Dopen

In juni laten wij onze drie kinderen tegelijk dopen.

Nu ben ik al wat op zoek naar mooie kleding, maar wat zouden jullie doen?

allemaal in het wit?

Of toch iets met kleur?

Ik zat zelf te denken, onze dochter een witte jurk met iets van lichtroze, en onze zonen een wit pak met een lichtblauwe blouse.

Ik vind het wel erg spannend maar ook heel bijzonder.

Wat mooi dat jullie de kinderen tegelijk laten dopen!

Wij hebben een doopjurk in de familie, die heeft Jesse aan gehad toen hij gedoopt werd.

Thomas is tegelijk met zijn nichtje gedoopt en aangezien mijn zusje heel

graag wou dat haar dochter de jurk aan had (vonden wij prima hoor :wink:),

hebben we voor Thomas een setje bij Lief! gehaald, wit met de tekst Puur! erop.

Een jurkje voor je dochter is natuurlijk altijd erg mooi!

Een pakje voor een jongetje houd ik niet van, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Wit kan altijd, maar vrolijke kleuren kan volgens mij ook prima.

Succes en veel plezier met uitzoeken!

zelf ben ik ook niet zo van de pakjes voor jongens… maar ik vind wit wel mooi (zei het niet praktisch met spelen :angel: maar tijdens de doopplechtigheid zelf zal het toch wel schoon weten te blijven denk ik).

Zou geloof ik dan zelf bijv. de jongens in een witte broek doen met een leuke polo erop. Jurk voor je meisje is altijd goed denk ik toch :thumbup: .

Bedankt alvast!

Lichtgrijs had ik zelf nog niet over nagedacht. Ga er eens naar kijken!

Ik wil graag dat ze wel kwa kleur bij elkaar passen. En geen drukke kleuren.

Wit is idd niet erg praktisch. :wink: Daarom wil ik het ook niet te duur.

Maar het moet wel iets speciaals zijn.

Bij de we hebben ze iets met een spencer (grijs) voor jongens!

Onze kinderen zijn in 2010 ook alle drie tegelijk gedoopt. Nina en Ninthe hadden een wit jurkje aan met kleine marineblauwe dingetjes/bloemetjes en Niels had een wit overhemd aan met een blauw dingetje/bloemetje in de kraag en een wit/blauw gestreepte broek. Klinkt niet erg leuk als ik het zo beschrijf :mrgreen:. Alle drie de setjes waren van Jottum, uit dezelfde lijn. Het matchte dus erg leuk. Het was overigens erg leuk dat ze alle drie gelijktijdig gedoopt werden. De oudste was net 5, de middelste 3 en de jongste 1,5.

Leuk Suuus! Zoiets zoek ik dus ook, wat bij elkaar past. :slight_smile:

Volgende maand komt de dominee weer op bezoek om erover te praten.

Nu was ik benieuwd, we hebben geen doopnamen. Maar nu ze gedoopt worden, zou ik ze dat wel graag willen meegeven. Dat kan toch, dat ze alleen die namen krijgen voor de kerk?

Mim Pi heeft erg leuk en bijzondere kleding, ik vind het alleen best prijzig. Succes!

Kennissen van ons hebben bij het opdragen van hun kinderen (niet tegelijk)

bij de laatste, wat ik me kan herinneren, allemaal een spijkerbroek/rok en dan iets wits er op. Stond erg stoer en gaaf.

Maar ik heb geen idee wat voor soort kerk het is.

Bij ons zie je nog weleens doopjurken voorbij komen.

Of gewoon leuke vrolijke kleding.

Worden ze door onderdopeling gedoopt of door middel van besprenging?

Qua namen, weet ik niet. Dat zou je bijv. aan de dominee kunnen vragen!?

Succes met het zoeken naar kleding. :thumbup:

Zelf zou ik voor helemaal wit kiezen. Ik zie dopen toch als een soort reinheid, waarbij je kind voor God helemaal schoon is, zeg maar. Daar vind ik wit bij horen.

Onze kinderen waren jonger toen ze gedoopt werden, de oudste een witte broek en wit shirtje, toen ie 3 weken oud was, de jongste met 3 maanden in een wit zomerjurkje.

Qua namen zou ik niet weten. Volgens mij zijn ‘doopnamen’ tegenwoordig gewoon meerdere namen, waarvan de roepnaam afgeleid is, of erin zit. Of het andersom gebeurt zou ik niet weten.

Salty dog le chic heeft hele leuke mooie kleding, wit icm een kleurtje vaak en ook jongens en meisjes bijpassend. Wel weer erg prijzig :think:

allereerst Gefeliciteerd met jullie voornemen

mooi

Ik ben zelf ook van de witte kleding

en t liefste bijpassend

Ons zoontje had met ons trouwen een erg mooi setje van de C&A

Witte blouse,Grijs gilet,Grijs 3/4 broek

(en een roze stropdas)

Voor je dochter is mischien Jottum echt een aanrader,.maar ook Bruidsmeisjes jurken

of de merken Ikks,Gymp,Schoeffies,Carbone

Geen idee of je de kids ook 'kerk’namen mee kan geven

geniet van alle voorbereidingen

mijn moeder heeft toen voor Y, mijn communiejurk vernaaid tot een pakje voor hem

de beide dames hebben een doopjurk aangehad gemaakt van mijn trouwjurk.

Dank jullie wel allemaal :slight_smile:

Over de namen gaan we het zeker hebben met de dominee. Ze is een heel open persoon, waar we heel goed mee kunnen praten. Omdat mijn vriend en ik beide niet zijn gedoopt (vriend is wel opgedragen), en we in onze oude woonplaats niet naar een kerk gingen hebben we ook veel met de dominee over het dopen gepraat.

Het is niet makkelijk om een mooie witte jurk te vinden (die niet te duur is…). Van de bruidsmeisjesjurken is het meeste ivoor. Of de mooiste zijn weg in haar maat.

Ik vind wit met grijs voor deze gelegenheden altijd mooi en gekleed staan. Witte broek voor de jongens, witte blouse en wit / grijze spencer. Zoiets? Voor je dochter een mooie witte jurk. Succes met zoeken!