doptone doppler

wie heeft er ervaring mee? ik twijfel of ik een doptone ga kopen.

Ergens lijkt he me prettig om zelf het hartje te kunnen horen, maar ik vraag me af of ik me niet alleen maar ongerust ga maken als blijkt dat ik het hartje niet kan vinden.

ik ben zelf best stevig, zou er dat ook nog mee te maken kunnen hebben dat je misschien het hartje zelf minder makkelijk kan vinden?

ik ben een enorme controle freak en ook snel gespannen

en zeker toen ik zwanger was van tygo en totaaaaaal geen kwaaltjes had heb ik nog wel eens in onzekerheid gezeten

had toen via mp een angle sound gekocht en dat was echt heel fijn

niet dat ik de hele dag met dat ding op me buik zat maar op momenten dat ik heel onzeker werd dan stelde me dat gerust

werd na mate ik tygo goed kon voelen steeds minder

hier heeft het ook erg geholpen juist qua zekerheid voor mezelf… hier ook niet de slankste en aan het begin was het zoeken wat lastig, maar nu met ruim 13 weken word het steeds makkelijker :inlove: ik had hem voor het eerst met 9,5 week, maar dat duurde wel ruim kwartier voor ik iets vond :wink:

Ik heb ook een angelsounds gekocht via MP en ik was er ook erg blij mee (en anderen ook! Heb ’ em steeds in de uitleen).

Ik ben ook niet de slankste, maar kon het hartje altijd wel goed vinden. Als het een keertje niet zo goed lukte dan probeerde ik het na een paar uur weer, dan was 'ie er wel!

@Memmie wrote:

Ik heb ook een angelsounds gekocht via MP en ik was er ook erg blij mee (en anderen ook!!

:mrgreen: :-*

Hoi meiden,

Ik heb een keer gesproken met een hoogleraar echografie en de doppler waarmee je het hartje kunt horen raadt zij ten sterkste af voor de 13 weken.

De techniek erachter (gaat te ver om het hier uit te leggen) maakt namelijk dat er een temperatuursstijging van het embryo kan plaatsvinden van 1 tot 2 graden. Dit is voor een embryootje waarvan de organen nog in ontwikkeling zijn, niet goed en kun je dus beter mee wachten tot hij/zij “af” is en alleen nog maar hoeft te groeien.

Het gaat natuurlijk vaak goed, maar haar devies was als je het hartje in die eerste 3 maanden al op 2 manieren kunt zien (knipperlichtje en via de pulse uitdraai, dat grafiekje waarbij de hartslag in kaart wordt gebracht), waarom zou je dan ook nog het hartje moeten horen als dat een risico met zich meebrengt.

Zij geeft les aan echografen in opleiding en zij adviseert hen sterk om het gewoon niet te doen bij vrouwen die minder dan 12/13 weken zwanger zijn… Daarna is het geen probleem.

Ik heb bij mijn 7 weken echo ernaar gevraagd bij mijn kliniek en zij waren hiervan op de hoogte en deden dus ook alleen maar een visuele echo.

Fijn weekend allemaal!

hier bij jesse ook onder de 12 weken niet laten horen, maar dezelfde echoscopiste deed het afgelopen keer wel. Ook de VK deed het bij Jesse niet onder de 12 weken, maar ook dat nu wel weer en was ook dezelfde VK… dus zou dat niet achterhaald zijn? Ik neem aan dat anders geen enkele VK een hartje zou proberen te vinden voor de 12 weken… :think:

hier bij onze verloskundige praktijk luisteren ze vanaf 10 weken naar het hartje, dus ging er vanuit dat het dan thuis ook wel zou kunnen,.

in elk geval bedankt voor al jullie ervaringen! manlief heeft net een nieuwe voor me besteld, dus ik ben beneiuwd :slight_smile:

:-*

De techniek is nog steeds hetzelfde en ik sprak die hoogleraar echografie (heet dat zo?) een paar weken geleden, dus denk niet dat het achterhaald is. Er is onderzoek naar gedaan en dit is ook gepubliceerd. Maar er zullen wel verschillende meningen de ronde over doen. Het beleid van een VK praktijk kan ook onder de wensen van patiënten gezwicht zijn en veranderd.

Het belangrijkste lijkt mij in ieder geval dat je hierin naar je eigen gevoel luistert. Ik wilde het iedereen alleen meegeven. Vaak weet je niet eens dat je erover na kunt denken en volg je gewoon wat de VK doet.

Ik ben blij dat ik het wist. Ik heb persoonlijk al zoveel moeten doorstaan om zwanger te worden, ik ga geen onnodige risico’s nemen, hoe minimaal die ook zijn.

Maar als anderen zich er wel goed bij voelen, dan moet je dat gevoel volgen!

ik ben ook blij met je antwoord hoor monne!

ik zeg ook niet dat ik nu a la minute wil gaan luisteren, want wil eerst een positieve echo gezien hebben. Ik ken mezelf, en als ik nu dus ga zoeken, en ik kan hem niet vinden, denk ik meteen het ergste, hoewel op de echo misschien wel een mooi knipperlichtje te zien is dan. :slight_smile:

Ik heb er ook een gekocht, gewoon voor mijn eigen gemoedsrust. Toen ik het hartje eenmaal ontdekt had, vond ik het erg prettig. Ik geloof wel dat ik toen al ongeveer 14 weken zwanger was.

Nu gebruik ik 'm niet meer omdat ik beebje goed voel bewegen. Dus als je 'm over wilt nemen, stuur me dan even een pb.

cees, dat had ik eerder moeten weten :slight_smile: maar manlief heeft een nieuwe besteld.

even ter inleiding: ik heb zeven miskramen gehad, toen twee kinderen, daarna een extreme vroeggeboorte met 17 weken en ben nu 27 weken zwanger.

Deze laatste zwangerschap is mijn gyne uiterst voorzichtig. hij heeft het hartje pas laten horen na 13 weken en benadrukte dat hij het niet liet horen voor die tijd omdat het ‘belastend’ was. Maar dat was je vraag niet…

Vanwege de onzekerheid na de vorige zwangerschap heb ik ook een angelsound aangeschaft deze zwangerschap. ik was toen 14 weken. het was soms zoeken maar vond het altijd binnen 5 of 6 minuten, toen ik bijna 18 weken was vond ik geen hartje meer! en ook hoorde ik geen ‘whoesj’ van de bewegingen. Ik heb een uur staan trillen op mijn benen tot bleek bij de afdeling met een echo dat alles goed was. Ik heb het ding opgeruimd en niet meer gepakt.

Ben zó geschrokken! De verloskundige in het ziekenhuis zei dat ik zo vaak mocht komen als ik wilde en gewoon mocht blijven luisteren met de angelsounds, maar ik durfde niet meer.

Even een waarschuwing dat je maar zo ineens het hartje niet meer kan vinden.

groetjes van Madelief