuurlijk! Ik heb er nog geen bijwerkingen van, had maandag wel erge buikpijn en na het innemen ging t weg… dus :?:



Succes hoor!

ja ik bouw rustig aan op en dan ga ik over op de druppels dat lijkt me iets verstandiger

Hoihoi,



En monnikspeper doet wat? :?: :?:

Zoals teunisbloem,folium etc…??

Was benieuwd…



Groetjes Pebble

Gebruikte delen en plaats van herkomst



Monnikspeper groeit in Mediterrane landen en in Centraal Azië. Het gedroogde fruit, met een peperachtige geur, wordt gebruikt.



Te gebruiken bij



cystic fibrose



onvruchtbaarheid bij mannen



menopauze



sterke menstruatie



menstruatieproblemen



PMS



Historisch of traditioneel gebruik



Hippocrates, Dioscorides en Theophrastus noemen het gebruik van Monnikspeper voor een groot aantal aandoeningen, met inbegrip van bloedingen na de bevalling, net als voor het vergemakkelijken van de nageboorte. Uitwendig werd de plant ook gebruikt voor baarmoederklachten. Aangezien Monnikspeper ervan werd verdacht om het libido te onderdrukken, is een andere naam Kuisboom.



Actieve delen



Het gehele fruitextract, dat diverse actieve componenten bevat, wordt gebruikt. Monnikspeper bevat geen fyto hormonen, de werking wordt ontleend aan het feit dat de schildklier wordt gestimuleerd om hormonen aan te maken, speciaal het luteine hormoon. Dit verhoogd de progesteron productie en zorgt voor een regelmatige cyclus bij vrouwen. Monnikspeper controleert ook de afscheiding van prolactine, en hierdoor kan het mogelijkerwijs een rol spelen bij onvruchtbaarheid in vrouwen.



Dagdosering



40 druppels van het vloeibare extract in een glas water in de ochtend is de meest gebruikte dosering. Ook is Monnikspeper beschikbaar in capsules of tabletten, die eveneens in de morgen worden genomen.



De nadruk van Monnikspeper ligt op de langdurige werking, niet op een snel resultaat. Bij PMS of pijnlijke menstruatie kan Monnikspeper voor 4 tot 6 maanden worden gebruikt. Bij amenorhea en onvruchtbaarheid is een periode van 12 tot 18 maanden gebruikelijk en wordt gestopt als zwangerschap optreed.



Bijwerkingen en interacties

Er komen nauwelijks bijwerkingen voor op Monnikspeper. Soms een verstoorde maag of wat huiduitslag, in een enkel geval wat jeuk. Gebruik tijdens de zwangerschap wordt afgeraden.

:shock: oh ok!



uh…bedankt…voor je uitleg



Groetjes

Pebble

@pebble wrote:

:shock: oh ok!



uh…bedankt…voor je uitleg




Ik kon het alleen van het internet kopieeren het was zo’n groot verhaal

maar als je nog meer vragen hebt mag je die altijd stellen